Tuesday, May 19, 2009

beRduA itu BeSt, berTigA LEBIH BeSt

Pagi Sabtu hanya berdua

Sebentar kemudian, encik suami menghantar sms
beliau sudah melepasi Shahab Perdana
Ayookkk...lg sejam akan smpi di Kangar
harus segera bangkit dari pembaringan

Alaa...
Belum sempat saya menunjukkan seprais dari saya
dlm kereta lg dia dah tunjukkan seprais dia

Tadaa....



Tima kacih sang arjuna....



Pokok stoberi yg sudah berbuah


3 bijik buah yg ranum sudah di ngap oleh kami sekeluarga dgn gumbira


Tapi kena siram ini pokok 3 kali sehari utk memastikan kesegarannya terjamin

Ini pulak seperais dari saya

Pre anniversary punya pezen...
ahak ahak dan 3 tahun kawen baru ada gambo kawen ber frame besar sebegini
serius...ni gambar kawen kami yg kedua yg di frame kan dgn official
sebijik lg adalah hadiah dr fotograper masa amik album kawen dulu
itu je...yg lelain seme dlm custum album fotograper wat kan dan album2 lain
dan juga dlm cd-cd
kesian kan???
ye...sungguh kasihan...

Wiken ini, di isi dengan aktiviti berfaedah utk kami sekeluarga dan juga utk sebuha Teduhan Kasih

1. Touched up pokok2 peliharaan yg tak berapa semenggah tu

Rajin anak teruna menyiram



2. Encik suami spt biasa, menjalankan tanggungajawab sbg suami (ahakkksss....sila jgn pikir ke lain ye)
Beliau menyabit rumput rumpai di halaman asmara Teduhan Kasih
Anak teruna tulung sapu rumput

3. Saya berjaya mengemop lantai satu rumah hingga berkilat kilau...
kehkehkeh jgn tak caya...sejak pindah,ini kali kedua saya mop Teduhan Kasih
(selalu sy mop tang dapur je...pas makan dan pas masak)
kantoi...pemalas diriku
4. Berjaya menyudah-jahitkan sarung bantal bermotif stoberi...syoorggaaa lepak depan tv smbil baring atas bantal baru!


5. Bekpes di pagi hari dengan karipap buatan sendiri, kali pertama mencuba
Lupa nak search resepi Kak Hanieliza...so pakai belasah je ikut logik
B4 goreng...giler huduh...



Selepas goreng...lagik huduh..tp rasanya amat memuaskan hati ketiga2 panel food tester
cuma tang kulit karipap tu agak liat sikit...
hihi...kelim karipap hilang dari pandangan langsung slps di goreng


6. Seperti request sang arjuna ter chenta, Ayam Masak Merah



6. Makan petang di Kedai Makan milik keluarga Leeds...



gigih mencari dalam hujan lebat


saya oder kue tiew kerang special


encik suami oder nasik goreng udang




7. Akhir sekali, dari The Beach...Nasi Goreng Sempoi plus Telur Kenduri 2 bijik, untuk bekalan sang arjuna balik ke JB
*huahuahua...first time ever, saya menangis bersama2 anak teruna semasa menghantar encik suami di stesen bas...saya bukan nangis sbb sedih (sedih tu mmg la sedih, sapa tak sedih nak pisah ngan laki taw...tp selalunya leh tunjuk macho depan anak teruna) tp saya menangis sbb KESIAN + SEDIH tgk anak teruna yg nangis bersungguh2 masa babah dia nak keluar dari kereta, syahdu...sungguh syahdu.smpi umah, anka teruna duk nangis2 sebut "babah..babah..."saya pon sambung nangis lagi dlm telefon. haru biru hijau kuning sguh!!!!



0 comments: