Monday, July 29, 2013

Day 16 : Paris-London

Hari untuk pulang :(


-Pagi ni hujan renyai seolah2 mengiringi kepulangan dan kesedihan kami utk tamatkan trip 16 hari bersama KC.ewah...melankolik pulak!

-Krew KC sort peserta kepada coach yang nak hantar ke CDG airport dan yang nak balik ke London.So senang la tak yah kalut2 nak carik barang masing2 nti

-Semua coach pegi ke CDG airport...syahdu pulak tengok peserta2 yang dah nak balik Msia..huhu maklulah dah lbh 2 minggu bersama2 sepanjang trip

-Meneruskan perjalanan yang memakan masa lbh kurang 3-4 jam sebelum sampai ke Calais Port. Kali ni kita balik naik feri pulak,yahooooo




-Urusan lancar di imigresen di Calais Port.tak banya diorg soal cuma saya je la kena tanya kenapa balik lewat 3 hari dari kawan2 (Kak 46 dan Kak 47).Gagap nokkss nak jawab sbb tak prepare skema jawapan pon hahahaha.Then terus naik coach utk tunggu peserta2 lain siap


-Tengok2 sorang krew KC kena tahan, si MOL...adoiiii.rupanya visa study dia dah expired dan pihak imigresen question kenapa dia masih stay dan bekerja part time dgn KC. maka selamat la MOL bertapa di sana (katanya satu malam je, then dia dibebaskan tapi kena balik Msia setahun sbg penalti sbb kes tu dan boleh balik semula UK utk continue study )

-Feri ni lbh kurang mcm cruise jugak la kot.ada byk tingkat then ada entertainment seme.pas tu ada restoran.so sbb lapar, ktrg makan la dulu



-Sempat jenguk ke deck atas..waahhhh sejuk betul dan angin pon kuat.mcm nak tumbang rasa...tak boleh berlama2 kat atas...nak beku rasa hihihi




-Sampai Dover around 4 lbh dan terus menuju ke Victoria Station utk drop peserta yang nak turun kat sini.Ramai student dari Dublin turun sini sbb lepas tu diorg nak cath up flight balik ke Ireland semula


-Kemudian baru coach menuju ke Bayswater station, utk drop semua peserta dan memunggah semua barang KC ke dalam caravan milik bos KC, Abu Jibril

-Maka, disitu la farewell point grup saya dan Kak M suami isteri dengan peserta trip yang lain.sedih gak woiiii...harap2 dapat jupa lain next time :)


-Then ktrg menapak mencarik hotel setelah menahan beberapa teksi tapi tak berhenti. Last2 ktrg sampai kt hotel Kak M, then amik teksi dari situ ke UMI Hotel yang Kak 47 dah booked. Taxi fare adalah 7.60 pound je, kalao menapak cam semput gak la dengan barang2 yang maha banyak ni huhuh

-Hotel sangat selesa, alhamdulillah.Ada katil double decker dan satu katil single.Mcm biasa, saya mengalah duk atas hihih

-Sampai bilik semua tumbang sbb penat mengheret beg2 tadi.Sblm maghrib saya turun ke lobi tuk beli token utk wifi, 3 pound utk sejam.kira ok la...sebab dah tahan betul dah seminggu tak bukak fb kahkahkah...

-Then, arjuna call..rindunyeeeee.
Alhamdulillah...dapat berita gembira dari arjuna,syukur alhamdulillah Ya Allah. worth waiting for arjuna n me! (ekceli saya dapat agak dah berita apa yg arjuna nk sampaikan masa saya dpt msj subuh2 masa last day kat Paris hihi)


-So, esok dan 3 hari seterusnya adalah peluang utk explore London :) Nanti saya sambung cerita psl exploring London dalam entry lain (lepas raya la kot hahaha)

hasil tangkapan

fridge magnet...hadoiiii 4 kg semua ni.mcm tak caya dgn kegigihan diri seniri kihkih



tshirt..utk anak2, suami, keluarga.saya punya 4 helai je, yg tulis nama tempat yg saya suka banget; holland, amsterdam, switzerland ngan roma.yang roma tersesat selai sbb murah, 5 euro.hahaha...



hasil tangkapan yg mengarut je banyak.sampaikan whisk pon nak beli..adeeiiii


beg sekolah.syok aihh bergilir beg tiap minggu pegi sekolah.yummeehhh!!hahaha..bila tempat yg saya beli beg, saya tak bli tshirt utk diri seniri and vice versa la.sb mmg saya aim nak beli tshirt kat holland ngan swiss je..boleh bwk tidur n mimpi pegi sekali lagik

beg raya..wahhhh melaram tukar2 beg ikut kaler baju la raya nih.nomnomnom

bergandingan di dapur ;) mimpi dan realiti

0 comments: