Wednesday, November 4, 2009

halaman asmara

ini ler Halaman Asmara yg saya duk dambakan dan buh sbg 1st wishlist utk Teduhan Kasih









Seronok je pagi2 nak pi keje, bukak sliding door dan grill...nmpk terbentang hijauuuuuuuu
*
*
Walaupon depan umah mmg dah sedia terbentang sawah padi sekangkang kera (yg skrg tgh menghijau jgk) tapi....apalah makna nya memuja halaman orang, sedangkan halaman seniri macam belukar yg ibarat "anak gajah-masuk-pon-boleh-sesat"




Juga berjaya beli pokok keladi batik
Satu polibeg je beli tp dpt pecah jd 2 pasu
*
*
Cuma wat masa ni, mengikut tunjuk ajar tukang-tanam-rumput, saya perlu siram rumput ni 2 kali sehari selama lebih kurang 2-3 minggu
*
Maka bermula la tugas saya jadik tukang siram, penat dowh!
*
Hampir2 saya putus asa (haha) dan bercadang mengupah orang utk siram
*
Demi memikirkan banyak ringgit dah dilaburkan (huhu...ringgit utk rumput ini adalah lebih banyak berbanding DSLR saya dan DELL pepel saya), saya gagahkan juaaaaaaaaa......
*
Tak pe...ada ubi ada batang, esok2 rumput ni naik elok dan hijau sesedap mata memandang, insyaAllah
*
*
Ni saja saya catatkan bajet utk wat halaman asmara neh;
*
Utk 700 kaki persegi,
guna 350 keping rumput = rm 1330
Upah tanam = rm 700
Pasir 2 ela = rm110
Batu 6 ela = rm 228
Total = kira seniri...muahahhahahh
*
*
Owh ye...batu yg saya beli tu, utk buh kat kawasan lain, iaitu belakang umah dan tepi sbb kalo saya tanam semua halaman ngan rumput kapet nih, harus pulak saya jual DSLR ngan DELL ...hahahhaha
*
*
Mesej utk Puan Buddy;
^
^
Buddy, jgn kata kapet merah....rumput kapet dah saya bentang kat depan umah utk sambut awak, bob, farah ngan aqil.....bila mau mai perlis neh?bila?bila?
(tanya soklan yg sama bertubi2, smpi buddy naik fed up lalu mencapai kunci kereta dan speed ke utara semata-mata utk men-jek saya ke langit ija, kuhkuhkuh)


0 comments: