Friday, November 25, 2011

BBW Aftermath : usaha yg berbaloi



saya pegi semalam
kul 10 lbh baru gerak dr bangi
dengan silap masuk jalan nyer...haha...tu la, degil.Imrah dah bg guideline suh ikut jalan seri kembangan, pi gatal amik laluan ke kl...hahah tk pasal kena wat u turn dan rugi tol rm2.60...hihih

dengan hazabnya nak masuk ke south city Plaza tu, jem gilosss...pas tu hazab nak dpt parking lagik..koh3

kul 1130 kot baru berjaya menempatkan diri dlm ruangan yg penuh dgn buku2 tu...heaven giler la kan...best best

mujur tak kena que masa nak masuk. sbb ada yg lewat sket, dah kena que nak masuk sbb ramai benar manusia kt dalam dewan tu...

mula2 mmg tuju bahagian children dulu la...amik sana, amik sini smpi lenguh tangan (silap betoi tak bwk beg troli, haha)


~ni baru 1/4 bhgn children~

pas tu jupe kotak ada buku...agak2 line clear, saya kuokan buku tu, susun elok2 bwh meja (mmg byk buku bwh meja, lum susun utk display)...so masukkan hasil rembatan dlm kotak tu.so senang sket la nak angkut

hahaha..lama kt bahagian children je...pas tu tgk bhgn biography sbb arjuna pesan mitak tolong tgk buku player2 Man U...tapi saya bukan kenal sgt pon...huhuh...dpt rembat magazine Man U je utk dia...murah sgt.rm 3 senaskah!

Buku2 seme rm 5, rm 3 dan ada certain rm2...so mmg agak "kegilaan" la memilih...


~buku cooking~

last2 tak larat dah, terus carik que utk beratur bayar. yaaaaa ammmpuuunnnn...panjang nye que diaaaa....bertabah sguh saya beratur, bukan setakat puluh2 minit, tapi 3 jam okeh....

tapi ekceli, boleh di katakan sejam je yg hazabnya, sbb 2 jam lg tu mcm beratur smbil memilih buku di meja berdekatan lah...sambil beratur, smbil mata jenguk2 buku2 tepi2 meja tu...nmpk yg best amik...kang smpi meja depan amik yg lain pulak, letak yg tadik..hahaha begitula seterusnya...smpi dah tk de meja dah kt tepi2...so sangap la sejam lagi tu smpi cramp kaki, siap mencangkung, duduk atas lantai seme...
cuma yg okeh sket, sbb kakak depan saya tu peramah n baik hati.dia beli 4 buah novel je...so dia tolong tarik n tolakkan kotak buku saya yg maha berat tu...hihih tenkiu kakak-tak-tau-nama :)


~buku deco

kul 330 ptg baru saya berjaya mbuat pembayaran...yippie...

jgn tanya la cam ne saya angkut 5 beg pestik yg berat giler tu. smpi sekarang saya masih kagum dengan kegigihan saya semalam...kahkahkah

pastu sbb dah lewat...pi carik surau dulu...jauh lak tu...nak putus rasa tangan jinjit beg2 pestik ni...huhuhu

pas solat, terus pi tmpt parking kt tingkat 3 ...gigih lagi panjat eskeletor...mmg ilang la ribuan kalori semalam..dah ler bekfes bubur nasik je...huahuahua

pas letak buku2 seme, lari carik autopay punya mesin.ntah mana depa buh mesin ni...pusing2 mencarik.

dah jupe, tak de duit kecik lak...mesin tamau terima rm10, padahal nak byr parking rm1 je...mujur ada pakcik baik hati, bg saya rm1 utk byr parking...huhuh...segan kt pakcik tu...tapi tenkiu sgt2 la pakcik-jua-tak-tau-nama :)

hohoho...mmg giler penat smlm...lenguh semua sendi yg bernyawa...tapi berbaloi la dengan hasil tangkapan kot. 22 buah buku cuma rm80 je...:)

suka sangat-sangat



majoriti mmg buku utk amjad n aidan, rm 5 n rm 3...elok2 lagi.ada koyak sikit2 tu saya repair je...ada buku tulis2, belajar phonics, buku bunyi2..hihi..comel sgt (ada juga reserved tuk anak-anak puak nakal..wink wink)

buku giant yg Elmo tu saya kebetulan jupe bawah meja...hahaha...rm 3...so amik la..comei giler gmbr2 dia..

utk babah; magazine Man U ngan buku The Beckhams..sbb tak jupe buku player Man U lain, saya sambar je yg ni, kebetulan jupe ms beratur.

utk mummy; buku LIFE tu...pnh tgk ada blogger beli ni ms BBW sebelum ni kt serdang...teringin nak jugak.so this time dpt,kebetulan jupe masa tgh beratur gak alhamdulillah...wpon cover luar dia koyak sikit, tapi hard cover dalam dia elok sgt2 lagi...so mmg amik la, rm 5 lagipon, sapa tamau kan?

(pi booksales yg crawded mcm ni mata kena peka...hihih...sbb byk yg elok2 tp tersembunyi...semalam nmpak ada mummy sorang ni, dpt buku baby einstein dalam kotak...huhuh..elok brbalut lagi tu...rm2..hohoho)

this time mummy tak sambar buku masakan sb nenek komplen suh beli buku melayu, dia tak paham yg english.hahaha...novel pon tak sambar sbb nak tgu MPH carnival 8-12hb disember ni la nak sambar novel...lgpon novel english ni kebarangkalian nak abis baca cepat, adlah kurang...kahkah...so kita tumpukan pd novel malay je la nti

dan rasa berbaloi jua dengan kegigihan tahap 4 saya, bila tengok budak ni mabuk buku...



harap2 anak-anak saya akan mencintai buku dan minat membaca dr kecik smpi ke tua...sama mcm mummy n babah dia yg boleh la dikatakan ulat buku...insyaAllah

p/s: maybe hari ahad ni nak pegi lagi...arjuna tingin nak pi BBw ni...so amjad kena duk dlm stroller la, takut ilang celah crowded sbb smlm ada 2 orang budak ilang...terpisah dr parents...so kena hati2 la kan?

p/s/s: kredit juga utk 2 orang hamba Allah baik hati yg tolong saya smlm...moga nti Allah mbalas kebaikan mereka, ameennn


0 comments: