Monday, November 9, 2009

ubat "berbayar"

Hari Jumaat lepas, saya telah EL disebabkan anak teruna tidak begitu sehat.
Kasihan beliau!
^
Amjad Faheem ni alhamdulillah,mmg jarang sakit…sbb tu bila sekali dia sakit…mak aiiiii susah hati, gusar, tak keruan le mummy dibuatnya
^
Ini kali ketiga anak teruna sakit yg agak “luar biasa”…kalau setakat selsema, demam-demam air tu selalunya 2 hari dia akan ok
^
Tapi kali ni, dengan demam, batuk, muntah, tak lalu makan dan minum…susah hati banget gua dong!

Pi klinik panel, amik ubat…masuk dos ketiga pon tak nmpk hasil memuaskan. Sebagai mummy (ibu, mama, ummi,mak, dll bagi org lain) biasanya kita mesti faham dan tahu trend sakit dan sembuh anak kita kan?
^
Sbb saya tgk anak teruna mcm tak de tanda-tanda positif malah semakin negative, maka faham la saya yg dia perlukan ubat “berbayar”.
^
So saya bawak ke Precious Klinik Pakar Kanak2 (Dr Ang) kat Alor Star…makan dos pertama je…dlm 3-4 jam dah elok ceria, leh minum susu cam biasa dan tak muntah.Alhamdulillah

Pengalaman lepas, masa mula2 dia kena demam berulang –tak-sembuh2…bertukar2 shif-amjad-tasha-darwish-amjad-tasha-darwish suatu masa dulu, 2 klinik panel pi tak sembuh jugak.saya bawa ke klinik pakar kanak2 tu…dpt 4 jenis ubat…
^
Alhamdulillah sehari lepas tu sembuh elok la pulak…then lepas tu jarang dpt demam lagik.


Pengalaman kedua, masa bulan puasa baru ni, kena cirit birit kami berdua.Pi klinik panel, saya elok sembuh dlm 2 hari tapi dia 4 hari pon tak elok3 jugak.
^
Balik kampong nak raya, bawak sekali lagik klinik kat kg (tp of course la bukan klinik panel kan?)…2-3 hari elok sembuh jugakkk
^
Hem…tu ler saya buat kesimpulan, kadang2 anak –anak ni perlukan ubat “berbayar” sesekali…padahal bukan mahal pon ubatnya…tapi entah laa….hihihi

Tapi Amjad, pas ni jangan sakit yg teruk2 lagik ye sayang? Susah hati mummy....

0 comments: