Thursday, October 29, 2009

kisah aku dan dia

tak de apa sgt nak cerita
cuma nak simpan dan share
apa2 yg berlaku selama saya dan anak teruna
4 hari di Putrajaya



Alhamdulillah
walaupon terpaksa ber"solo" ke sana dgn membawa anak teruna
tp segalanya dipermudahkan
apatah lg ketika di airport
ada je org yg akan tulung
syukur
sbb saya mmg agak gusar memikirkannya, hehehe
maklum la, duk pkir ...mana nak tolak stroller, mana nak pikul backpack brg2 susu dia, mana nak turun eskelator


saya stay di Palm Garden Putrajaya
otel mmg cantik
sayangnya harga bilik yg di offer tidak disertakan skali ngan bekpes
so terpaksa la amik bekpes masa first morning tu sbb tak sempat dowh nak beli roti ke hapa ke, smpi otel pon dah almost 10 pm
tapi...bekpes dan lunch dia tidak sedap!
hahahha...dah ler guna duit kerajaan, lagi mau komplen...
tp pagi kedua dan ketiga, dah spare siap2 milo sachet dan roti
2 hari conference, ini ler kawan utk teman saya kat hotel

tapi beliau hanya ada waktu mlm je, sbb waktu siang dia bz ngan kerja2 di lab dia...so saya tamau ganggu dia lorr
cuma saya terpaksa jugak ganggu dia, sbb dia kena bwk saya ke Low Yat Plaza utk saya beli anak ikan (laptop pepel dlm entry lepas)
selain anak ikan itu, saya juga berjaya membeli adik anak ikan iaitu external hard disc. rm185 berkapasiti 250G
(skrg saya duk terbayang headphone pepel, mouse pepel, mausepad pepel, cd album pepel...utk melengkapkan siri pepel dalam kehidupan IT saya)

Masa hari ke dua conference, saya sgt busan dan membawa diri ke Alamanda bersama anak teruna.
Giler mahal tambang teksi ke sana, rm25!
Yg bestnya dia sana, anak teruna tertido dlm buggy selama sejam setengah
maka saya ber-hepi-an window shopping !
Dia tido pon ekceli saya tak perasan...saya tau pon bila sorang SA tego..."eh...dah lena dah" heheh i tot SA tu musti org utara kan??
So bila tgk dia dah tido, sakan ler saya membelek barang2 dengan senang hati
cuma kesian kat dia, dlm tido2 tu, mummy dia pulak nak "terkucil" so terpaksa la tolak buggy smpi ke dalam toilet...hahahhhahaha
Apa2 pon, saya sgt menghargai jasa buggy itu, wpon harga murahan dan tidak berjenama mahal, roda depan tak leh cilok dgn mudah tidak spt buggy mc laren atau chicco atau combi...tapi dia sgt membantu saya tika saya "solo" ke mana2 destinasi
(tingat kes masa kat Mothercare Alamanda..saya tau ler buggy saya ni murah,dan berbunyi.ada sorang SA kat situ...jeling2 cam hina je buggy saya tu...hahahha...geram punya psl, saya capai train Thomas kat situ dan bayar...hahhahahah sib baik ter-capai yg paling murah)

Kat hotel, saya tak dpt la nak bwk dia swim kat pool...sbb saya tak de swimming suit muslimah lagik!
dah 2 org ke Indon saya pesan, still tak dpt jugak.So saya terpaksa meneruskan pencarian di internet (eh..melalut kisah swim suit pula!)


Pada 24 Oktober, spt yg dah dirancang 2-3 bulan sblm...saya dan ex classmate 5E MRSM KT wat reunion kat restoren arab Al Rawsha (jgn tanya kat area mana, sbb saya follow kete member je masa neh)
So ni ada sket2 gmbr sy buh, sbb saya buh byk kat dlm Facebook
(kalau nak tgk gmbr lain, sila layari www.facebook.com dan klik pada bla..bla...bla...dan jadi la salah seorang dari list friend saya dan kemudian...apa ko mengarut nih)
adakah gmbr ini akan menimbulkan spekulasi yg saya sedang mengidam anak perempuan?
Baca menu dia je dah rasa pening2...sebab saya sek duk terbayang kambing...kambing...dan kambing...hahahhah

ni ler saya dan arjuna oder; tp saya suda lupa nama...yg pasti ianya adalah kebab






serius...saya tak "in" makanan arab...cuma boleh telan roti tu, fries dan ketulan ayam bakar yg lain...tak leh lalu esofagus dgn tenang...harus di sulami air agar cepat sket perjalanan nya
(owh...bawang bakar sedap juga rasa dia rupanya...)



air ini...halal tau
dan ini lah kami
wpon cuma ada 6 org dari err...lupa la pulak bp total classmate


abg long kimi, noni, awin, tuti, nono dan ilfa


harap2 dpt wat reunion lagik dan semua classmate bleh mai....tp kalo bleh jgn restoran arab yep...terseksa batin nak makan...stress tekak nak telan...hahahha

0 comments: