Friday, March 19, 2010

pulangkan suamiku

hamboi hamboi

tajuk yg bisa bikin kontroversi

ni sebenarnya kisah arjuna yg skrg neh makin bz dgn work dia

maklum la, skrg kompeni dia dah mula kuokan produk

so byk le menda kena buat

(haku pon tak pasti apa JD kerja arjuna ni sbnrnya..hahaha)

maka saya jadi la isteri yg kesepian sgt memahami

wpon kdg2 rasa bengang jugak, hhehehe

mcm hari ni la, kul 12 lbh td baru dia leh called...tu pon lepas saya called, dia jwb dgn suara perlahan bgtau tgh conduct interview, nti dia akan call semula pas 10 min

jarang dah dia bleh call masa dia kerja (sbb saya akan free utk jawab tipon start jam 830 pg, tp dia jam 830 pg kdg2 dah terus attend meeting)

jarang dah leh reply sms (anto msj rindu rinduan : sila geli ye semua tanya kabar, 3 jam pas tu baru reply, boleh?)

jarang dah leh cakap lama2... (kdg2 tgh bercakap, ada suara nyampuk tanya psl keje...hadoi...apa kah pekerjaan suami ku sebenarnya hingga tiada privacy?)

tapi...tak pe la

as long as dia gumbira dgn kerja dia...saya akan cuba paham dan bg moral support lah

sebab, kebizian begini, dia faced sejak sebulan dua ni...dan mebi beberapa bulan akan dtg je, sehingga production benar2 stabil (dia cakap le macam tu, saya tak tau la cam ne)

dan...arjuna jugak sering kena pulang lewat malam
atau terpaksa OT di hujung minggu

mcm Isnin lepas, dia smpi kilang pas turun bas dari Perlis ni, adalah jam 4 pagi. arjuna gigih masuk kerja kul 6 pagi...what?what?what?

dengan letih badan seme...siap balik lewat lg...kesian kan?

hahaha....tapi saya selalunya jahat sket

selalu usik dia kalau dia ckp bz kerja smpi tak sempat makan

saya akan tanya;

" berak sempat tak? shi2 sempat tak?"

tak pon kalo dia lmbt reply msj, saya bgtau kat dia;

"amboi bz sgt...Dato N*j*b pon sempat reply msj sayang tau"

kalau weekend or dia balik lmbat sbb kena wat OT

saya suka menyakat;

"buat OT lagik? bagus la...leh la pinjam buat downpayment Vios TRD sebijik"

tapi yg paling kesian

hari tu, 2 hari berturut anak teruna tido awal...so tak sempat la cakap ngan babah dia sbb bila babah dia dah ada waktu free nak call, dia pulak dah tido...kasihan beliau!

apa-apa pun

pulangkan suami ku seminit dua dalam 12 jam waktu berkerja....

*******************************************************************

agak2 nye...ada tak yg wat spekulasi arjuna bz sgt ni bukan sbb kerja pon, tp sbb "menda lain"?

ermmm...nau'zubillah ye...saya minta di jauhkan dr semua tu

insyaAllah saya kenal arjuna saya...wpon kami duduk berasingan tp saya yakin (sambil buat mimik muka yakin dan hentak meja angguk kepala) arjuna tidak buat perkara bukan-bukan di belakang saya

dan suara2 yg menyampuk tatkala kami sedang berborak di corong telefon (giler skema perkataan ) adalah suara2 garau, genteng dan penuh kelakian...bukan suara lemak merdu di sukai ramai...

0 comments: