Friday, August 2, 2013

ISFAS Conference, Seoul Korea Selatan

26 Jun - 30 Jun
Ahli rombongan; tuan blog bersama mak dan ayah beliau.

Trip berseminar dan niat bawak mak ayah bercuti2 setelah berpenat lelah mjaga anak bongsu saya selama 2 tahun ni :)


Untuk trip ke Seoul ni saya mengaku mmg saya tak prepare langsung.Lagi 2-3 hari nak pegi baru saya terkial2 cari info di forum cari dot com tu lah.syukur la ada forum tu yg boleh membantu...copy je info yang dah diorg compile..baca sket2 review dan harap2 je la boleh survive di sana kelak

Hotel saya booked thru booking.com je .Tu pon main pilih2 je yang mana paling dekat dgn tourist attraction iaitu tempat shopping.Dan oenting jugak dekat dgn stesen subway.Mula2 plan tu, bila saya pegi conference, mak ayah tinggal kt hotel.so boleh la diorg jenjalan cuci mata memandangkan tempat soping tu 5 minit je jalan kaki.Masa tu mmg ada terfikir psl area tempat makan halal yg mudah didapati.tapi entah mcm mana saya ingat mak saya boleh survive dgn cuba makan makanan korea hahaha...tapi nak dijadikan cerita, mak saya mmg cerewet pasal makan.so banyak yg dia tak lalu.grilled fish pon dia tak boleh nak masuk...kebab2 pon sama.maka kesian la kat mak kena bertabah dengan lauk serunding daging dan ikan sepanjang kt sana :) itu pon pengalaman kan , mak? len kali pegi obersi, mak kena bekal byk lagi makanan tempatan hihihih

Trip Seoul saya tak buat catatan, jadi tak ingat dah nak cerita evry single thing dalam kronologi.Kira buh pic n cerita je la kot..hehehe

Flight lbh kurang 6 jam lbh sket.Naik AA je la, bajet murah katanya.Belanja nak pegi ni pon mujur ada duit kutu, saya dpt bulan 5 hari tu, hahaha...gigih kecek ngan mak nak tukar turn dgn dia, saya nak bulan 5 jugak2..sbb tau mesti tak de bajet sbb duit abis pegi europe kahkah

Kat imigresen seme smooth je ,alhamdulillah.Keluar2 je pintu terus nmpk ketas tulis nama saya.Dah booked siap2 airport transfer dgn pihak hotel


Driver..mulus betoi kulit.jeles i..sib baik i tak minat yg putih2 ni kohkoh

bersungguh driver ni tunjuk itu ini sepanjang perjalanan, dalam sejam gitu la.sampaikan tol pon dia nak tunjuk penuh bangga hahaha.tapi spt kita tau, Korean tak fasih cakap english.so mcm ayam ngan itik la gitu.dia cakap kita try la angguk2 wat2 paham.bila kita tanya, dia boleh lak wat muka seposen sbb tak paham hahaha




Petang tu, jenjalan dkt area tmpt shopping yg dekat ngan hotel.ohh ktrg stay area DONGDAEMUN...so mmg dekat la dengan shopping2 mall yg bersepah kt situ.jalan2 kejap je b4 maghrib sbb biasa la bwk ayah..hihih bila hari nak gelap je dia kalut ajak balik takut lewat solat maghrib :)

Nami Island

Excited nak jupe Kang Jun Sang pujaan hati sejak 2002...awww...tak kisah la walaupon tinggal patung dia je kat Nami tu hewhewhew

Kena tukar dari subway ke ITX train...peh tu silap beli tiket kat mesin hahaha.masa dlm ITX tu ada konduktor check tiket..so tiket ktrg silap.kena beli tiket baru la pulak huhuh

Tiket return nak ke Nami Island 8k won sorang :)








ewaahhh pegang2 tangan pulak kohkoh

i is jelous you know..i tak de couple nak pegang2 tangan n snap pic romantikus begini huaaaa...pehtu siap kena paksa Korean suh snap kan pic i, huaaaa sekali lagik.sib baik Korean mmg baik2 n helpful bila kita mitak tolong :)


berhenti makan kt Drama Cafe..satu2 nya kafe serve halal food kat Nami Island ni.lupa tajuk nasik ni tapi just kimchi ngan telur dan satu lagi kimchi ngan tuna.before makan kena pki glove dan goncang2 bekas besi ni..ohh ya..dua2 nasik ni mak saya jamah2 sket je sbb dia mmg tak lalu hahaha

simbol halal diperakui oleh Muslim Society kt sana.tawakkal saja :)insyaAllah

wajah gembira hingga terasa ingin bercucuran air mata...hahaha overrrr

Kang Jun Sannngggggg...love love love

maaf arjuna, JunSang adalah skandal saya semasa kita masih berhubungan kahkahkah

bak kata Hafiz dalam "Ku Akui" ;jika dapat ku mengulangi, perjalanan cinta ku bersama mu lagi ewaahhh...drama Winter Sonata mmg ada memori utk diri saya seniri hewhew



oucchhh..tadak psngn nak wat aksi peluk2 mcm tu.bertabah laahhh

tak menahaaaannnnn posing :D

nomnomnom

dapat peluk JunSang.ngan patung pon jadik lah (was-was betoi bila tengok tangan kanan saya mendarat di mana.apakah yg cuba kau laku kan, tuan belog???)

muahmuah

dpt bergambar kt pokok ni setelah memaksa Korean yg tak paham english harhar

yihhaaaaa...i was here, finally :)

caya atau tak, sepanjang lalu kt laluan pokok2 ni...punya la saya nak amik feeling (read: over board sangattt) saya siap psg mp3 lagu My Memory tu..hewhew.mujur sbb segan kat mak, kalo idak harus feeling lebih siap jurai2 air mata kahkah

pokok2 treadmark Nami Island-Winter Sonata.boleh tanam pokok gini kat tepi2 jalan kt umah hahaha

posing syok seniri perlu ada, boleh letak kt profile pic fb nanti, ohok ohok


memori scene diorg cycling sama-sama

kat sini boleh gak sewa beskal yg dua tempat duduk tu.so boleh feeling2 JunSang n Yunjin hikhik

menyusuri laluan tepian air ni utk cari tempat First Kiss Scene..hewhew.kat laluan ni yg diorg cycling dalam episod berapa ntah tak ingat :)




berminat dgn bunga kuning ini.misi mencari bunga kering utk dijadikan benih,nak cuba tanam kt Mersing katanya hakhak




wajah puas hati dpt jupe Jun Sang..ada rezeki terpijak boleh la dtg sini lg.tp nk dtg masa winter dgn arjuna n anak2


idea tanam pokok bunga dalam kasut :)

nak balik kena menapak sket keluar dari jeti dan carik teksi.Teksi samapi ke stesen ITX Gapyeong.Then beli tiket ITX dgn pertolongan staf dia, heheh takut salah beli tiket lagik.Dalam ITX train sempat tgk Winter Sonata episod 18 huahuahua

Balik hotel, rehat...kesian ayah.penat dia kena byk jalan kaki.tapi mujur ayah mmg tiap hari jalan kaki pegi masjid, so at least itulah eksesais utk dia dan dari eksesais tiap hari tu la ayah boleh bertahan wpon kena bjalan byk kt Seoul ni.alhamdulillah :)

Petang sket, saya dan mak pegi meronda Namdaemun, tempat shopping.Sebelum balik hotel, tapau kebab 2 ketoi.mak makan serunding ngan nasik (ktrg bawak rice cooker kecik n beras)



0 comments: