Tuesday, September 1, 2009

3 haRi tanPa ArJuNa

3 hari cuti weekend ini
kami berdua tidak di temani sang arjuna
(cheh...padahal mmg tetiap hari je kami tidak di temani...uhuk3)

so terpkasa la saya mencarik inisiatif menghiburkan diri sendiri
tatkala sang arjuna menjadi "buruh kasar" di tempat kerja beliau
(buruh kasar = asek kerja...kerja..kerja...)

sabtu

mata saya sgt gatal utk pegi window shopping dan door shopping
purse saya pulak mmg gedik juga utk mengeluarkan sen-sen yg ada

maka,
tanpa menunggu kepulangan sang arjuna
saya dan seorang rakan telah menuju ke JJ Bandar Perda
saya tinggalkan anak teruna di rumah pengasuh
(sbg sesi kelas tambahan, kuh3)

masalah utama saya sekiranya ke shopping comlex yg ramai org dah byk barang (sbb sales)
adalah:
- masa mula2 jejak kaki je, musti rasa blur...terus lupa nak beli apa
-berasa pening dgn manusia yg ramai
-akan terburu2 membeli, atau lain istilah : pakai rembat je mana yg sempat!

erm..hasilnya, saya cuma beli ini jer...


yg ni utk melengkapkan tema biru dan hijau
tp saya gumbira sbb tercapai hajat nak beli seluar cudroy kaler dark brown utk anak teruna

ini adalah 70% dan 50% less
mummy tak mampu nak beli poney yg gantung2, yg new arrival tu la sayang....rege lebih mahal dr baju mummy!

dan...sket koleksi baju tido utk dia

yg corak petak2 giraffe tu khas utk baju tido malam raya...keh3



dan saja bongkar2 almari, amik sekali baju raya anak teruna yg mummy dah beli bulan lepas
(ohh..yg ni lupa claim kat babah!)

utk melengkapi tema black-grey , kuning dan merah


oh yer...utk diri sendiri, saya cuma sempat merembat sepasang sandal kaler dark brown (utk matching ngan henbeg kaler yg sama, kui3) , sekeping lycra dress (tatau apa motip beli ni...mebi sbb nmpk cantik dan seksi kot) dan sekeping slack (brand scarlet jer...uhuk3) kaler army green...itu jer...

utk sang arjuna, tak sempat nak passing by pon men department...keh3...bila bgtau kat dia, dia ckp "tak pe la, nti bie beli sendiri"...baguss...itu ler yg saya mahukan! ahakss....

Ahad

pagi2...sempat ke pasar pagi taman sena
sib baik tak ujan masa tu

cargas je beli ikan dan udang, dan 3 jenis sayur mayur

so berbuka hari ahad tu, plan asal nak goreng je ikan tongkol (kes teringin)
tapi bila dah menerawang je pikiran, mula la teringat gulai ikan tongkol nasik dagang
duk pikir2 punya pikir resepi...cam tak yakin lak
terus sms kat ibu arieq...tanya bahan utk gulai tu

"rebus ikan+asam keping
tumis bwg, cili boh
asam jawa, rempah kari ayam +kari ikan
santan"

tapi kat umah saya, kurang 2 bahan iaitu rempah kari dan cili boh
so kena la modified sket

rempah kari ayam saya campo ngan serbuk kunyit
dan...cili boh tak de, saya ganti je ngan cili hidup saya tumbuk2

buleh la...lepaskan teringin nih

saya sms kat ibu arieq..."bahagia je rasa dpt makan gulai tongkol"
hahahahha


ikan tongkol idaman


kangkung goreng
.
.

-lunch tuk anak teruna, saya watkan nasik goreng je...keh3...kelaka je rasa kul 9 pg dah kung-kang-kng-kang kat dapur...musti jiran ingat saya tak puasa!
.
.

Isnin
.
.

sempena cuti sambut merdeka

duk umah jugak
tapi pagi tu, dlm kul 10 pg..kuo sat pi kedai borong dinh
saja upah anak teruna ngan pistol
kesian tgk dia main pistol tak de bunyi sambil wat bunyi "peng peng" sendiri
.

tapi...beli kat kedai borong tu, tak de jgk yg bleh berbunyi
beli gak ler satu, tapi kena buh bateri baru bleh bunyi
ntah apa2 ntah
.
.

berbuka
saya masak ni je

masak lemak kubis+kangkung+baby corn+udang

dan goreng ayam (lebih mgu lepas dlm freezer,kuh3) dan telur
.
.
-lunch anak teruna, saya wat mee sup campur telur je...berselera sguh dia makan...suap seniri, hirup kuah smpi licin!
.
mamat kecik ni mmg suka mee
.
.
masa kat kedai borong tu, jupe manik2 blink yg lekat kat baju tu
so saya beli la 2 jenis...
hasilnya...
upgrade kan baju raya tahun lepas, utk recycle tahun ni sebagai baju tema biru ke kenduri kawen "anak-kesayangan-mak-mertua -saya"
.
.
maleh la nak bazir duit beli baju baru...(motip malas beli baju baru? sbb pi kenduri si polan kot...kalo kenduri lain, cargas je saya beli baru...keji...keji...maapkan saya!)
so guna je la apa yg ada, lagipon baju ni mmg pakai sekali je masa raya ke-2 tahun lepas...
so jimat la kan...heheheheh
.
.
so tu je la kisah 3 hari bercuti, tapi tanpa kehadiran sang arjuna
weekend depan ni, arjuna cuti...
.
.
so plan nak berbuka buffet kat hotel (ish...ada 2 ketol je pon otel best kat perlis nih) ngan nak servey "something"....insyaAllah


0 comments: