Monday, December 16, 2013

Beijing 2013: Surihotel + Olympic Stadium

Hari kedua hari ni, arjuna dah start kursus dia la kan.So saya stay je la kat bilik hotel, jadi "surihotel" hahaha sbb tak tau lagi caner schedule kursus dia, rest pukul berapa, abis pukul berapa...so tak leh nak plan apa2 lagi kalo saya nak meronda sorang2 tawaf Beijing pon

view dari tingkap bilik


kat sblh hotel ni ada bus station.tapi tak smpt sevey pon pasal bas kat sini so mmg tak merasa naik bas spnjg kt Beijing

Pagi tu ktrg turun la breakfast, saja sevey2 apa makanan yang ada.kupon breakfast utk arjuna sorang je...so saya jamah portion arjuna je la hihih

Tgk2 buffet makanan tu, ada label utk muslim, so diorg (selain arjuna, ada sorang lagi Muslim Malay dari MINT Bangi)rasa konfiden la sikit nak makan kan, dah katanya dah label for muslim hahaha...arjuna amik nasik goreng n mee goreng.saya jamah toast arjuna n air teh je.buah2 sekeping dua. tapiii....tu cerita first day punya breakfast yang berlabel tu.the next day pulak, arjuna turun sorang la, saya malas.arjuna citer, label muslim tapi nama makanan ialah fried pork! kahkahkahkah....so yang semalam tu kira halal je la ye (wpon mmg nasik goreng n mee goreng, yang lelain mmg tak sentuh)

So sepanjang hari ni saya just tunggu arjuna je la.lunch dia balik bilik n ktrg makan la nasik n lauk2 bekal serunding n sambal bilis dari Malaysia.saya bawak periuk nasik, beras, rendang isntant brahim's, nasik goreng n beriyani instant brahim's, stok2 biskut, megi,junk food, etc..so insyaAllah boleh hidup la kan kalo malas nak pegi kedai halal hihih



Kt China mmg block FB, yputube, blogspot,etc..so mmg sangap la walaupon internet kt bilik free hahaha.nasib baik jugak tv dia free chanel n ada HBO.so itu je la saya hadap tiap hari huhuh...ok la jgk ni banding masa kt GZ dulu, chanel tv pon kena bayar hahahah

amboii...melaram tak hengat..hahaha maklum lah, ni je la satu2 nya jaket baru yg dibeli b4 pegi..hahaha
orang gigih berkursus seharian, dia kije rotate jaket n shawl tiap hari...kuikui

Arjuna abis kursus dalam kul 4 gitu.lepas maghrib ktrg keluar pegi tengok Olympic Stadium je. Utk ke sini, ktrg amik Line 8 dan turun di station Olympic Sport Center

So dapat la tgk Bird Nest Stadium waktu malam dan Water Cube yg cantik kaler biru, rasa mcm nak pegi dekat n cucuk2 je cube tu hihihi




*pic waktu malam kualiti tidak memuaskan lol

Berakhir hari ke 2 di Beijing.Esok saya memulakan episod ronda Beijing seorang diri berbekalkan subway map hehehe

0 comments: