Monday, November 21, 2011

maternity n children expo 2011



first time saya jejak kaki kat expo mcm ni
last year punya tak bkesempatan pegi
sbb wat kt midvalley so gigih gak la kan sbb senang, naik komuter je

tapi tu la
hazabedah nunggu komuter ohh
tak mcm rapidkl (syabas kepada puan buddy!)or star lrt la dia punya frekuensi ketibaan tren

gigih 9 am saya dah ada kt stesen komuter UKM, hahaha.smpi Hall 2 Midvalley ada lah 950 am...pintu pon belum bukak tp ramai dah beratur.hahaha

masuk2 je terus pegi kaunter nak register dan amik ggodies bag, saya antara org ke 10 kot yg beratur...hahaha bukan sbb rakus berlari beratur tapi sbb ramai yg beratur nak register contest (ada mcm2 contest kan...saya tak pregnant so tak leh join contest ibu hamil menawan, anak2 pon tak bwk so tak leh join contest utk anak2 pon)

then terus usha2 booth yg ada..tiap booth saya singgah, tapi tak de aim nak beli apa2 pon, cuma aim nak redeem freebies je yg ada kupon saya dpt dan kupon dr pa n ma magazine...

ada gak booth pureen n bebe, jual bju2 baby...since gaji pon lmbt lg...sisa2 duit tak melayakkan diri utk mbeli belah bju baby, kahkahkah

ronda booth autumz utk belikan kiriman sahabat ym (tetiba tukar jd sahabat ym, kahkah)...tp malang sket sbb baju yg saya tgk cun kt pa n ma tp diorg tk bwk mai booth ni pulak.tapi ok la, selamat duit!

singgah booth mothercare...uhuk uhuk teruja tgk menan ELC yg seme half price, nak nangis okeh.tp beli la satu yg murah utk amjad,rocket zoomer (kata mau jadik angkasawan kan) hadiah dia dpt no 1 exam
(kahkahkah, ada kisah psl no 1 ni tp citer nti la. lepas hari penyampaian adiah next week)
giler ahh, que jek dah dekat setengah jam!

pas tu singgah tgk2 menan kt booth mamour, kesian lak kt aidan tk beli apa2...amik la buku pestik utk main masa mandi...tu pon yg paling murah la kt booth tu, hahaha.tapi ok la, sbb buku pestikkan, aidan suka gigit menda..yg ni tak koyak.

tu je la kot...pas tu tgk jam dah 1230, kalut2 cabut naik komuter semula.tgu tren yg hazabedah lg...smpi skul amjad dkt kul 2ptg...then terus rushing balik mersing lepas tapau mekdi sbb lapar gilerrrrr...so hari jummat tu secara rasmi saya telah minum air gas dan ber ais setelah pantang 7 bulan.err...tapi lepas ni saya smbung pantang lg la...tak simply nak minum air ais lg..hhuhuh

so ni je la hasil dr expo tu;


singgah booth apa ntah, dia jual murah2 brg2 cheecky bon bon ngan bumble bee.saya terbeli head suppoter sbb murah banget, rm 15 jek dari rm49.90...so mebi new born bff nti la kot yg dapat.hahaha

yg lelain tu seme freebies jek..dari MAM dpt soother, dr bebe dapat nursing pad..lelain dr pa n ma...then kalender tu dari sweet cherry..saya dpt 2 kupon utk kalender ni, so saya redeem la kan, 2 kali la ulang booth tu.hahaha..tp amoi tu pasan lak suara saya kot, dia siap ckp " eh tadi u dah amik kan?"
saya ckp "eh ye ke, u salah orang kot?"

hahaha...tapi saya bukan curi kan? saya dpt 2 kupon so redeem je la kan?

so the next is, big bad wolf aftermath book sales lak...jumaat ni, sbb dekat je kt seri kembangan so boleh la terjah!


0 comments: