Friday, January 1, 2010

2010 semoga lebih gembira dan bahagia serta bermakna

Selamat Datang 2010!


Sebenarnya masa sambut Maal HIjrah, nak wat entry tapi tak berkesempatan.



Apa yg best 2009?



-pasal diri seniri dan keluarga...biasa2 aje kot.cuma masa raya plg syok sbb dpt kumpul seme adik beradik dan anak2 sedara...dan tahun ni dpt sorang lg anak sedara.then tahun ni ada jgk la tempat dpt cuti2 mesia...dpt pi Lumut, Penang (dah slalu pegi, cheh berlagak!), pi Bandung (b4 org tu di haramkan ke luar negara, hahaha), Kuala Kangsar (laa...ni pon nak tulis ke?). Pasal saya dan arjuna pulak.ermmm...makin cuba paham antara satu sama lain kot?wpon di akui selalu gak bergaduh tp saya tetap cuba yg terbaik utk ignore dan tidak merajuk dgn perkara2 kecik.biasa la...dah masuk 3 tahun berkahwin, byk menda dah sama2 realize dan hidup bukan cam pilem hindustan.asek golek2, nyanyi2...musti ada jugak di sulami dgn tawa dan air mata.tp kira ok la jugak, sbb semua rasa saya dpt rasa...rasa gembira, sedih, dukacita, bahagia, terharu, menyampah, geram, senyum dan lain2. so saya kompem la saya bukan robot...yg tak de sense apa2 kan?heheh

-dari segi kerjaya, rasanya biasa2 je…tak de la hebat sgt. Cuma 2009 adalah tahun terbanyak saya pergi conference…RAMM, MUCEET, MPIC dan EMSM. Saya jugak wat pertama kali di beri kepercayaan mengajar subjek polimer…dan utk dua2 semester, saya dapat subjek baru.tak pe…wpon agak “berat” sbb kena study dan study…tapi saya tetap cuba yg terbaik. Dan saya jugak rasa sedih sbb terpaksa tinggalkan subjek yg dah lama saya pegang…sob sob. Saya juga buat pertama kali "bertegang urat" dgn salah sorang staf di sini...tp tak yah la eloberate pnjg lebar, bnda dah lepas...hahhahh

-utk Teduhan Kasih, tahun ni saya cuma dpt tanam rumput kapet je, cuma 1 je tercapai dari 5 wishlist yg di buat.

-saya jugak gembira sbb byk jugak benda yg saya duk2 idam2 kan, dpt saya beli dan saya rasa dan saya miliki, alhamdulillah!

Apa yang sedih 2009

-2009 menyaksikan segala perancangan saya telah gagal…heheh…kalau ada yg pernah tahu, saya plan byk menda agar saya dan arjuna dpt tinggal serumah dan membesarkan anak teruna bersama2(tak kira la di JB atau di Perlis) tapi nmpk nya Allah lebih mengetahui apa yg terbaik utk kami, sepertimana itulah doa saya. Bermula dari saya cuba mendapat tempat utk further study di UTM kemudian mendapatkan kerja di sini utk arjuna dan terakhir adalah mendapatkan tempat utk dia belajar di sini (wpon mmg rugi terpaksa amik degree semula) . Namun akhirnya kami terpaksa akur dengan ketentuan…Allah menguji kami satu persatu dan kami terpaksa redha. Dan hingga sekarang saya tiada apa2 plan…sekadar pasrah dengan ketentuan dan masih kekal berdoa agar Allah sentiasa menentukan perkara terbaik utk kami sbb hanya DIA yg tahu


Kadang2 kita kena bersikap realistik dan akur dan bersyukur. Itu yg saya pelajari!

-dan saya masih kekal memegang trofi ******* Hampeh untuk 2 tahun berturut2..kuh3…yg ni jugak saya byk belajar perkara

Tapi saya tetap juga bersyukur dan terima sebab saya percaya, one day akan ada sinar bahagia dan saya bakal memegang trofi ******* Pujaan Se Malaya…teruskan berdoa sbb saya percaya, WE HAVE HOPE BECAUSE WE HAVE LOVE!

Sinar 2010

-saya nak jd isteri solehah dan yang terbaik utk arjuna terchenta-sayang, lebih baik dari tahun2 sebelumnya.juga nak jadi mummy yg super utk anak teruna tersayang...kalo boleh saya tamau garang sgt ngan dia (ye...saya mmg garang ok!heheheh)

-kalo ada rezeki sambung phd in July 2010, saya nak cuba habiskan within 3 years (berangan lebey!) dan betul2 jadik Dr. Azwin pada bidang research yg saya buat.saya tamau malas2 dan lemau2...iyo la tuuuuuu .saya harap arjuna akan jd penyokong kejayaan saya, menguat semangat saya ketika saya jatuh dan lemah, telinga utk mendengar saya merungut kalo susah wat research dan bahu utk saya tumpahkan air mata bila stress, tension dan yg sewaktu dgn nya

-saya nak kumpul duit elaun belajar yg saya bakal dpt tu...sebab saya dah aim nak tour Europe suatu masa nti (bila ntah!)

-saya jugak nak cuba bayar duit kete lebih dari biasa tetiap bulan agar dlm tempoh 3-3 1/2 tahun akan dtg, dah abih dah payment CBQ 1979 tu...so hopefully in 2013 or 2014 saya dah buleh pakai kete baru, yg paling baru di pasaran dan yg BESAAAARRRR PUNYA (sila tiru gaya ikan megi lauk ikan)...ewahhhh...berlagak tak bleh blah!

-nak start potong gaji utk byr zakat dan pinjaman pelajaran MARA, heheh

-last but not least...dpt hidup sebumbung dgn arjuna dan membesarkan anak teruna bersama2...insyaAllah!So saya akan tmbh satu lagi harapan iaitu saya akan lebih rajin memasak dan mencuba resepi baru.

(owh...plan menambah bilangan anak akan kami revise semula...keh3)

Ya Tuhan,hambaMU ini dambakan ketenangan hati dan kebahagiaan dunia dan akhirat.HambaMU juga memohon keteguhan iman dan ketaqwaan kepadaMU.

HambaMU memohon kemurahan rezeki dan keberkatannya serta dikurniakan kesihatan yg berkekalan

Amin...





0 comments: