Saturday, January 19, 2013

cerita lah lagi

tebal giler novel ni
dah macam kamus dewan


lepas habis baca, rasa mcm nak suh penulis bercerita lagi heheheh

gigih abiskan 3 hari je
(huhuh matik la kalo ada yg lahar saya ni...baca novel tebal2 rajin tapi quran malas baca....huhuh saya baca quran tau...tiap malam insyaAllah)

tapi serius best giler
dan memberi keinsafan jugak
betapa beruntungnya tinggal di Malaysia
jika dibandingkan dengan apa yang dibaca, tentang pengalaman hidup di perkampungan di negara Kemboja

insaf sangat2 dan baru la terfikir kenapa ibadah korban dan aqiqah banyak di lakukan di sana bg tujuan bersedekah sbb kat sana (tmpt yg betul2 susah, bukan di bandar besar la kiranya) mmg mereka merasa makan daging setahun sekali (bila ada ibadah korban dan aqiqah la)

tapi mesti la yang paling best bila watak hero digambarkan sangat hemsem dan berkarisma

kihkih

lepas setel baca novel ni...bila saya gugel, rupanya penulis novel ni menggunakan wajah ni sbg gambaran watak Firman Ebrahim


tapi tak cukup masa lg nak godek2 kenapa dia gambarkan wajah ini sebagai hero

saya pulak pas mbaca novel ni (sebelum gugel dan jumpa wajah di atas ni) telah menyuaipadan kan watak yang digambarkan dengan wajah yang lain,tapi ada iras2 la sket dgn wajah kt atas ni hahaha cuma tang kulit saya bg tanned sket la (hobi saya mmg yang "mendung-mendung" kan?)

heroin pulak masa baca ni saya bayangkan Wawa Zainal kihkih tak tau kenapa...mebi sbb sekarang tgh folow drama Cinta Qaseh kot?

tapi yang paling tak menahan, heroin dia nakal-nakal sket dan punya hobi sama mcm saya, hobi gedik kot, iaitu

suka tengok bulu roma kt lengan


hahahahha ...lariikkkkkkkssss



0 comments: