Wednesday, February 1, 2012

al kisah kerepek nga ku

ini kerepek nga ku



dari buah nga ku @ arrow head yg akan ada bila tiba tahun baru cina

last year baru saya mula bkenalan dgn kerepek ni

sedap

cuma letih sket la nak menyagat dan menggoreng
tapi...nikmatnya tak terhingga la...hihih

so this year, saya gigih lagi buat utk santapan tekak seniri dan keluarga

tetiba, dpt idea gedik utk jual kerepek ni
hahahah
bakal "rakan kongsi bakery 23 tahun akan datang" pon bg idea di fb suh jual ni kt bakery nti...hahahaha
arjuna pon sokong jugak idea gedik saya nak jual

maka, 3 kali saya buat econsave utk borong buah nga ku ni
seme sekali saya bjaya borong almost 12 kg
hahahaha

so masa cuti CNY hari tu, gigih abis kan masa 2 hari utk menyagat n menggoreng kerepek ni

tapi dapat 21 peket aje , jadi la kan

so export ke JB utk dijual dgn harga rm5
kuang3

jualan laris di maybank jb, terima kasih kepada adik ipar saya

kt kilang arjuna sempat jual 4 peket saja, hehehe tenkiu jugak to arjuna :)

so dapat la rm105 hasil jualan (tak tolak modal la)

terus gedik plan nak beli penyidai baju kt ikea (tamau kalah, nak ikea aje...muahahaha)

tapi kalo tak dpt penyidai baju brand ikea, beli kt kedaiperabot Tan Ah Soo kt pekan ssemenyih pon tak pe la, kuikui

so, next year agak2 ada tempahan kerepek ni tak? boleh saya bisnes dengan lebih serius...hihihih

*penat jugak sebenarnya nak mgoreng ni, berlengas duk tepi dapur sjam dua...tapi insaf la bila terkenangkan, macam ni la orang2 yg menyara keluarga dgn bisnes kerepek dll kan? kalao yg IKS seme tu kira ok la, ada mesin n pekerja seme.tapi kalau yg buat bisnes kecil2an...mesti penat lebih lagik kan?
so bsyukur la kalao kita mcari rezeki dengan duk kat opis ber ekon, kerusi empuk...


0 comments: