Wednesday, December 19, 2012

Langkawi, aku datang!!! 2012


AMC 2012
Bayview Langkawi
12-13 Disember 2012


Flight dr LCCT -Langkawi kul 330 ptg
Saya pulak 10 hb petang naik bas dari Mersing ke JB.amjad dah pos awal2 ngan babah dia 2 hari sebelum..ktrg kan dah biasa transit2 anak ni...hahaha

Kena pegi JB sbb nak catch up bas ekspress awal ke KL, dan nak tumpang arjuna skali sbb dia keje shift pagi.so sekali jalan la kan?

dapat bas kul 7 pagi, sampai TBS kul 11 pagi.gelabah sbb fes time nak naik train ke LCCT so terus carik train dan naik..kihkih

fes time jugak naik ERL...best...selesa n laju :)

awal giler sampai LCCT...berakar berjangggut menunggu.tapi tak pe...nikmati permandangan huru hara dan sesak di LCCT tu

skrg kan self check in...so mcm blur2 la sket dengan procedure dia.tp oleh sbb ktrg tak check in luggage so tak yah beratur pnjg la.kedukut tak mo check in luggage...hahaha lgpon mmg hadkan baju masa nak pegi sbb sah2 la balik nti amik baggasge 25 kg utk tampung hasil tangkapan :)

akhirnya, depart la saya dan kawan ke Langkawi...ewaahhh best sungguh holiday single mingle ni.feeling remaja la kejap awwwwww....

sampai epot Langkawi dalam kul 430 gitu la...gedebak gedebuk kul 5 sampai hotel penginapan yang sesuai dengan rate sbg student...kuang3

kami stay kat Azio Hotel...boleh la rate rm115 per nite.student kan? hahahaha


venue conference kat BAyview Hotel..tapi rate dia rm290...so ktrg tak mampu la kan.kalo share pon baru rm160...so kena top up rm130 per nite...peh tu stay 3 nite pulak...rabak poket.so better la rabak poket tang shopping...berbaloi kekdahnya

tapi otel ni pon ok...comei jek.bersih dan cozy.cuma tang bilik air dia guna cermin telus...ada curtain...so kalo terselak curtain tu pitam la rakan sebilik.ni kalo pegi hanimun ke ok la kot...kahkahkah

12.12.12 hari conference.saya tampal poster jek


sbnrnya mmg saya tick tang oral presentation kat borang registeration tu, tapi bila dpt acceptence letter diorg bagi poster.so sapa yang tak bersyukur menadah tangan segala kan? SV bukan tau pon sbb dia tak join...kuang3...sijil penyertaan pon just tulis "presenter"...apa ada hal?

conference seme ok, berjalan lancar.tapi topik polimer tak byk sangat..dan participant pon ramai yg tak hadir.agaknya diorg seme tak suka mai Langkawi kot...kihkih.dengar citer dari kawan saya (secretariat AMC)..40 participant tak mai...so mereka agak kerugian la kot sbb bajet adalah termasuk 40 org yang tak mai tu.ish ish ish

then saya jupe kawan lama masa keje AMREC, merangkap teman serumah kt sana la...lama betul tak jupe dia.dia dah grad phd 2 tahun lepas, jadik lecturer kt UiTM..so bile bertanya2 kabar diri seniri dan keluarga, dia tanya saya husbnd masih di JB ke? so saya jawab iye dan gelak2...dia pandang muka saya.peh tu tanya pulak anak berapa, saya jawab 2 orang, dua-dua boys...hihi anak dia baru sorang, 8 bulan, gurl.

peh tu dia tnya, husbnd duk jb so anak macam mana? saya bgtau la (part yg paling saya malas nak citer kt orang) anak sulung dgn saya, anak yg bongsu dgn nenek nya...kuhkuh tang ni dia pandang saya lagik lama...saya sengih n gelak jek.

then dia cakap...kuatnya semangat Awin...so saya gelak lagi besar..entah, tak tau kenapa saya gelak.mebi saya gelak dengan words "kuatnya semangat Awin" tu atau saya gelakkan diri seniri...kahkahkah

dalam hati saya cuma cakap...kuat tak kuat, hidup mesti diteruskan...berpisah dengan suami seawal seminggu lepas kahwin dan masih berpisah smpi skrg, campur pulak berpisah dengan anak...bukan perkara mudah.tapi hidup mesti diteruskan...yeahhhhhh

saya pon tahu kisah sebenar kawan saya selapas saya berhenti dari AMREC...kisah dia pon agak menyedihkan..liku2 dia nak berkahwin dengan pilihan seniri dan ditentang keluarga hingga lah kehadiran cahaya mata dulu dan yang ada skrg, saya memang dah tau...so sama aje kot saya dengan dia, dua2 kena kuat hadapi kemelut hidup...kikikiki..asal bahagia sudah.lgpon definisi bahagia pon sama mcm definisi cantik; sangat subjektif.

Malam tu ada dinner...chinese style...ohhh sungguh bosan (eksyen sguh sbb dah boring layan chinese food masa keje dulu...muahahaha)


memang makan sampai mengantuk sbb lama duk tgu.peh tu tak de persembahan lak tu (motip nak persembahan?)..ada slide presentation dan cabutan bertuah.spt biasa saya mmg tak berapa bertuah :(

ok...habis citer psl conference, citer pasal hasil tangkapan pulak

ni tangkapan pertama


biasa la...sbg isteri solehah yang telah meninggalkan suami dan berpoya-poya sbg remaja, mesti la saya kena umpan arjuna dgn hadiah...muahahahah.so belikan dia 2 perfume..tapi perfume murah je la, tak de bajet nak beli yang mahal.uhuk uhuk...lgpon arjuna mmg pengguna perfume tegar yang semburan tahap mcm nak mandi...so dia mmg guna sebulan sebotol...hahahah

peh tu tnampak alas kaki corak fower masa tengah duk depan kedai sbb nak berehat.tak tau apa motif beli, mcm tak de alas kaki pulak kat umah.boleh la kot sbb murah, rm20...pinky lak tu.sukeeeee

tangkapan hari seterusnya


beg pinky sudah beradik...tp ni adik tengah la sbb adik bongsu dah keluar dulu ( si pinky polka dots)...mari menjemaaah kan luggage pinky sebagai koleksi :)

memang saya tak bwk banyak duit pi Langkawi...so memang bajet sangat2 beli apa yg dlm wishlist...so ada yang tak dpt rembat...sedeeyyy

tapi tak pe la, Langkawi pon dekat je dengan Kangar...bebila boleh pi balik hari pi beli (read: kawan2 ku sekelian mesti sudi tolong belikan...kihkih)

ni dua menda tak tercapai dek kewangan huaaaa

plate country rose


mangkuk puding...chomelsss sbb kalerpul adeiii


13 hb hari last conference :)

kami berdua memang tak bergerak ke tempat lain pon...meronda dalam pekan kuah tu jek dan menyusur semua kedai2 yang ada dlm keadaan santai...hihi mmg best betul.rasanya tak de kedai pinggan mangkuk dan baju bajan yang ktrg tak masuk kot?

dan ktrg memang tak de paln nak meronda pulau ke atau ke lain...so kesian kat sorang researcher muda dari SIRIM..dia tak de kawan..so join ktrg...tp sbb budak muda kot.tak de intention ke arah pinggan mangkuk dan shopping style mak cik mak cik ni, so dia ajak ktrg meronda pulau.tapi ktrg wat bodo jek...hahaha kijam kan? peh tu hari kedua shopping tu, dia dah tak nak join dah..kihkih

pergi 2 beg, balik 5 beg...adeiiii



14 hb ktrg punya flight kul 330 ptg jugak.so pas check out kul 12, terus amik teksi utk ke epot.tapi kawan saya nak bgambar kt Dataran Lang.so mitak pak cik teksi bawak kejap..kena charge rm6...hihihi




2 kali pi Langkawi sebelum ni memang tak penah jejak kaki ke sini...huiii panas terik dowh


saya pon tak paham, awat gmbr kawan tu saya snap elok...tang gambar saya jadik tak elok? uhuk uhuk uhuk

flight depart tepat pada masa :)

bye bye Langkawi...nanti datang lg (bwk duit byk2 dan tukang bawak brg yg gagah perkasa)


kawan saya cakap, peh ni kalo dah masuk keje, dia dah tak mo naik air asia sbb dia pening...kihkih saya gelak jek.saya ok jek naik air asia pon asal boleh melancong udah ler...nama pon penerbangan murah dan sesapa pon kini boleh terbang, maka bertabah lah dengan segalanya...kuikui.asal selamat sampai sudah disyukuri nikmat itu :)

ni semua brg kiriman sanak saudara


memang agak mencabar utk bawa pulang apatah lagi saya balik guna train dan bas...kalo ikut logik malas jugak nak tolong belikan tapi sbb memikirkan mereka dah kirim duit dan saya paham hrpn mereka utk dapat brang2 ni, maka saya gagahkan jua lah.alhamdulillah semenya elok bila sampai ke tangan pengirim.saya pon terpaksa korbankan pemanggang ajaib untuk saya sbb bila da sampai sana baru la sorang makcik saya ni smsm cakap nak jugak pemanggang tu...nak cakap tak boleh, kesian pulak.tapi nak beli sampai 4 ketoi saya pulak tak de space nak letak dan nak bawak.so saya korbankan yang saya punya lah..huhu tapi tak pe...nati kawan2 saya pegi saya boleh kirim...kuang3.dulu pun saya selamba jek kirim luggang besar kt diorg ..tak tau la diorg merungut ke tak sbb kot susah nak bawak...muahahah...so sbb tu saya gagah kan jugak bawak seme kiriman sanak saudara sbb kalo sebelum ni kawan2 boleh je tolong belikan brg yg besar utk saya, kenapa saya pulak tak boleh nak tolong orang lain yang berhajat kan?

maka, saya berpuas hati dengan barang2 ni yang saya beli utk diri seniri...seme serba pink dan merah hihihi i loikeee

purse dark pink dan perfume Bvlgari Rose essential (kotak pink jugak)

tak tau apa motip kat Langkawi pon nak rembat purse..hahaha ok la kot sbb rm20 tapi material elok.sbb sama kaler ngan beg skolah kot, tu yg gigih rembat :)

cup corelle 6 ketoi...oval plate seketoi, alas kaki flower, alas gelas bunga pink, keluarga penyepit dan pisau merah..dan beberapa ketoi FM utk teachers Amjad dan kawan2 :)


itu je utk diri seniri...cokelat2 pon saya tak beli sangat sbb saya tak gemar sgt cokelat obersi...hihihi tekak saya masih suka dengan vochelle, cadbury,dan beryls..tekak cheapskate katanya...kuikui

itu aje la kisah Langkawi; sambil conference sambil shopping

sepanjang kat sana rasa rindu dengan travelmate sehati sejiwa saya; tentulah encik arjuna hikhik...biasa la..ni fes time saya travel ngan orang lain, overnite sampai 3 malam pulak...

kan sudah dikhabarkan, travelmate terbaik adalah suami sendirik :)



0 comments: