Monday, February 9, 2009

BerHujunG MiNggU

Mak dan Ayah pulang ke Mersing pada hari Jumaat.

Tinggal la kami bertiga...
Anak teruna rindukan tok ayah dan nenek nya
Asek bertanya..."nenek na? ayah na???"
Ok sayang...mgu depan kita jupe tok ayah, nenek lagik yer...
So aktiviti ujung minggu ni
Dihabiskan dengan men-touch up lagik Teduhan Kasih

Paling utama:

Pasang/gantung LCD kami

Pegi SenQ kat Tesco nak beli wall bracket yg bulih toleh2 180 darjah tu, ingatkan murah ler...sekali tu, sampai sana, tanya rege...adoi...rm598 dowh...mahal giler...dah kira suku dari rege LCD je...dah ler LCD pon beli yg aling murah...takan bracket nak mahal2 kan???Tak berbaloi je...last2 amik bracket yg biasa je...yg boleh gerak ke kiri kanan je...jadik ler...asalkan dia tergantung udah ler kan...so selamat utk anak teruna. Tak yah risau2 kot dia terbalikkan tv ke.panjat meja tv ke...

Dah janji ngan Bahari minta tolong mai Teduhan Kasih nak pasangkan LCD...
So dalam sejam lebih berkerja...selamatla LCD tergantng di dinding...tgu nak pasang ASTRO pulak...tpi tengah pikir2 mau pasang ke tidak...sbb chanel yg sedia ada pon rasa cam dah cukup je nak tgk...lgpon saya bukan la penggemar rancangan ASTRO sgt...errm.....

Oleh sbb Bahari mai , saya masak lebih sket utk lunch.Saya masak Soto Ayam jer...

Yang kedua utama, pasang langsir mana yg belom settle...hehehe
Bahari juga tulung pasangkan rail langsir di master bedroom dan dressing room dan bilik tetamu
So siapla kami touch up langsir bilik tidur pepel tu...langsir pon putih bunga2 pepel...tp punya la semekin nyer le...ikat langsir pakai reben yg org wat reben balut hadiah je..heheh tu la nyesal tak beli pengikat langsir kat SSF hari tu...kan dah nyesal...
Ni pulak langsir "bidan terjun" utk dressing room...dah la tak cukup piece...singkat pulak tu.Kalo Eric Leong nmpk neh, kompem kena marah...musti dia kata" singkat mcm skirt..."jhahahahhahah.Jadik ler daripada terus tak berlangsir kan?Nanti langsir yg betul dah siap, kita touch up lagik....

Selingan...ni cutting board corak stoberi...comel kan???Sbb frust tak dapat "something" yg saya telah oder utk jahit...yg jugak bercorak2 stoberi...saya beli ini dari COSWAY (setelah dihasut oleh kakak saya masa pegi rumah beliau b4 bulan puasa hari tu. beliau sgt eksen ada cutting board corak stoberi...muahahahah)


***siap buh pisau b4 snap,sebagai objek hiasan..hehehe

Ini pon selingan jugak....kerusi di opis saya sudah kembali empuk dengan adanya alas bum-bum dan alas spinal...
***pss...sapa tau cam ne nak wat kalo sakit urat belikat?dah 4-5 hari tak elok2 jugak...kalo begini berterusan, saya harus pegi berubat guna teknik AKUPUNTUR la pulak kot...

***juga cerita selingan, hari Ahad, dengar carta 30 hotfm kat radio...bila tang lagu Rawan , lagu fav saya..sungguh2 saya suh encik suami dengar sbb saya kata saya suka lagu ni tp dia tak mo dengar sbb dia tak suka Azharina (Bie...Azharina pon tak suka kat Bie tau...). Petang tu, jenjalan ronda2 naik kete; Mata Ayer- Santan-Jejawi-Behor Pulai...hotfm pasang lagik lagu ni...so nak tak nak encik suami kena tadah telinga dengar lagu Rawan ; Azharina featuring Azwin...kehekehekhek...


Biar berjauhan namamu daku sebutkan
Cukup untuk mengisi
Sepi tika pilu menanti
Bukan bintang atau suria bisa menyinar ceria
Namun kau cahaya menerangi jiwa lara
Berperang dengan curiga di firasatku
Andai kau kembali merawat hati rindu
Ku bahagia pabila kau tiba
Kau lenyapkan rawan
Tak usah dikau pergi
Tak ingin lagi
Meruntun hiba dengan sesalan
Kini kuakui
Segala kemaafan kupohon kepadamu
Agar kau mengerti
Hanya cintamu yang terbaik untukku


2 comments:

Ibu_fauzaNazifa said...

sgt berguna astro utk suami2 yang kaki bola..bleh elak dari kena ikut g tgk kat kedai mamak..hehehe

teduhankasih said...

hahahah

kalo kat sini, ada game bola kat live kat astro, dia sanggup tak dapat tgk...suh gi tgk kat kedai mamak dia tak mo...