Monday, May 31, 2010

quality time

jumaat, sabtu dan ahad
cuti 3 hari

: jumaat

-sekadar menghabiskan masa berdua dgn anak teruna
-pagi breakfast cekodok bilis, lunch makan nasik goreng ikan berdua- share semangkuk besar...hahaha...habis pulak tu! petang kuo jenjalan naik kete dan benti makan eskrem dan beli burger utk makan kat umah.tp anak teruna tdo dlm kete, angkat masuk umah pon bleh sambung tido...last2 kejut kan jugak suh bangun makan burger smbil di hiburkan dgn rancangan Ninja Warrior.hohohoh


:sabtu

-arjuna smpi kul 630 pagi.saya tersedar bila bunyi kenderaan kuat sgt depan umah smpi masuk dlm mimpi...hahaha.then saya tersedar yg itu mungkin bunyi teksi kot, dan bermakna arjuna saya sudah tiba. tetiba dia ketuk tingkap...tuk...tuk...tuk..bergegas bangun, tak sempat betulkan rambut kusut masai...nasib ler kan...

-pegi makan kenduri staf kat skul yg kawen. hehehe.ada kejadian lucu + malu di situ.tp tak yah la cerita...rahsia saya dan arjuna saja.

-lantas bergegas ke Pdg Besar. ada org mahu beli jersi bola memandangkan skrg musim world cup.saya cuma beli topi besar nak pakai kat Langkawi nti.juga terbeli satu baju sbb 2 kali saya ulang masuk kedai tu...hahaha tp bukan baju utk saya la.bukan juga utk arjuna.bukan juga utk anak teruna.utk sapa ye?????

-ptg tu kami pi makan seafood kat Kola Perlis...ketam best, kerang pon sedap sbb rasa manisssss sgt.tp ikan pari tak sedap...mebi ikan lama kot.hahaha...tp dpt less.ok la tu wpon sekadar rm4.

: ahad

-kalo dah nama gedik, harus la singgah wat kesan tapak kaki kat Jom Heboh...rembat promo brg+beg kat booth Ribena (bg cute kaler pepel, i loike), dutch lady dan jackers. tu je...konon rushing sbb nak pi Hari keluarga U****p...

-saya suka view Timah Tasoh Resort itu.len kali saya harus dtg utk amik gambo (pedulik apa la kan wpon gambo yg saya snap tak cantik!)

_Famili day agak tidak meriah...saya lepak sejam lebih saja sbb rasa termanggu2...dah ler puak2 pon tak meriah...acara pon tak de yg vassssss sgt.or mebi sbb saya tak tgu lama kot? enth...lgpon panas wei...tgk arjuna dah mcm mandi buih peluh satu badan, anak teruna kejap2 cranky...cam kesian lak. last2 singgah The Store sbb ada org-yg-seluar-jeans-koyak-tang-tuuuuuuut tu nak beli suo jeans baru.

-sbb kesian diorg bdua ni panas td kat sana, saya ajak lepak opis je, makan, baring,tidur, solat, layan dvd otomen, kat opis smpi pas asar. lgpon plan asal saya nak study proposal...padahallllll...melepak sama jugak.wakakakaka...tak pe la, kasik doorg sejuk sket.kesian...maklumlah umah tak de ekon.

-petang, bergotong royong bersihkan rumput belakang umah.

-malam, anto arjuna kat stesen bas, tetiba baru pasan Kangar ada EIFFEL TOWER...kih3.next time arjuna balik, harus ajak bergambo kat tower tersebut, feeeing2 PARIS wweeehhhhhhhhh....


~puas hati, 2 hari ngan arjuna tp mcm2 aktiviti ngan tempat bleh pi, quality time with my loves...bukan kuantiti hari yg menjadi isu tp bagaimana kita mengisi masa terluang yg ada utk bergembira bersama yg tersayang.owh...mcm iklan Kementerian Pembangunan Masyarakat je...

0 comments: