Monday, June 1, 2009

ke PeNanG laGikkk

31 mei
saya dan keluarga bersama kelisa CBQ1979 akan ke Perak
tujuan:
-mengimbas memori di suatu tempat yg sgt gersang dan tandus (suatu masa dulu)

nak mengenang saat2 manis ketika menuntut ilmu dan saat2 ber-rumah sewa bersama rakan2

-done: entry atas
-gedik2 mau ke sini...


setelah menonton Majalah 3 sabtu lepas

-misi gagal, guard tak bg masuk...saya pula lupa mitak address rakan ym yg duk di lumut tu, nombor tipon dia pon lupaa...huawaa....


-tak lupa utk membeli brg sekeping dua sotong kering, nyamnyamnyam
-dapat beli...dah nak abis pun makan...hehehe


-hajat di hati mau belanja sang arjuna , celebrate anniversary kami di sini:

~saya tau ada restoran ini di Manjung tp ini saya pon tau bukan Amy Search yg punya
-ni paling hampeh...duk pusing2 manjung mencarik restoren ni (smpi sesat barat) berpandukan guideline rakan ym..tp nan ado...rupa2 nya dia tuko nama kedai jadik HERITAGE...(peh tu duk renovate 7hb baru bukak, tak pe la encik tuan punya restoren, kami dtg anniversary tahun depan pulak yerrr...)

last2 ktrg pi makan kat Mama Chicken House yg cantik deco nya tapi staff dia sgt tak peramah dan sgt eksyen...


1-2 Jun

-menuntut ilmu di Seminar RAMM

Bayview Beach Resort Feringghi

-bilik hotel biasa2 ajer..(haha tak leh compare Park royal maaa) tp ktrg dpt katil besarrrrrr sgt siap ada extra bed lagik...huhuhu tatau napa dpt bilik ni, mebe sbb diorg bg bilik dah kul 3 ptg then selepas encik suami komplen servis lmbt kat pegawai dia kot)

~tak pasti lg macamana, sama ada bumbum melekat di kerusi atau pon di tempat lain, sbb dlm kalangan puak, hanya saya yg hadir...ahli2 puak ada program masing2...huahuahua
~aci tak kalo saya join anak teruna berendam dlm pool sahaja sepanjang hari???
-owh...saya sgt bagus di conference kali ini... tekun mendengar presentation org2 lain wpon tak paham sgt...abih sume Jepun ka, Us ka,India ke present paper diorg, semua saya bantai dengar...kehkehkeh

-poster2 pon semua satu persatu saya belek..siap tinggalkan notes kat mana2 poster yg mitak participants bg komen dan idea..hehehe.


-yg pasti, mau try and error bubuh dia swim dlm laut

-misi gagal...anak teruna takut bunyi ombak dan geli nak pijak pasir...mummy dia pon sedih sbb tak dpt berendam dlm laut!

-di malam hari, mahu tinjau2 apa yg menarik di night market ini:

-meronda night market di waktu petang..hahah...tak byk gerai bukak sgt tp sempat merembat purse Anna Sui kaler itam munge2..rm20 je..kalo beli online tak dpt rege nih..ewahhh...yo yo on jerr.sempat jugak beli dvd Shopaholic, Prison Break dan Slumdog


-on the way pulang ke pangkal jalan, mahu singgah di sini seminit dua...

giler lama tak pi sini, rasanya dekat setahun jugak

- meronda Queensbay dlm keadaan penat..so tak de mood sgt (bajet pon nipis..hihihi) nak carik sandal or kasut tak de yg berkenan, sempat beli baju kat Padini ngan rompers anak teruna kat FOS je...penat..penat..kaki rasa nak tercabut...len kali arr repeat lg Queensbay


Hokeh
-harap2 dpt pulang bawa ilmu di dada-dpt idea utk next projek
-harap2 kulit saya, dia dan juga dia tidak bertambah gelap akibat "sun bath" di feringghi-gelap sket je
-dan harap2 dpt bawa pulang sekeping dua plastik beg biodegradable jusco yg berwarna ijau tu, dengan isi2an yg menarik, huahahauha -tak de pon palstik ijauuuuu