Wednesday, February 11, 2009

L.O.V.E is C.I.N.T.A

Baru-baru ni, tetiba datang semula napsu keinginan nak memiliki novel2 terbaru sbb dah lama giler tak mengabis kan RM ke arah itu...rasanya novel terakhir di beli ialah Ungu Karmila by R.A.M

Dan skrg ni berminat ke arah novel2 pembangunan jiwa a.k.a yg ala2 islamik punya love story macam Ayat-Ayat Cinta, Ketika Cinta Bertasbih vol 1 dan 2...skrg ni kalo pegi bookstore mmg bykkkkkkkk novel2 bergenre begini...sgt best...smpi tak reti nak pilih mana satu.Dan kebanyakan penulis adalah dari seberang...

So 3 bijik novel ni yg terbaru dalam koleksi.


HEmm...baru perasan...tiga2 ni semua bertajuk "cinta".Kebetulan sungguh...hehehe.Tp ini bukan bermakna sempena celebrate hari memperingati kekasih tau sbb ktrg mmg tak penah celebrate menda2 sesat cam ni...echeh...heheheh.Cukup la ktrg celebrate tarikh 26th everymonth...heheheh Ekceli,tahun pertama kawen sgt alert,masuk tahun kedua agak lupa kurang alert .kuikuikui

"Dalam Mihrab CINTA"

Dah abis khatam dah yg nie...agak best jugak la, tp tak se "kick" AAC dan KCB1,2...

"Chinta" by Norhayati Berahim.antara my fav author.Beli yg nie sbb terpengaruh lepas baca blog *i**n*...penulis blog tu kata, best novel ni.Must buy...hehehehe

Yg lagik satu.."PS I Love You"

Ni pon beli sbb terpengaruh (juga) pas baca blog D**** G**** A****...dia baca ni smpi nages2...so saya sgt teruja nak baca juga.
Pas beli ni, saya tunjuk kat encik suami yg tgu di luar POpular Bookstore...
"Taraa...teka syg beli novel apa???"
jeng jeng jeng...sambil tunjuk novel ni
Sengih je encik suami...ntah2 dia kata "buang tebiat bagus bini aku nie..." hikshikshiks

Saja je nak byk kan membaca novel inggeris.Sbg persediaan nak lulus cemerlang dalam exam IELTS...poyo tahap gaban semangat giler kan???
CHAIYOOKKK CHAIYOKKKK

ERmmm...PS I.L.U ni saya baru stat baca mlm tadik, smpi Chap 6 je baru...tp dah terasa juga sebih dia sket2...
Apatah lg masa baca Chap 5.Ia mengingatkan saya kepada memori lama suatu masa dolu...hehehe
Dlm Chap 5 tu, Holly terima satu enverlope dari Gerry (yg telah pon jd mendiang)...Gerry telah menulis dan menyediakan 10 enverlope utk Holly buka dan baca kad pada setiap bulan.Dia siap tulis March,April,.....pada enverlope tu...

Hihihi...dulu saya pon penah buat begini untuk encik suami (masa tu belum jadik suami la, tunang pon belum, boipren pon belom kot ...entah ..tak penah declare as boipren, gelpren pon...tau2 tunang dan kawen jer...hahahah)

Saya tulis 14 keping kad, buh dalam enverlope warna warni...pos kat dia utk dia buka dan baca kad tu setiap hari sehingga la smpi hari utk saya pulang bercuti sempena aidiladha...hehehe.Sgt jujur dia baca ikut date yg saya tulis...smpi la kad yg last adalah kad ucapan slmt ari raye aji...hehehe kelako lak kalu ingat balik.

Dan ni ler bukti kasih sayang kami kad2 chinta ...

Start dari 18 jan 2004 smpi 31 jan 2004...




Hahaha...nak tau masa bila saya abiskan tulis menda2 ni???

Masa tu saya duk abiskan masa tgu sample komposit siap wat testing kat makmal polimer...lambat beno nak kena tgu satu-satu sample siap (sape penah wat curing test utk sample rubber, tau la betapa azab nak tgu )...boring sehhh...so masa ni la dtg idea nak wat menda mengarut romantiko ni...


Bab2 romantiko dan jiwang 24 karat begini, saya mmg expert...hahahahah

Akhirkata...cinta dan rindu dilahirkan bersama.Tatkala cinta mungkin telah "mati", rindu masih setia "hidup"


Chupppchup...menulis tentang novel...saja nak cerita tentang asal usul nama Teduhan Kasih yg saya abadikan pada rumah kami...penah juga ada kawan yg bertnya, dari mana dtg nya idea nama Teduhan Kasih ni...


Kisah nya bermula dari...
image from: wardah-imtiyaz.blogspot.com
Novel ni sgt best (pegi beli...pegi beli...)

Selesai baca novel ni, timbul idea bernas untuk tiru guna perkataan "TEDUH".Juga sbb nama watak heroin dalam novel ini iaitu ........................nak tau sapa nama dia, sila dapatkan /baca novel ini yer...hehehehe

1 comments:

Anonymous said...

jiwangnyee keh3...anda ditag