Thursday, September 10, 2009

antara EGOIS dan PUJIAN

saya dan suami
lepas berpisah 3-4 minit
kami akan saling berbalas sms
cam tak cukup2 je pesanan, itu dan ini before berpisah td tu

padahal
tadi masa salam dan peluk cium
dah cakap dah "thanks dan mintak maaf kalau ada salah"
tapi biasalah
feeling2 hindustan sket
harus la lepas tu sms

sms stendet dari arjuna:
rindu
terima kasih sbb masakkan lauk best utk bie
jaga diri dan jaga anak
jaga kesihatan
mintak maap kalo bie ada wat salah balik kali ni

sms stendet kesuma pulak:
bie jaga diri
jgn drive laju2 --> mcm le laki haku kaki drift
jaga makan minum
jgn lupa syg dan anak

hahahah
pdhal waktu sms ayat2 cinta kat atas ni
bas ekspress baru smpi setakat trafic light kat hafifah nun

tapi...
balik baru ni
ntah apa ribut petir kalau tak de angin masakan pokok bergoyang
saya terima sms ni dari dia:

"bie kagum syg dapat didik dia dgn cukup baik"

dan

"bie tak nak syg ubah yg lain sb cara syg bela achim bie kagum sgt2"

wahhhhhhhhh
2 tahun saya tgu "pujian" begini
lama giler ok baru dpt!

saya bukan lah giler kan pujian dan sanjungan
tp kdg2 saya nak jugak arjuna puji sket
ye ler...dah nama pon bela anak dia kan
harus la bagi sket compliment, ye tak?
bukan nyer saya mitak gelang emas tetiap bulan!

sbb arjuna ni bukan suami yg kedekut pujian
kalau saya masak, dia akan ckp sedap
kalau saya beli baju cantik, dia akan puji
kalau saya bg idea deko rumah, dia akan sokong dan puji
(wpon mebi kdg2, puji sbb nak amik hati, tp kira ok la kan)

tapi...hal yg satu ni
mmg dah laaaaamaaaaaaaaaaaaa
saya tgu dia nak say something
akhirnya...doa saya termakbul
(ewah...exaggerate)

adakah selama ini
dia tak luahkan sbb dia ego?

kuh3
lelaki dan ego, mmg tak bleh di pisahkan kot?
kot?
kot?
kot?

0 comments: