Thursday, August 16, 2012

mari kita pulang beraya :)

Dah nak rayyyyaaaaaa :)

syukur alhamdulillah
hampir melengkapkan ramadhan tahun ini

moga diberkati olehNYA

ramadhan tahun ni sama je mcm tahun lepas bagi saya
sebab masih kekal berpuasa berdua dgn Amjad (wpon dia tak posa pon hihi)

So utk berbuka saya beli je lauk, nasik je masak kt umah
hahaha
sahur saya tak bgun makan, sbb tu lauk berbuka beli je sbb makan sekali tu je kan?

last year saya gigih masak sbb nak makan buka dan sahur.gigih begitu sbb last year saya kan wat stok susu.this year tak de stok yang nak di buat dan tak de apa yang nak di pam kan...kihkih

sahur saya bangun just minum air je, amik berkat sahur je la huhuh

terawikh saya sempat ke surau 3 malam jek

alkisah, malam pertama Amjad ok je...diam je duduk belakang mummy (mummy kena booking saf blkg sekali la)

malam kedua, ada sorang budak pompuan lbh kurang sebaya dia ikut mak nya solat terawikh.elok pki telekung seme.masuk rakaat kedua dah duk main bukak-pakai-bukak-pakai telekung....then usha2 Amjad ajak geng hahahah

malam ketiga, end of the story la...terus masuk geng yang budak pompuan tadi dan berlarian di belakang surau.

so, utk tidak menimbulkan gangguan konsentrasi jemaah, itu lah malam last saya terawikh di surau...next day dan hingga sekarang, terawikh kat umah je laaaaaaa huhuhuhu

persiapan raya

baju anak2 dah siap beli, alhamdulillah walaupon tak beli banyak :)


baju seme borong kat Kenanga Wholesales City (KWC) jek.so baju anak2 saya tak de brand okeh...hahahaha. beli kat kedai borong lak tu (kedai borong, bukan bundle tahu)...cheapskate kah? muahahaha...layaannnnn

yang lelain beli kt JJ dan KLCC je

Mummy beli aksesori je hahaha.


kasut raya tak de...baju raya lak dah reject sepasang.so cam no? tapi tak pe...janji ada tudung raya ariani design baru...

biskut raya tempah 2 jenis utk hidang tetamu

2 jenis utk lahap seniri

2 jenis buat seniri (nak buat 4 jenis tp mixer kaput, cissss)


yang bekas kaca kecik 4 ketoi tu utk teachers dan tukang masak Amjad kt skolah. wpon teachers 3 orang yg baru ni selalu wat mummy sentap tapi sbb meraka2 jua lah yg memberi ilmu kat anak saya, maka saya masih menghargai mereka ;) biasa la , mummy mmg sentap sokmo kahkahkah


Anyway, pendekkan cerita... ucapan Salam Aidilfitri saya hulurkan buat yang sudi membaca catatan dlm blog saya ni.mohon maaf andai silap ditulis catatan dan cerita di dalam ini hingga mengguris hati mana-mana pihak

MAAF ZAHIR DAN BATIN

selamat pulang ke kampung halaman

selamat melaram baju raya, tudung raya dan handbag raya :)




0 comments: