Monday, August 22, 2011

ramadhan week-3

Ramadhan week-3

Balik ke mersing jumaat lepas tu saya stay kat sana smpi rabu (cuti nuzul quran). memandangkan sekolah amjad cuti on rabu tu...so saya lajak la terus kan...haha maka burn la sekolah dia 2 hari (tak pe...skrg diorg tinggal baca buku je...buku tulis, warna, english ngan malay seme dia da abis buat, so tak la rasa bsalah sgt, hihih)

lagi pon, isnin 15hb tu aidan ada schedule utk injek 3 bulan punya (delay sikit sbb awal bulan aritu dah amik injek hepatitis...)...so takut la kot dia demam ke apa ke kan, mummy kena standby awal, hahaha

tapi aidan sangat kuat...haha tak demam. tapiiiiii...mummy yang hampir demam sebab kena sakit tekak yang teruk la jugak rasanya sepanjang 32 tahun idup ni, sampai kantoi la puasa mummy 2 hari sbb nak kena makan ubat...huhuhu

weekend ari tu, sbb isnin arjuna akan keje shift malam, maka ada byk masa free dia utk datang melawat kami, buah hati dia di mersing

ni hero-hero remaja pujaan saya...3F..hihih


sebelum balik ke semenyih semula, sempat cilok hasil tanaman kt umah mak...hahaha..bukan saja daun pisang, daun limau purut, kucai, lada kecik, serai ,dll saya cilok...bawang besar, bawang merah, halia ngan bawang putih pon saya cilok jugak.tapi sikit je la, dua tiga ketoi jek...dah rasa mcm ada kedai runcit je kat umah mak...kuang3. hampagas punya anak, hihihi


hari kahmis saya masak ni; sup ayam ngan sayur campur je


hari jumaat, sawi masak bening, ikan goreng, tempe goreng (muka jawa tul) ngan sambal belacan, lama tul tak makan sambal belacan, huhuh


weekend ni tak balik mersing sebab baru je kan balik semenyih...nti khamis ni nak balik cuti raya pulak...so bagi cbq ngan driver dia rehat jap :)

hari sabtu, ketam masak lemak merah...saya cuba resepi yang pak mertua buat, tp pak mertua guna ikan kembung...saya up sket la, guna ketam..kih3


hari ahad, sebab penat mop umah, mendobi seme...masak sambal sardin je, makan ngan ulam...


weekend tu sempat jugak temankan anak teruna buat activity book dia...dia mmg suka buat homework...hahaha..


sempat jugak wat 2 jenis semekut raya

Biskut Susu Jangan Sentap DiPagi Raya

Biskut Bijirin Rangup Mana Dia Duit Raya Untukku



biskut susu tu silap resepi...huhuhu...tapi biskut bijirin tu kira lulus la utk bagi kat teacher amjad sket...hihihi

0 comments: