Wednesday, December 23, 2009

cuti panjang dan masih bercuti

oleh sebab berukband hasil pinjaman sang arjuna ini sgt lembap tahap lipan beranak lapan, maka saya tak dpt hapdet blog dgn senang hati tapi masih gatal tangan nak hapdet setelah dekat 2 minggu tak melayari internet (hahah...tu dia..mukadimah panjang non sto tanpa noktah)

sekarang saya masih di Bentong,baru tiba dari kampung semalam...masih bercuti menghabiskan sisa-sisa cuti bersama sang arjuna terchinta-sayang

hnya lepak di rumah tak leh bersiar2 sbb arjuna tak de cuti dan perlu bekerja

jadi la saya suri rumah yg berjaya...sekadar makan tido baca novel bergaduh dgn anak teruna dan mengemas rumah tanpa perlu memasak! syorga syorga...

sekadar hapdet tanpa gambar adalah membosan kan tapi kalo tak hapdet lagik la bosan kan?

13 disember

tiba di puduraya jam 6 pagi..gigih mengangkat luggage besar gedabak, stroller, bakul susu dari puduraya ke lrt plaza rakyat .tiba di titiwangsa...gigih lg angkat seme benda turun naik tangga utk ke stesen pas pekeliling.rasa mau pecah ginjal lantaran bebanan luggage yg maha berat harus di usung turun naik tangga...fuhhhh...terus mengaku kat arjuna yg saya bakal turun 5 kilo!smpi bentong dgn selamat sejahtera...

jam 11 pagi, bergegas ke stesen lrt ampang, park kete dan menuju ke KLCC naik tren

tak sempat meronda klcc tapi terus carik Aquaria...hahah...ni cuma stok utk anak teruna je, kalo ikutkan mummy..harus la menapak satu ke satu kedai dlm suria klcc tu...tak pe, mummy dah tobat shopping (konon...) hahah.jgn le ngaku dah tobat...balik dr aquaria, sempat jugak melencong ke isetan (hahah...mmg "setan" kuat menghasut okeh dlm tu...) terpedaya dgn lambaian baju2 anak kecil...rembat dua...jalan ke depan lagik...tgk ada lak sales kat baju anak kecik ELLE...rm20 sehelai dan juga sepasang...sapa boleh tahan!

then kul 7 10 malam, dah tercegat kat Istana Budaya...tak sempat mandi dowh...heheh...sempat mandikan anak teruna je..mummy lak sempat tukar baju ,basuh muka dan sapu bedak ajer...kuang3.
jumpa je puan buddy, terus pass anak teruna kat arjuna utk diurusi selama 2 jam lebih

tercapai hasrat hati mahu bertemu Cikgu Mansor Abadi!

owh...ulasan saya utk teater Natrah: ini fes time saya tonton teater dan seharusnya saya akan kata best sb remy ishak yg berlakon .in case kalo bukan remy ishak tapi rashidi ishak atau pon ashraf muslim atau awal ashaari yg berlakon, harus la saya bg komen tak best,muahahha...so tak mau komen lebih laaa...

utk pegi menonton teater ini di waktu malam dan menge-pass anak teruna pd arjuna selama 2 jam adalah sukar bg saya pd mulanya...sbb saya seniri rasa bersalah pd anak teruna...meninggalkan dia semata2 mengejarkan pelakon pujaan...giler geli je bunyi nye kan?
tp mujur sang arjuna sgt faham...bila lagi saya dpt peluang mahu tonton teater begini kan?
hahah... apa la sgt 2 jam tido dlm kete ngan anak teruna, di bandingkan dgn 2 tahun tido ngan anak teruna tanpa babah kan?

buddy, sesekali wat nakal di usia 30 tahun, adalah berbaloi kan? keh3...gelak gatal!

14 disember-17 disember

seminar yg cool di hotel yg gah tapi makanan yg biasa-biasa sahaja...tp syukur la dpt rasa jugak menginap di hotel ini ( kalo nak harapkan duit seniri, tak merasa la saya..huhuhu...iye saya mengaku,kalo guna duit seniri, rate otel pn carik yg bajet2 rm200 ke bawah..hahaha)

saya bawa mak dan sorang sepupu utk menemani ( dan menjaga anak teruna semasa saya berseminar)

tapi plan saya utk bawa mak naik cruise di putrajaya tak kesampaian sebab tiap2 petang ujan...smpi putrajaya je, ujan turun selebat2 nye....saya rasa pemandu cruise pon tak mo bawak penumpang waktu tu, heheh...jadik nya terpaksa la melencong ke Alamanda

nak naik bot kat tasik mines pon tak jadik, sbb mahal bebeno...

saya jga di tahan jpj semasa silap masuk lorong nak ke MInes...hahah..mujur mak saya ada.dia mmg kaki "goreng"!

18 disember

overnite di bangi (keluar otel mahal, masuk otel murah pulak...hahaha) sebab tak larat nak drive balik dan tamau smpi umah waktu malam.lagipon dah janji ngan kakak nak ke Nilai 3, hahah belanja mak sebab nak ganti tak dpt naik cruise

huhu..."setan" yg lenyap sekejap masa kat KL, muncul semula masa di Bangi dan Nilai 3..mmg tak boleh nak bertobat selagi bernyawa kot?hahahah

Kat Bangi, demam tudung Ariani, kat Nilai 3 demam kain cotton jepon dan kain pasang..huhuh...tak pe tak pe...dah niat kan duit bonus mmg nak belanja mak...

* saya rasa sudah ada muscle dan otot peha membesar sbb sepanjang di seri kembangan, saya terpaksa drive kete manual mak saya.bukan shj manual, malahan stereng jugak tidak power (tetapi "paut" stereng)...saya juga terpaksa menempuh jammed selama 2 jam di Ampang, Cheras dan berakhir setelah smpi di istana kuda).

Bentong-Seri Kembangan-Bangi-Nilai-Senawang-Kuala Pilah-Muadzam Shah...hahah setakat di situ sbb saya dah rasa tulang pelvis dan tulang peha saya hampir terpisah

20 disember

dpt juga saya bertemu newborn baby best fren saya

Muhamad Fariz nama babynya


22 disember

mak dan ayah hantar saya di Kuantan, arjuna turun dari Bentong dan ambil saya di Kuantan.
Demam Ariani tak kebah, menyebabkan saya smbung pulak pencarian di outlet Kuantan..owh...cukup2 la "setan" menggoda saya!








0 comments: