Wednesday, January 2, 2013

bye bye 2012, hello 2013

ewahhh siap ber Hello Hello bagai nak sambut tahun baru...matik la kena lahar
kahkahkah

seronok ke nak menambah angka usia dan memendekkan lagi jangka hayat idup kt dunia yg fana nih?

atau seronok ke bila memikirkan, yang sebenarnya tempoh utk abis study (yg officialnya) adalah lebih kurang 7 bulan je lagik? kahkahkah pitam sekarang jugak!

so cam biasa, bila masuk tahun baru mesti kena tulis dlm blog la, apa yg best dan yg tak best sepanjang tahun yang sebelumnya...utk kenangan hari tua kekdahnyerrr

tapi, disebabkan saya rasa lebih gembira pasa tahun 2012 berbanding yang sebelumnya, so rasa mcm tak de apa la nak lsit kot? boleh gitu?

cuma, memang bersyukur sangat2 pada Allah atas segala kurniaan sepanjang tahun 2012; tak kira dalam apa bentuk sekalipon.

cuma yang paling utama, saya bersyukur semakin hari jiwa saya semakin kuat, alhamdulillah.dah susah sket la saya nak cry2 bila sentap or sedih atau putus asa :)...dan saya rsa lebih positif dan sentiasa ceria (gedik sangat) hikhikhik

dah letih kan setahun 2011 tu bersedih-sedihan, so 2012 saya mmg tekad utk cipta kegembiraan walapupon apa yg saya cipta tu saya seniri jek yang paham...kuang3

muka ceria la kunun ni...rasa nak tampar pon ada


kalo citer pasal study...nak kata sukses sangat tu tak de la...masih peringkat ala2 cam budak master jek rasa hahaha...labwork pon ekceli banyaaaaaakkkk lagi nak kena buat.cuma saya puas hati sebab saya pulun membanting tulang 4 kerat dari bulan mac sampai oktober dan saya berjaya dan selamat menyiapkan semua sampel utk mencapai objektif yang pertama dlm tajuk phd saya ni, sebelum mixer yang saya gunakan tu rosak...kihkih best tak? best tak? terrer kan saya bajet bila mesin tu nak kong?
kahkahkah...nak wat caner kan? menda nak jadik...tapi alhamdulillah sparepart mixer tu dah sampai dah ke mesia dari germany...syukur lah ( nada RCW Safi Rania please)

saya pon bjaya siapkan 4 conference paper dengan result yang ciput sangat tu...hikhik pusing balik pusing balik, menda yang sama jek yg saya tulis dlm ke empat2 paper tu pon kuikuikui...tak pe asal kita mencuba.walaupon sv bebel sbb saya dan kawan2 ni asek bajet anto paper ke conference yang promote terus masuk jurnal (impact factor yg rendah la of kos kan) tapi ktrg mmg jenis terjal jek...yang penting kita cuba menulis dan cuba nasib kita.kalao kita tak cuba nasib (dan cuba habiskan duit geran sv) sapa lagi nak tolong kan? gitu lah visi hidup ktrg sbg student dibawah seliaan Prof SHA...kuang3

bebel tak bebel sv pon, dia sain jugak la surat kebenaran pi conference tu kan dengan bajet2 perbelanjaan nya skalik...kihkih so merasa la jugak pegi 3 tempat conference; Bkt tinggi, Langkawi dan Guangzhou China :).Penutup 2011 dulu saya tutup dengan berlibur di Singapore, dan penutup 2012 ni Allah beri peluang utk saya pegi conference (dan melancong ) ke China.Penutup 2013 nak ke mana pulak yea? kahkahkah

ok la...tutup kisah study.tu nanti saya citer panjang dalam entry yang saya dah pilih dah siap2 tajuknya, iaitu "3 tahun di UKM" kahkahkah.maknanya entry bila dah cukup 3 tahun study leave la tu...,muahahahah

Hero-hero kesayangan Azwin :)


Fahmie
Faheem
Fayyadh

untuk arjuna tersayang, saya gembira melihat dia bangkit dari "kejatuhan" dia...saya bangga dia kuat semangat...saya terharu bila dia menghargai susah payah saya mharungi susah senang bersama dia...dan saya cukup hargai cara dia cuba membuat saya gembira semula :)

saya suka dengan words yang selalu dia cakap kat saya bila saya minta izin kat dia utk buat sesuatu tanpa dia iaitu " babah tak kisah mummy, asalkan mummy happy"

awww....i terharu hakhakhak

dan mungkin ada yang tahu dan mungkin ada yang baru tahu, arjuna ada pergi exam SPA bulan 9 hari tu dan lulus (tahu result bln 11).then arjuna dapat lak pi interview SPA tu baru2 ni (26hb 12)...saya sentiasa berdoa utk dia walaupon ktrg tahu, rezeki hanya dari Allah...segala yang berlaku ada hikmahnya...tapi kita tetap usaha, doa dan tawakkal.

dengan darjah kepasrahan yang cukup tinggi, yang saya rasa ada pada diri saya sekarang, saya cukup tabah menerima apa saya result SPA dia kelak.dapat keje kt government pon dah cukup bersyukur utk arjuna sbb dah lama dia keje dgn swasta...dan andai kata dapat pulak posting di utara (perlis apatah lagi) memang tu kira double bonus la utk kami.tapi kita tunggu je la macam mana...ameennn :)

buah hati mummy dunia akhirat :)


abang yang selalu drama tapi terang hati belajar dan fast learner kata cikgu-cikgi kt tadika dia

dan

adik yang lasak yang dibela oleh dua pasang tangan yang sama yang membela saya hingga jadik manusia yang ada sekarang

syukur dengan anugerah ini
saya tak mahu merungut dengan apa yang Allah terntukan utk saya sebab saya memandang kelebihan yang lain

walaupon agak penat badan dan penat poket berulang ke kampung tiap minggu tapi saya rasa bersyukur bila baca kat fesbuk, caner orang2 lain merindui kampung halaman mereka dan ibu ayah mereka hingga tak sabar nak balik bercuti bila ada kelapangan, saya pulak patut rasa bersyukur sebab peluang memandang mata mak dan ayah, saya perolehi setiap minggu.
maka, nikmat apa lagi yang ingin saya dustakan?
(pinjam ayat seseorang tu hahahahah)

sentiasa positifkan apa yang negatif

atau

sentiasa sesuaikan kelebihan dengan kekurangan yang ada

barulah kita sentiasa rasa beruntung :)

cumaaaa....utk tahun 2012, saya dah buat keputusan utk sesuatu...hahahha mcm la penting sangat kan?

ini dia, cinta tak kesampaian saya hahahah


selamat jalan Mazda5 impianku

setelah bermuzakarah bersama arjuna, saya mmg dah buat keputusan utk lupakan impian ni...kikiki sebab rasa mcm tak sanggup nak "ikat perut" kumpul duit utk downpayment beli ni satu hari nanti

citer dia cam ni (over ke ek nak citer?tp blog seniri kan, lantak la)

memang sejak lega dari kekusutan masalah tahun 2011 dan bila gaji naik bulan april ari tu, saya mmg berniat utk simpan sikit2 dan berjimat cermat utk kumpul duit utk buat downpayment mazda idaman ni...ye lah kan, mazda impian ni rege dia rm156k...so kalo nak bayar monthly kecik, kena la ada downpayment yang besar....huhuhu

then, saya sevey la psl insurans tahunan...tengok2 cam mewah jugak la bayaran dia...pikir2 punya pikir saya bincang hati ke hati dgn arjuna tentang suatu perkara...ewahhhh

lepas pada tu, memang saya cuba rasional kan pemikiran saya antara nafsu, keperluan dan kehendak

lepas tu saya nekad la, lupakan mazda impian.mebi saya perlu carik kereta idaman yang lain yang sesuai dgn bajet hahahaha

tapiiiii...sebenarnya saya ada misi lain utk counter "cinta tak kesampaian" saya tu...hahahahah.nanti la bila dah sampai masa, mesti saya cerita.kikikiki itu impian hidup jugak yang saya berhajat utk capai dalam tahun 2013 ni...doa-doa moga tercapai dan dipermudahkan ameeennn :)

untuk tahun 2013, saya tak de azam hahaha...cuma saya tetap dengan cita-cita utk habiskan labwork sbb 2014 dah kena balik perlis dan start writing (harap2 luluslah utk extend kihkih).saya berimpian utk guna bajet *unimap* utk pegi conference dalam mesia dan bajet *KPT* utk conference kat obersi ...dah harapnya tercapai 2 jurnal berimpak yang perlu saya kumpulkan kalo nak grad kihkihkih

saya pon tak de azam nak kurus kan badan sbb dah letih psiko nak kurus la, diet la...tp ujung2 ngan bila balik kampunag terus melahap cam tak hingat hihihi...so saya nak berpada2 je la...control2 je sket muahahaha...ada duit lebih nak beli beskal kayuh2 tu tapi mebi lepas bln 6 la kot...huahuahua







0 comments: