Thursday, August 27, 2009

1T + 11B my hensem mr. achim

koh3
another a month nak jd toddler...
koh3
bulan depan
tiket flight pon dah kena amik yg adult
sbb dah tak fit utk child / infant
sbb kamu sudah nak masuk 24 bulannnnn




mari mendera babah






mummy saya sgt suka membeli botol susu saya
bulan lepas beli 3
bulan ni beli lagi 3
tapi tak guna pon lagi la mummy
cepat tukar botol susu saya mummy
dulu masa guna avent dan mam, mummy cuma tukar 3-4 bulan sekali
sekarang suda guna botol susu murah
mummy tukar setiap bulan
achim suka je mummy
sebab dapat guna botol yg lain2 selalu
yg kaler2...yg ada gambar katun...
-
-
-
KISAH DAN TELADAN
**********************************
-
-
errm...saya sgt gumbira dan bersyukur
-
akhirnya
achim saya suda tidak menyonyot puting kosong lagi...
tidak sama sekali
-
kalu dulu, mmg dia akan mintak bila dekat rumah saja
kat umah pengasuh mmg dia tak mo langsung
-
so saya jd pelik dan geram
kenapa boleh pulak pilih2 rumah utk meminta puting?
-
maka, saya lancarkan kempen "say no to puting" utk amjad faheem
mula2 cam kesian jugak
sb dia dah pandai amik beg upin ipin dia dan carik puting tu
-
saya ckp kat dia ..
-
"agaknya achim tgl kat umah mak kot? esok mitak kat mak yer"
-
dan taktik ini agak berkesan
cuma kdg2 nmpk la dia mcm ketagih
-
tapi being me as a mummy yg tegas (kuh3)
saya kuatkan hati utk teruskan kempen ini
dan alhamdulillah....berjaya juga akhirnya
-
-
ni gambo achim dan ex-puting(s) yg dia miliki dan cintai



kaler putih, ada star (sempena idola dia Dr SMS)


kaler biru pulak, beli satu pek ada 2 ketoi , sama cam atas


gambo elmo, kaler merah
pon beli satu pek, 2 ketoi
satu lg kaler kuning gmbo big bird...carik gambo dlm folder tak jupe plak
-
-
sekian
moral dari kisah dan teladan ini;
-
kalo bleh jgn la ajar baby guna dan cintai puting...saya pon sbb tak de pengalaman..anak first..so termakan "hasutan" pengaruh sekeliling...
-
mmg ler tidak di nafikan puting ni kdg2 menyelamatkan keadaan darurat kita dan baby
cuma takut, bila nak pisah kan dan wat kempen "say no to puting ", akan amik masa yg lama

0 comments: