Monday, December 28, 2009

kisah di sebalik...

semalam saya dah wat entry tentang selamatnya saya dan keluarga tiba di perlis

tapi entry hari ni saya nak share, apa kisah di sebaliknya...

huhuhu...ini pon setelah saya di"ingatkan" oleh arjuna tentang apa yg tidak-jadi kami lalui

apa2 pon, kami sekeluarga bersyukur kerna Allah masih memanjangkan usia kami, alhamdulillah

pada 23hb disember, mcm saya cerita dlm entry 24 disember, arjuna amik saya di kuantan.
masa tu saya tnya kat dia, dah beli tiket belum (utk balik Perlis)?

arjuna bgtau tiket dari Bentong sold out, so dia tgh mitak tlg kawan dia dari Temerloh belikan

ermm...then saya ckp kat arjuna, naik bas dari KL aje la...bleh beli tiket online kat kaunter dari Terminal Kuantan tu, sbb dah alang2 kat Kuantan ni

so kami pon ke Terminal...tapi saya baru teringat nak tanya dia hari apa kami nak balik sebenarnya sbb saya tahu arjuna ckp dia kena kerja hari cuti krismas tu

arjuna ckp dia nak ajak balik hari Sabtu sbb dia mebi kena kerja Jumaat dan Sabtu.
masa tu ekceli saya mcm nak memberontak jugak (hahah...you know me) sebab kalo balik hari sabtu, means smpi hari ahad pg then malam tu jugak dia dah kena balik ke Bentong semula, saya kesian kat dia ...musti penat badan

tapi arjuna cakap dia tak kisah...sbb lgpon dia nak saya lama sket kat bentong

ok fine...saya ikutkan aje...dalam pd masa yg sama, fikiran saya duk teringatkan outlet Ariani yg sblh Terminal tu ( hahahah...giler keji)

smpi je Terminal, saya pesan kat arjuna suh "carik tiket smpi jumpe...kalo dpt bas sani ekspress pon best jugak, yg dua tingkat tau"...dan saya berlalu ke outlet Ariani

masa tgh belek2 tudung, arjuna dtg dan bgtau tiket dah dpt...dia citer tukang jual tiket sani ekspress tu bgtau tiket jumaat pon ada lg, tapi dia tetap beli tiket sabtu jugak.so dpt la kami tiket sabtu 27hb, seat 45, 46, 47 (which are the last seat), tingkat bawah, sani ekspress

erm....apa berlaku andai kami beli tiket bas 26hb?sebab arjuna kata, bas yg ktrg naik malam tu pon dari destinasi yg sama, tapi tak tau la kalo2 diorg ada byk bas dari destinasi yg sama utk perjalanan setiap malam

hanya Allah yg tahu....


0 comments: