Wednesday, February 16, 2011

yo-yo



ermm..saya saja google topik "mengandung tapi berat badan tak naik"

hahahaha

sebab saya risau2 jugak
skrg dah masuk 7 bulan pregnant tp berat badan saya turun- dan- naik seperti yo-yo
tapi alhamdulillah perkembangan dan tumbesaran dan berat baby adalah seperti yg di anggarkan

mcm contoh; scan bebaru ni masa 27 wks berat baby (estimate) adalah 1.3 kg...and it's normal lah

tp apa2 pun tetap nak carik info sampingan

so saya jumpa website ini yg boleh menganggarkan berat badan ideal la kononnya utk tumbesaran dan pemberatan mummy

tp tak seperti keadaan saya lorr...

usia kandungan 7 bulan patutnya saya adalah seberat 67 kg???

muahahahaha
sedangkan skrg saya adalah seberat 61.9 kg saja

cam ne tuh?

tapi byk baca kat forum2 seme...depa kata normal je kalo berat tamau naik, asalkan baby ok

lgpon nti senang nak slim balik pas deliver
betoi ka?

0 comments: