Friday, December 2, 2011

Ombak Rindu, Izzah dan Hariz



Saya dan arjuna pi menonton Ombak Rindu kt Pelangi Leisure Mall JB
kira first tayangan la...

Mula2 tak de la pikir nak pegi tonton seawal ini, tapi saja amik peluang dating berdua tgk wayang sbb kebetulan saya balik ke JB hari khamis tu
so, layan je la kan

Erm...komen saya, mmg terbaikkk la adaptasi novel ke film ni
walaupon masih ada yg tak sama dan longgar dari novel, tapi puas hati la :)

Sebagai salah sorang peminat novel Ombak Rindu karya Fauziah Ashari ni, mmg kiranya tertunggu2 la filem ni kuo kan...hihihi

Dan, pada saya Aaron dan Maya Karin bjaya la bwk watak dari novel ke filem

Walaupon ramai yg cakap, Maya Karin terlalu tua utk watak Izzah, tapi saya rasa ok je...Maya Karin nmpk ok dan manis sgt utk watak Izzah dan nmpk sesuai dgn watak Hariz oleh Aaron sbb Aaron pon tak terlalu muda dah kan? hihih

Lisa pon ok bwk watak Mila...tak "kayu" la dlm filem ni

Then, babak sedih pon ada byk tp tk bleh nk fefeeling syahdu sbb ada arjuna kt sebelah n cinema ramai penonton...siap gelak2 n sorak2...kihkih

Tp apa pun, 4 dari 5 bintang saya bagi...hihi sori la...over sket sbb novel tu mmg saya minat giler...pas baca first time dulu siap sedih2 cry lagi...terbawa-bawa feeling dia 2-3 hari...haha

Arjuna ada offer suh saya tgk sekali lagi...tp tgk dulu la sbb da 2 minggu lab work saya kacau bilau...huhuhu




0 comments: