Wednesday, November 16, 2011

novel yg dibaca bulan ini



Salju Sakinah

sangat seronok dan tenang bila mbacanya
novel islamik kekdahnya kan...harus lah tenang...hihih

tapi diakhiran ceritanya, mmg buat saya sgt2 berfikir tentang apa yg selalu kita sebut;

"ada hikmah tersembunyi di sebalik semua yg berlaku, hanya Allah yg tahu rahsianya"

insaf ok lepas baca novel ni..

so lepas ni kalo rasa down, sedih, kuciwi dgn apa2 yg terjadi (contohnya sample masuk furnace 4 kali tak jadik2 jugak, hahaha atau kenapa la aku ni asek kena duk jauh dari laki, keh3)...kena la ingat hikmah yg tersembunyi...mungkin menda tu buat kita down giler2 tapi di akhirnya kita tau ada kemanisan di sebalik kemasaman kedukaan gituuu...

Bulan Di atas Champs-Elysees

Ni kisah benar...tentang pasangan yg berbeza agama, akidah dan adat..sesuai di baca utk sedarkan kita agar menguatkan pegangan iman dan akidah, wpon kita mencintai seseorang yg berbeza agama..

yg kita mmg dah terang2 berpasangan ngan sesama islam pun, tak yah la nak wat keje2 terpesong ni ye...hihih

selalunya, b4 saya beli novel saya akan survey kt forum dulu.tgk review dr orang lain..kalo mmg novel2 tu ramai yg rekemen, mmg saya akan carik la...hihih...

tak pon, mmg saya akan carik novel tulisan author yg saya suka, cam RAM, noor suraya, norhayati berahim, aisya sofea dan lain2...

selalu saya folo kt sini:

http://eforum1.cari.com.my/archiver/?fid-84.html

satu lg novel saya nak rekemen, Jaja dan Din


walaupon cover dia nmpk cam buku tak matured...tapi try la baca...mmg sgt2 mberi kesan dan bg pengajaran...cuba lah!

saya pon tak rasa hobi baca novel ni buang masa...sbb dari pembacaan kisah2 kehidupan mcm ni dapat bg kita pengajaran dan pengalaman jugak..walaupon novel2 sering dihidangkan dgn watak2 yg cantik tahap bintang, hensem tahap dewa, kaya tahap sultan brunei n serba serbi perfect, sampaikan kita pon duk berkhayal sana sini...hihih tapi selalulah fikirkan sesuatu yg positif :)

jadikan membaca budaya kita, ewaahhh

0 comments: