Tuesday, September 8, 2009

kesuma+arjuna+teruna

weekend ni baru lah mummy ngan anak teruna dpt berpoya2 sbb babah balik
yippie...

Sabtu
mummy ajak babah ke alor setar, meneruskan pencarian brg2 raya sket

cuma duk carik kasut raya anak teruna je...ngan tudung raya mummy dan "something" yg disebut2 dlm entry lepas

yg lelain just window shopping je..poket udah kering dong!

mula2 pi pekan rabu dan sekitarnya

carik baju raya utk ayah dan tudung(s) utk raya

jupe la baju utk ayah, wpon kaler dia cam tak matching sgt dgn tema tp kira orait la..ayah saya tak pakai kaler pelik2...heheh

carik tudung tak jupe pulak...tapi jupe kaler lain dan murah.rembat je la...hahaha

pegi pekan rabu, arjuna beli ikan pekasam pelbagai jenis

ramai org (dan byk baju) kat pacific star parade...tp ktrg tak ronda byk tempat pon. pi tempat kasut budak ngan tmpt toys sbb saya nak carik besdey present anak teruna.saya belikan dia laptop kecik...hehehe

ni budak hepi try kasut raya


sebab kaki dia ni besar dan cepat besar...ktrg decide beli yg biasa2 je...tak yah membazir beli adidas or nike or apa2 je la...

so beli kikilala je...kompem raya haji nti dah tak muat dah sbb ni pon amik saiz paling besar, saiz6!

balik dr a.s tu, balik uamh terus...mandi solat...kul 630 dah keluar ke kuala perlis..ronda2 sat before ke Putra Brasmana



since dah 2 kali ramadan berbuka kat Putra Palace , so kali ni try Brasmana pulak..lgpon Putra Palace dah makin mahal, tahun ni rm40 sekepala...2 tahun sudah rm25 je...ntah apa ler dia upgrade agaknya!
so far..ok je Brasmana ni...berbaloi-baloi la dgn rm19.90 tu...alhamdulillah....
tapi ktrg dapat meja kat tepi..byk nyamuk la pulak!
.
.
Ahad


Hari ni duk umah je la senyap2

pagi pi pasar taman sena

berbuka hari ni masak ni jer, as requested by sang arjuna




ayam masak merah
errkkk...baru pasan.apsal seme part tulang je
dlm gambo nih?
kesian laki haku makan part tulang je...mahap kanda!


bayam goreng

dan...
berkat ketaksuban dan ke-terliuran saya
akhirnya
saya berjaya memiliki ini:

alhamdullillah
.
cita2 sejak zaman study degree dulu tercapai
kuh3
.
.
ekceli
dulu saya suka melukis
tp masa study dah kurang ke arah tu
so saya minat tgk gambar yg profesional photographer snap dan candid
.
yea...saya suka kalau gmbr dlm mood candid, bukan yg di "arah" dan sbgnya
(syukur masa sy kawen, dah wujud photographer yg amik gmbr dlm candid sindrome, hahaha)
maka minat saya terpesong ke kancah fotografi
dan nyaris2 saya masuk kelab fotografi dulu cuma tak jd sbb saya tak de kamera
.
.
so saya simpan hasrat tu...smpi la tiba masa sesuai
hingga la saat ini
.
kamera dslr pon skrg dah makin murah (tak macam zaman dulu2)
so berbekalkan sedikit modal hasil bekerja selama 6 tahun, (dan disimpan dlm tabung amanah hingga boleh dikeluarkan cukup haul) saya allocate sket utk ini
.
NIKON D3000
.
err...ada sapa2 sudi bukak kelas utk saya?????

0 comments: