Tuesday, March 30, 2010

takan sbb pizza kot?

hari ahad
saya cuba wat pizza nih
sbb b4 tu
duk gedik berminat bila tgk breadmaker
mcm seronot je kalo ada breadmaker
leh buat roti seniri

tu yg tetiba dtg idea nak cuba buat pizza seniri
oven pon dah lama arjuna tlg bwk kan
start dr sebelum posa lagik
(kunun aritu gigih nak buat biskut raya, end up bukan "gigh" dah...langsung "gagal")

so ni ler hasil nya
home made pizza saya :)





rupa tak berapa nak hensem
tp rasa boleh tahan gak ler
arjuna kata dia bg 3.5 bintang dari 5 bintang

cuma based pizza tu tak garing sgt
kalau lagik garing, musti dpt 5 bintang kan?
(perasaan)

masa kat Tesco, duk carik sosej ayam, cheese dan oregano
boleh pulak arjuna ckp "kita beli pizza instant je la, tak yah sayang susah2 nak uli "

lorr...kalo beli yg instant, baik kita pi makan kat pizza hut je
tu laaaaagggggiiiiiii senang
hahaha
tak tau kah anda duhai arjuna, your sayang ini tengah gedik sgt ni, better jgn padamkan semangat gedik dia, taww

cuma cheese tu, saya tak guna pon mozarella...sbb ni baru 1st trial..takut tak menjadik, mbazir lak. so saya guna cheesdale jerk...kuang3

okeh
kemudian
pada malam hari pas melantak pizza
saya rasa cam senak2 perut
tapi saya wat donno jer la
mebi masuk angin ke apa ke kan

pi keje pon duk senak2 lg
ingatkan kot lapa ke
tp saya tak rasa ianya disebabkan lapa
wpon saya makan nasik sekali jer sehari, tp saya akan pastikan perut saya tak berlapar...saya akan makan gak benda2 lain sket2 utk elak dr perut kosong
dan jugak minum air

pastu, petang balik keje
saya belikan anak teruna burger ayam
share makan ngan dia
pas makan burger, lagikla menjadik2 sakitnya
sampai tergolek2 la jugak
tipon arjuna, hampir2 menangis gitu...tp tak nangis la, harusla tunjuk macho depan anak teruna :)

last2 tak tahan banget
kul 815 mlm gitu, drive gak ke klinik terdekat
drive 40 km/j jer sbb mmg tak larat sgt dah masa tu
anak teruna diam jek kat sblh sambil slow2 duk cakap
"mummy sabar naa...sat lg kita pi klinik...nanti dokter bg ubat naaa"
~so sweeeettttttt (nanges jap)

smpi klinik, ujan pulak dah
tgk org kat dlm ramai gilerrrr
duk tunduk menekan perut dlm kete 5 minit
last2 gamble kuo je, pi kat kaunter smbil tekan perut
budak kaunter tu tanya "akak pening sgt ker?"

"saya tak pening, tapi saya sakit perut sgt2...tak tahan"

sib baik dia kata dia bg masuk dulu
duk seminit, dia pgl nama
masuk bilik rawatan kedua, ngan dokter lelaki la pulak
ah...lantak la...tak tahan dah nie!

serah ler perut utk di periksa oleh dokter
tekan tengah perut, tepi perut, seme tmpt sakit
dokter suspek saya pregnant

owh dokter...saya sgd period skrg, harap maklum!

dia ckp, mebi period pain
saya ckp tak kot (boleh la pulak berbalas "pantun" ngan dokter)

pas tu dokter tanya
"sakit rasa cam ne?"

saya jwb " rasa mcm contraction nak bersalin tu, sakit 5 minit sekali"
(hahah..ckp sakit nak bersalin kat dokter lelaki, mana dia tau dowh!)

pas tu dia bg injek sedas dan suh rehat, baring kat bilik sblh
maka melepak la saya kat katil tmpt org nak scan perut tu
hahah
anak teruna duk kat kerusi tepi tu
tp asek duk selak2 langsir, sibuk nak tau apa berlaku kat meja dokter tu
(tak pe, bg dia praktis...sok da besa dan ensem cam Dr Sheikh Muzaffar sok, cam tu la dia kena duk rawat pesakit...tetiba mummy berimaginasi)

setengah jam duk terbaring, lega la masa tu
tp pas tu sakit semula cuma tak heavy la...just senak2 sket

dokter mai semula...tekan sana sini
tetiba dia cakap "mebi appendik"
lorr....boleh lak gitu!

pas tu siap berdiskas ler saya ngan 2 org dokter yg dah abih dah pesakit diorg, klinik pon dah nak tutup ekceli sbb dah dkt kul 10 mlm dah

mcm2 assumption la pulak diorg buat
-appendik
-najis nak kuo, tp jauh lagik dr dubur
-ntah2 ovari twisted (boleh pulak...apa ke ganas no pulak haku ni smpi ovari pun leh terpusing)

dokter lelaki tu dah wat siap2 dah surat rujukan utk ke spital kangar
dia pesan, kaloo sakit lagik mlm-mlm kang, sila la serah diri ke emergency spital kangar yep (ayookkkk)

so dah amik 2 jenis ubar seme, saya pon balik la umah
setelkan lipat baju yg tergendala tadik dan sudah kan bilas baju dlm washing machine

ready nak tido dah seme sbb rasa stone je (mebi kesan ubat kena injek tu kot)
semapat gak saya sms kat ibu ariq, kot2 saya tak mai opis sok, mitak tulun la jenguk2 saya kat umah...mana tau kot terpengsan ker..hohohoh

so hari ni kat opis...rasa cam senak2 gak sket2
tp leh tahan lagik

if the pain getting worse
saya dah decide nak pi fully check up kat KMC
takut jugak woo...mana tau kot ada menda2 yg tak kena ker...nau'zubillahhhh

ada gak terpikir
ke sebab pizza homemade tu saya jadik senak?
tapi arjuna ngan anak teruna ok jer, sehat walafiat

mebi sbb lain kot
ataupon nak mengurangkan sikit dosa2 kecil saya, dgn ujian sakit sebegini
wallahualam

p/s : bila darurat begini, terasa sukarnya cabaran hidup tanpa suami di sisi...tak pe la, Allah lebih tahu. cuma saya dambakan doa dr arjuna, agar keselamatan dan kesejahteraan kami berdua terpelihara selalu.amin


0 comments: