Monday, September 28, 2009

ceriti hari raya...tp layan gmbr je la ek?

Raya 2009

Hari raya pertama, semua adik badik kumpul kat umah mak ayah
meriah siot...wpon cuma mak ayah, dan kami 3 beradik sekeluarga
bersama 5 org budak kecik dan sorang budak dalam perut

Mak dan ayah
(saya yg snap gmbr ni smbil berkata; "Senyum mak ayah, adik nak anto kat ruangan Kembang Setaman neh")
Ni yg paling menggembirakan hati saya...menjadik jugak plan utk paksa semua org wat baju raya kaler sedondon

Keluarga Haji Ahad dan Hajjah Azimah

Famili abang


AF sekeluarga



Famili kakak
(cheh...dia duk sorok perut duk blkg abang ipar!)
Sempat snap sekeping dua outdoor...muahaha...


Feeling artis! Photo shoot utk kulit album terbaru..hehehe


Dua beranak yg setiap kali raya, mesti kena beli songkok, kopiah ....
Pas asar raya pertama, gerak ke Nusa Bestari JB...utk beraya dgn famili mertua
Jammed giler tahap nak mengamuk kat Kota Tinggi...dari 3 lane dia suh jadi 1 lane...hilang akal ke Inspektor Sahab?????
Raya kedua, pas zuhur gerak ke Mersing semula sbb raya ketiga sang arjuna suda mulai bertugas
Tak sempat snap pon gambo kali berbaju raya kaler ijau...

Ni je yg sempat...dlm kereta, semasa tension dan stress dgn jammed (lagikkkkk)



Sang arjuna gerak ke Bentong kul 330 pagi...
Raya ke tiga, ktrg beraya kat umah mak sedara kat Chini 3.tp saya lupa bwk kamera...hahah..biasa ler, selalu bwk kamera kecik buh dlm henbeg je...ni beg kamera dah asing beg lain, tu yg mudah lupa...so tak de la gmbr kat tepi tasik chini...cis...cis...cis...
Raya ke empat...mak suh berehat kat umah sehari...basuh baju, kemas umah mak kata...tp pas asar sy pi beraya umah kawan



Raya ke lima, beraya kat umah sedara mara belah ayah kat Batu Pahat.
Me and my mak...kat umah mak usu.
Kami cukup heran dgn rumah ini. Sejak mak kawen, mak kata diorg tak penah pon cat umah ni, luar dan dalam.Tapi mak usu sgt rajin menukar perabot dan sofa! muekekekekekek....
Setiap kali raya, musti ada sofa or perabot baru...tp jgn tak caya, seingat saya...cuma 3 kali je kot saya penah naik ke rumah atas, byk masa ktrg abiskan kat umah bwh jeee...
Sempat photoshoot kat Pantai Minyak Beku...kalu mata anda tajam...anda boleh nmpk kepulauan sumatera...
Owh...sepanjang hari ry ke lima juga adalah hari di mana saya terputus hubungan dgn dunia luar, gara2 Celcom yg buat hal.



Tu je la kot cerita ceriti raya saya, smpi raya ke lima saja...sebab raya ke enam, saya suda bertolak ke Kuantan utk pernikahan dan majlis adik ipar.kalau rajin nti saya cerita ler pasal majlis tu, tapi rasa mcm tak rajin lerr...boleh?????

0 comments: