Thursday, July 29, 2010

saya budak baru belajar

owh
kali ni pulak
kisah mummy
yg back to school

-alhamdulillah...
saya dapat meja sendiri di fakulti
bilik student phd
tapi jgn berangan la nak dpt sorang sebilik yer
sila berkongsi!

satu bilik tu ada 3 meja
tp nampak gayanya
buat masa ini
hanya saya penghuninya
sbb 2 org lagi tu
khabar2 nya pd stage writing diorg punya tesis
maka mereka mungkin jarang nmpk bulu kening kat bilik tu

aduh...kera sumbang semula la haku!
(okeh...sila rujuk pd sesiapa yg pnh mengumpat saya dgn mengecop saya sombong suatu ketika dulu, masa baru2 keje, saya kena duk kat lab dgn technician selama 6 bulan.waka waka)

-tapi giler busan di bilik itu kerna tidak di sediakan laptop mahupon desktop.maka sila la angkut peralatan IT itu sendiri yer...harap maklum. saya tidak berdaya nak angkut lappy pepel kechintaan setiap hari. maka saya telah cuba kawtim dgn arjuna utk mencilok desktop kat umah ni utk di bawa ke sana (tp saya tau, desktop tu bukan kepunyaan mutlak arjuna sbb ianya arjuna bawa dari JB, tp ada aku kesah?muahahaha...)

-rupa2nya kuliah kaedah penyelidikan telah masuk minggu ke 3 dan saya salah sorang student postgrad yg telah ponteng selama 2 kuliah.hahahha...kuliah adalah setiap hari jumaat yg mengambil masa dr pukul 3 ptg hingga 5 ptg, 6 ptg dan 7 ptg. maka, saya akan berperangai seperti bekas2 student saya sebelum ini; iaitu skip kuliah or ponteng kuliah lewat petang. terima kasih!

-minggu lepas, saya jupe supervisor saya.dia suh saya buat reading dan mantapkan proposal dalam masa sebulan dan telah berpesan dengan pesanan "you tak perlu datang ukm lagi pon tak pe.buat proposal dulu" COOL bukan?.tp saya baik...datang jugak ukm, buat2 sibuk.kuang3...

-student2 postgrad di bawah seliaan supervisor saya akan mengadakan meeting group setiap khamis, 2 minggu sekali. tadi saya masuk meeting mereka buat kali pertama (wpon supervisor kata tak yah dtg.degil...). saya sorang je student baru...yg lain seme dah nak pencen abih study, tgh writing, dah second last sem...tetiba rasa cam freshie...kih3

-tu je kot update pasal study.tak de perkembangan lagi...semua masih menguncup! ha ha ha

p/s: perjalanan dari rumah ke ukm lebih kurang 15 min kalau trafic smooth.tp bila dia buat jem dari susur nak ke len sen tu sampai membawa ke desa tun razak ler kelisa saya bergerak 2 sentimeter je sekali jalan...makan masa 40 minit gak nak lepas jem tu...huhuhu...saya nak kena beli cd zikir la...bg tenang,sejuk sket hati dan fikiran tengah2 jem tu...

0 comments: