Monday, November 14, 2011

semenyih yang damai

Dah 4 bulan lebih saya menghuni umah di Taman Raja Tun Uda Semenyih ni, berdua dgn Amjad

tak penah lagi tepek pic umah ni kt blog rasanya.ermm...bukan nak show off apa pon, lgpon ni umah sewa, umah orang...hahaha bukan umah n rete seniri

cuma buh dlm blog utk kenangan masa akan datang oohhh...granny (tak nak kalah, harus granny) pernah duduk di semenyih suatu ketika dulu, cu

and mana tau kot ada orang2 kt luar sana google nak tau psl umah2 di taman perumahan ni, maka bleh la dia tgk kt blog ni kan (skrg zaman seme menda leh google, seme ujung jari)

umah ni, umah teres...tak luas pon, hanya ada 4 baris rumah saja...lbh kurang 120 buah umah kot (congak-congak je la)

kejiranan ok, 1-2 umah je yg non malay... ada guard..rajin meronda siang n malam...jiran kiri setat dan setazah, jiran kanan cikgu..baik-baik semenya cuma mcm biasa, saya je la kera sumbang..kahkahkah

dekat sangat2 dgn exit semenyih-bangi kalau ikut highway LEKAS dari senawang or kajang

dengan pekan semenyih pon dekat, about 1 km saja (tapi caya tak, dah 4 bulan lbh saya balik ke sini tp baru 3-4 kali je pegi pekan tu...hahah sbb byk masa n keperluan harian saya carik di bangi)

so ni la rupa umah sewa saya tu;

mengintai dari tirai kamar grill pintu utama



porch luas gak la, boleh masuk 2 buah kereta tapi kete kancil n kelisa je la saiz dia.kete jenis lain ktrg tak de so tak pernah try masuk parking, hahah...tapi mebi kalo kete besar cam innova or exora, mebi kena parking kt umah jiran, kihkihkih

ohh tu masih kelisa kesayangan saya.tak cukup lagi tabungan rm200k utk beli mazda8 idaman hati, uhuk uhuk

ni ruang tamu, masih setia dgn sofa merah n dark brown itu, hahaha

dinding pon masih suci bersih, sayang lak nak paku2 gantung2 frame.kesian kt tuan umah

ni ruang makan;

buh meja study (bila masa ntah study nya), rak buku, meja makan..kelihatan juga dalam gambar, sekumpulan kotak2 yg masih dipenuhi brg2...mmg tak bukak la kot ni.pas tu tak muat dah nak buh dlm bilik, menyemak kt ruang ni pulak. sangat tak senonoh!

tapi FYI jarang giler la makan kt meja ni pon, makan kt dapur atau depan tv...heaven!
lagipon kipas n lampu tak de...sbb siling umah ni tinggi2 belaka...tuan umah tak smpt nak pasang...so ktrg pon tak daya nak pasang...pakai je la floor lamp.kata kreatif..hihih

belah kanan tu seme bilik, ada 3 bilik.depan skali wat masterbedroom, bilik tengah bilik baju (ada himpunan kotak gak) n blkg bilik tetamu (pon ada himpunan kotak gak).belah kiri ada toilet..umah ni mcm biasa ada 2 toilet la.satu lg dlm master bedroom

ni lak dapur;

juga masih setia ngan meja bar comel kesayangan..uhuk uhuk.kalo tgk meja ni akan teringat kenangan kt umah sewa taman sri idaman :)

itu je la, hehehe.
ada backyard utk sidai baju dan buh mesin basuh

belakang ada jalan n sikit ruang tanah utk bercucuk tanam.ayah saya ada tanam ubi ngan pokok rambutan.comel kan ayah saya? tulung tanam tapi anak dia malas siram.harapkan air ujan jek.tapi pintu belakang tu saya bukak bila arjuna datang sini je...hahaha

memang kera sumbang la aku ni!

ohh...unpack kotak masa nak carik koleksi taperware yang beli ngan ibu ariq iqbal, jupe frame2 gambar dan frame yang satu ni...



begitu banyak masa sguh diriku suatu ketika dulu, menjahit kata-kata hikmat pada kain merah ini, frame kan dan bagi hadiah kat kekasih hati

hahaha...berjodoh kita ek frame...jupe kat semenyih.

sebab saya mcm terlupa-lupa kt frame ni..pas tu masa pindah ke sini, mak yang byk packing brg2 saya...so mebi frame ni berpindah dari kotak dari pasir gudang ke nusa bestari ke bentong ke cheras dan last2 ke semenyih, tu sbb baru perasan.hihih

hasil-banyak masa-dan-rajin-melampau saya ni saya adiahkan kt kekasih hati masa tahun 2004 (kekasih hati yg cakap masa sy tnya)..rasanya ms sebedey dia kot..kahkahkah...kena simpan smpi bercucu cicit
ohhh granny dulu mmg kreatif dan innovatif, cu

ni budak handy manny.otomen pon dia.boboboy pon dia...peneman sunyi mummy dan teman bergaduh mummy :P


oh ye...sebenarnya, weekend 2 hari mmg saya all out mengemas rumah, unpack kotak2, kemas n susun baju elok, brg2 dapur, susun taperware dalam kitchen kabinet...fuuhhhh memang tak yah skipping la 2 hari tu sbb beribu2 kalori dah terbakar dgn jayanya.ngehngehngeh

tak yah exercise guna ni 2 hari ni;


utk sit-up tapi nmpk gayanya saya failed guna ni...harus di jual pada arjuna. bg kempis dan six packed perut dia sket...lgpon saya buncit sket tak pe, saya dah 2 kali peknen dan bersalin.tapi dia????????




dah 5 tahun "peknen", tak bersalin2 jugak.caner tuh?????

*selamat datang ke semenyih ~ tetiba


p/s: saya harap saya kekal la duk semenyih smpi saya tamat study.tak larat dah nak pack n unpack brg2...angkut pindah randah brg2 umah...smpi sofa merah tu dah 2 kali patah kaki dia, base dua2 sofa pon dah koyak..mmg jawabnya jual kt mudah dot com je la b4 balik ke perlis..hahahah


0 comments: