Monday, May 10, 2010

overnite at A.S = idea dia, bukan saya

ni seme gara-gara footstool murahan kat Fella Design la nih

setelah mendapat persetujuan dr arjuna, saya dah start tak leh tdo malam (ok tipu je) heheheh

maka, sesampai je arjuna di bumi Perlis, saya dah mengalunkan "zikir" mengajak dia ke Alor Setar

tp pg tu, pas bekpes capati 3 keping (utk 3 org...bukan saya sorang melahap), balik Teduhan Kasih dan memulakan sesi membersihkan halaman asmara dan menyapu daun2 kering kat atas jalan depan umah...

pas tu siap2 mandi, kemas2 seme...

then nak gerak ke Alor Setar, arjuna bg cadangan agar kami overnite di Alor Setar je memandangkan byk sgt tempat nak pegi nanti,huhuhu.IDEA GILER kan? Alor Setar dan Kangar Perlis adalah 45km sahaja...layankan je la...tp arjuna ckp tak leh la nak tido otel ,kena tido motel saja.hahahha...tak pe la, kitorang pon mmg jenis tak kisah...asalkan selesa.kalau idak, takan lah highway hotel pon kitorang leh jdkan tmpt lepak everytime balik Johor...hehehhe...

So tempat pertama singgah tentulah Fella Design...ni seme sbb penangan sales dia.ye lah...golongan "harga adalah masalah besar" cam saya ni, tentulah tgu sales baru lah dpt merasa menda yg ada LABEL cam ni...kesian...uhuk uhuk.

Maka, footstool rege RM299 akhirnya menjadi milik abadi saya, ngehngehngeh...



sib baik yg ni tak muat sumbat dlm kelisa;



tak pe lah wing chair,semoga kita BERJODOH di lain ketika yep!

Pas tu, pi area shahab tu je, sbb kat situ je yg saya tau byk motel...ok la dpt yg sgt selesa...hehehe...

Pas rehat, solat seme, pas asar pi tgk kedai langsir kat belakang kedai barang rm1.99 tu. waaahhhhhhh....so tempting! sesuai la utk orang2 yg nak masuk rumah baru (hasut ibu ariq dan ibu adeeb)...sib baik saya cuma nak upah jahit sarung kusyen saja....so dpt la sabarkan hati seketika.

Then pi Tesco. niatnya cuma nak beli kettle je sbb kettle kat umah tu ntah apa rosaknya ntah. asal on je, terus menyebabkan satu umah blackout.keji tul! sbb penah satu malam terang bulan purnama, on jer suis kettle, pluuppp...gelap satu umah. sib baik la dah biasa ngan umah seniri, leh la berjalan dlm gelap masuk bilik carik torch lite, dan plg nasib baik nya, anak teruna tgh tido masa tu.hehehe...

Esoknya, boleh pulak repeat ke Tesco sbb smlm tak sempat nak pi Focus Point.

menjadi Nor Azwin kadangkala adalah sgt mudah...hehhehe...nak pilih spek itam adalah dlm jangkamasa 2 minit saja, dah leh wat keputusan nak design spek yg mana berkenan di hati, mata dan poket.



tp design ini, bukan saya yg punya.

sedih dowh tak dpt yg cam ni. sbb style cam ni kena gunakan cermin bentuk curve. sales assistant tu dah remind, if pki yg curve cam ni, amik masa utk sesuaikan dgn mata sbb saya buat spek itam ada power...so dia ckp akan pening dlm seminggu dua...

so saya tamau amik risiko, dah leh mahal, pas tu pki bila driving ngan bila masa sesuai je...so cam tak worth je pilih design yg merumitkan.

maka terpaksa berpuashati dgn design yg sedang-sedang sajaaaa.....huhuhuhu

tapi...sbb power mata-rabun ini adalah 500+...terpaksa lah guna cermin mahal sket...so total cermin dan frame adalah lebih kurang nilai duit-cukai-terlebih-bayar-LHDN...heheheh (sapa terperasan status kat profile fesbuk, paham la makna ayat ini)

pas tu, sbb spek itam ni, kalo kat kedai mmg tak de la brand yg biasa2 cam spek mata biasa (cermin jernih la senang ckp)...so yg paling murah pon adalah Bonia...huhu...ni je rege yg paling murah yg ada...serius taw...sbb masa mula2 masuk kedai tu, mmg soalan pertama saya ; "nak spek itam tp nak yg paling murah". peduli la kan, if SA tu nak kata saya cheapskate ke apa ke...muahahahahahahah

(skrg ada promotion, dpt rebet rm50 if nak buat spek baru, kita bwk spek lama utk 'trade in')

nak tengak hasilnya...kena tgu seminggu la, baru beliau siap.

Pas tu, on da way nak balik, barulah pi amik footstool tu kat Fella. muat tau masuk kelisa...(besar kelisa saya rupanya yep? macam2 leh masuk dan angkut, haha)

Ni yg dah siap di isi dgn toys anak teruna;




saya dah siap sound arjuna dgn ucapan;

" ni mmg la nmpk toys anak mcm dah sket kat luar tu, sbb byk dah buh dlm ni.pas ni jgn lak asek duk beli toys lagi..pening dah tgk toys anak byk sgt"

Sempat jugak bwk anak teruna gunting rambut

Trademark style bergambo dia, musti nganga mulut



good boy dia sbb tak nangis dah masa gunting rambut :)

well done, son. muy bein! lo hicimos!

then, setelah sebulan mencarik novel baru ramlee awang mursyid, akhirnya ku ketemu juaaa....



buku motivasi yg belah kiri tu, dah lama kawan saya rekemen, tp smlm baru rasa nak beli. biasa lah...nak dekat sambut anniversary ni, tetiba rasa cam nak motivasi diri sket, agar kasih sayang lebih mendalam....awwwwwww....gedik!

0 comments: