Tuesday, March 2, 2010

2T+ 5B ~celebrate kat CH laaaa

Budak yg dah 2 tahun 5 bulan


model pijama


mangsa "deraan" kamera mummy
Citer cuti2 Cameron Highlands
tak de byk yg nak di ceritakan sgt
lagipon, CH je kan...tak de la pelik bin heran sgt tempatnya...hehehhe
So, bertolak kul 9 pg hari Khamis, 25hb tu
gigih awal sbb tamau smpi sana lewat2...
Smpi sana dlm kul 2, ngam2 soi la utk check in
Kami stay kat Equatorial Hotel...alhamdulillah, dpt pakej yg murah iaitu rm198 rege bilik dan dpt voucher makan rm88...so mencekik la bp kali pon asal cukup rm88, kalo lebih pepandai la top up duit senirik yer...
Pas Asar, nak kuo jenjalan, tapi ujan ler pulak..tp kuo jgk la reronda naik kete smpi ujan reda dan benti la amik2 gambo






kedai dah tutup la...sib baik! kalo tak ada lak yg masuk merembat beberapa brg..heheh
Singgah Cactus Point
dah bape kali pegi CH, ni tmpt saya tak penah pegi.so kali ni kena pegi la kan...heheh





posing gedik ngan arjuna

tripod tak de, so pakai buh je kamera atas tembok...cecepat sengih dan peluk b4 budak kecik tu smpi (see...dia duk berlari mendekati kami.) sbb gmbr sebelum ni, wat self timer gak...tp bila dah snap, tgk semula...laaa...rupanya budak kecik tu ada enterframe, tgh duk peluk kaki babah dia rupanya...hahhaha

then posing gedik ngan teruna


ni lak posing gedik bila nmpk bunga...well...you know me



when he met his "idola"..ayokkkk
Esok 26hb, setelah melantak breakfast yg di hantar ke bilik dan menggunakan voucher free, hehhe...kami kuo nak pi petik stoberi...pegi kat Kea Farm kt depan EQ otel ni jer...






menunjukkan kaseh sayang yg tak berbelah bagi terhadap buah stoberi, muaahhhh

petik dan kutip smpi penuh bekas...rm20 utk setengah kilo


sempat lg wat aksi otomen di tengah2 ladang stoberi

okeh...dah penuh bekas ...moh le kita balik melantak stoberi yep
harus la pilih yg gemuks2 dan merah...masuk gak dlm mulut 2-3 ketoi...yummeh...sungguh manis bersari!



hep..hep...mau curik ka?


hasil tangkapan


sila pegi memetik di waktu pagi, kalo pegi petang2 kalo time ramai orang, kurang buah yg ranum, sbb byk yg dah kena songlap dgn manusia2 yg kemaruk nak feeling2 ada ladang seniri kat belakang umah...hahahah
Pas tu, ktrg balik bilik semula, utk order makan lg sekali...heheh...amik spagetti pulak.sedaaapppp sgt...
then check out la sbb try gak nak reserve bilik tuk 2nd day, tp full house...so kena pindah otel lain la (sib baik dah wat back up, wat reserved kat Cool Point)
Dpt check in awal kat Cool Point, dlm kul 12 lbh...
smbung ronda lagik sementara tgu waktu solat Jumaat...tgk2 anak teruna tido la pulak pas pekena sebotol susu...
erm....singgah Mardi, tp saya terpaksa la turun sorang sbb saya mmg dah aim nak ke Mardi ni tgk pokok2 diorg
maka meronda la saya sorang bersama kamera ke sana ke mari snap gambo
sampai ada sorang brother tu tegur;
"nak wat kajian ke, kak?"
nak je saya jawab;
"ak ah...kajian saya adalah bertajuk:PENCINTA FLORA SEJATI", boleh?
tak pon;
"saya ni anak didik KARAM SINGH WALIA"






banyak lagik gambo bunga saya snap
gerammmmmmm sbb tak de sapa nak tulung amikkan gambo saya, huhuhu
pastu, saya melepak lak dlm kete 45 min, tgu arjuna solat jumaat kat masjid kat belakang Century Pines (org kata, otel ni berhantu ...tak tau betoi tak)
Pas tu, tatau dah nak pi mana sbb ujan...so saya suggest kami minum teh kat Cameron Bharat punya ladang teh, yg tepi jalan tu
So layan la teh cerek kecik ni ngan karipap, sandwich dan stoberi cheese cake yg cedap menjilat jari
dah kenyang
pegi posing kat ladang teh


ku lihat hijaaaaauuuuuuuuuuuu



byk lagik gambo tp memandangkan port bergambar adalah sama je...so tak yah letak bebanyak la...heheheh...
semput gak nak mendaki naik lorong kat ladang tu masa nak balik...smpi sengal2 rasa peha...dah ler curam...gerun je memikirkan kot tergelincir (sbb basah ujan)..then tergolek2 jatuh ke bawah...mcm hindustan gitu
Pas tu lek otel, rehat2 jap sbb nak tgu petang sket baru nak pi pasar malam kat area kuarters polis tu
Pasar malam situ mmg happening...musti beli cendawan goreng dan jagung rebus dia
pas tu ada gak udang goreng , sotong goreng, ketam goreng rm5, rm10 satu polisterin
brg2 yg standard akan dijual tentulah stoberi, sayur2 ssegar, buah2...cenderamata bertemakan stoberi dan macam2 lg laaa....sonok sgt sbb ramai orang.situ mmg akan jammed la.kalo petang2 ok la sket, kalo malam lagik la sesak....
saya rekemen, kalo nak beli souvenir carik la gerai sorang apek cina ni, kat ujung sekali...seme menda dia jual rm1 (most of souvenir la), key chain, FM...so boleh la borong sakan nk bg kat rakan dan taulan.
Last day, 27hb...pas breakfast (nasik goreng dia sedap...siap ada 2nd round lagik, keh3) dlm kul 10 ktrg dah gerak dah...
ni The Cool Point
rekemen gak utk stay sini, org melayu punya
cuma dm bilik dia tadak carpet...so sejuk gedi la tapak kaki wpon bilik tadak ekon....hehhe
Singgah Ye Olde Smoke House (cantik utk amik gmbr selain The Lake House)
posing standard bila nmpk bunga


love this pic! me n son


yg ni pon...cam sweet je tgk arjuna n his beloved spoiled son


erm...sayang sguh gambar ni saya silap setting menyebabkan pokok depan tu yg clear dr wajah kami...tp tak pe la...ok je utk wat wallpaper kat lappy..
bila nak snap 2nd time, dah tak leh sbb budak kecik tu dah hilang tumpuan...hehehe
pastu dah tak tau nak ke mana (sbb byk tempat dah penah pegi, cheh berlagak...pang sekali)...try singgah Big Red Strawberry farm yg tinggi melangit kat atas bukit curam, sbb ada signboard dia kat tepi jln, sgt mengujakan
saya rekemen utk org lain pegi, tp pastikan anda berkenderaan auto atau anda sgt hebat drive manual utk aplikasi di lereng curam
sbb kalo saya mmg failed wpon saya buleh drive manual car...heheh
kat sini, ladang stoberi dia besarr...so best la kalo nak self plucking stoberi...tp ktrg ronda2 tgk sayor2 hidroponik dia dan menjamu tekak kat resto dia
pekena stoberi milk shake ngan stoberi sundae...giler sedap menjliat siku!


pastu terus on da way balik la tp singgah gerai jual2 sayo seme utk beli stoberi fresh dan kering kiriman rakan2...dan sedikit sayo2 fresh utk buah tangan pengasuh
ingatkan nak terus lek kangar..tp tetiba gedik nak singgah JJ Ipoh, padahal tk beli apa pon
JJ ipoh sudah berbeza dr yg saya pegi last tahun 2005, hahahah
smpi saya pon tak dpt recall tempat2 lepaking saya dan cik norainiza saud suatu masa dulu...huhuh
sempat jgak singgah makan mee udang Mak Jah kuala sepetang sekali lg, utk arjuna lak merasa...2nd time makan, lagik sedap la pulak dr 1st trial aritu.tapau nasik goreng udang jugak...utk makan kat umah,sedap jugak...
smpi Teduhan Kasih around 930 mlm
itu je la citer cuti2 CH kali ni, pas ni rehat kat umah je la bulan Mac ni, kumpul duit nak cuti2 Langkawi bulan 6 (buddy, are you ready???)
bulan April lak, saya just tgu "org tu" nak sponser cuti2 saya di KL sempena sebedey saya, muahahahah gelak syaitonnn
Last but not least
the things i could not resist, every time pegi CH...
syurgaaa.....syurgaaa.........rm 20 je seme ni...geram...rasa nak makan2 seme nih...


and of course, kena ada hidangan berasaskan pembelian di CH
sandwich sardin produk HPA bersama salad segar dr ladang...muahahah...dan teh stoberi dr Cameron Bharat Plantation

nota kaki 1: tp CH tak sejuk pon hari tu, mebi sbb global warming di serata tmpt...uhuk3
nota kaki 2 : saya suka bungaaaaa di sana
nota kaki 3: tingin gak beli pokok bunga, kaktus dan pokok rosemary tp memandangkan Perlis sgt panas skrg, terpaksa cancel...kang terseksa lak pokok2 tu...huhu


0 comments: