Wednesday, June 30, 2010

berakhir sudah "penderitaan" ku

ok
saya sudah lega
dan boleh bfikir dengan sedikit waras kini

sudah tamat sesi PTK 3 iaitu Penilaian Tahap Kecekapan 3 utk DS45

entah
saya sbnrnya mcm tak de semangat sangat
dlm hati duk pikir mcm2
tak leh fokus sgt
tapi
mujur jugak PTK ni wat masa semester break yg agak senggang
tak de menda lain yg perlu tuntutan masa dan tugas
so ngadap PTK je la
maka saya pon kelihatannya
seperti tidak mengalami ke-stress-an
atau saya tak nmpk stress sbb saya tak fokus?
entah...abaikan je la

PTK modul baru saya ni , ada 5 item

1. pengucapan awam selama 10 min
-yang ni mujur la saya ada tanya kat calon2 sesi sebelum ni.kalau tidak, mmg saya tak smpt nak prepare apa2 memandangkan benda ni wat hari Isnin, lepas sy balik dr Langkawi tu.
-sempat la prepare bahan pengucapan. idea pertama saya nak ckp psl pencemaran...hahah tajuk favorite gitu. tp bila mitak pendapat arjuna, dia suh wat tajuk pengurusan kewangan (okeh, agak mata duitan di situ, mungkin?). saya pon setuju dgn idea beliau (ni mmg le nyata2 mata duitan, tak dpt di sangkal lg!)...kebetulan kat umah byk gak la buku dan majalah berbentuk ilmiah (koh oh oh batuk kejap), saya pon duk carik artikel yg agak menarik.niat asal, musti best kalo ckp psl insurans (da mcm agen insurans je) tp masa duk belek2, terbekenan ngan tajuk "pengurusan kewangan sebelum bersara". maka saya memilih tajuk ini...sudah ketara la bahawasanya diriku sememangnya mata duitan, dr remaja hingga ke pencen!

2. penilaian pengurusan kerja
-yg ni lebih kpd perbentangan pd panel psl pengurusan , JD dan hasil dan impak kerja kita selama ini
-yg ni saya ada silap sket tang slaid yg sy wat.tp entah la...masa jawab soklan tu boleh la jawab cuma tak pasti cam ne penerimaan panel kan.layaaaannnnnn je la.

3. group presentation
-yg ni ada 6 org dlm grup. tp saya tak mo ulas lebih2 sbb ni kerja grup...takut silap tulis. so off record saja la (smbil bygkan muka saya di blurkan dlm slot terjah, melodi)...tp grup saya seme sempoi2 ...

4. tugasan
-ada kertas renungan dan kertas tugasan. 2 hari wat renungan dan 2 hari wat tugasan...ntah apa2 ntah isi karangan yg saya tulis...ada cut n paste, ada wat rujukan, ada wat ayat seniri pakai ikut sedap ginjal saja... layaaaannnnn

5. ujian bertulis
- ada 5 soklan tp jwb 3 je dlm masa sejam setangah
-lenguh smpi geletar tangan
-tulisan pon dr kecik jd beso, dr tegak jd senget, dari cun jadi cakar ayam...hahahha sampaikan dah macam ada 3-4 org yang menulis.
-saya ikut tips kawan yg penah amik exam ni, seboleh2 carik jugak 7 isi, huraian dan contoh, tp nan ado la...tak sempat. dapat 4-5 isi sajok. jadi la kan....setiap soklan tu saya gagah kan juga lengkapkan hingga 2 1/2 pages...entah apa la yg saya merapukan tu agaknya...

so selesai sudah
tak harap apa2 pon
dapat 3,3 pon dah syukur sgt
hohohoh


gambar adalah dgn sengaja di-mirror kan dengan tujuan pengkaburan dalam proses pengecaman jenis blazer dan nama empunya diri. mcm kan ada yg kesah?

p/s: esok akan ke cheras, tgk umah baru kami, err...rumah sewa la maksudnya.cuti khamis until wednesday.
p/s/s: first time drive berdua je ngan anak teruna dgn jarak melebihi dari kangar-alor setar. harap2 tidak ada masalah.oh ya..bertemankan sorang skul-mate juga.


0 comments: