Tuesday, June 16, 2009

saYa SuKa Bau BUKU

Agak lama saya tidak "singgah" ke library yg berada di Tingkat 1 dan 2 Bangunan KWSP
Sbb dah nak masuk 4 tahun bekerja
Saya maintain dengan subjek yg sama
Tapi, utk Sem 1 2009/10 ni
Saya mula mendapat satu subjek baru (kalo idak 2 subjek baru taw! hoh..bikin pusing...)

Maka
Bila dpt subjek baru
Harus la jejaki library semula mencari bahan2 bacaan, rujukan dan ilmu2 baru

Nak pegi library baru la terkial2 carik kad staf
Ayokkk...sudah hilang entah ke mana
Gara2 menukar purse baru yg di beli di flea market Batu Feringghi
Saya andaikan, kad staf tu hilang di Bayview Beach Hotel, boleh?

Tak pe tak pe
Bgtau aje no staf kat kaunter
huhuhu

Masuk library...aduhhhh
damai dan nyaman rasa
Menghidu bau buku2
Satu perasaan entah macamana entah
Bila menyusuri deret2 buku2 yg tersusun
Saya tarik nafas dalam2
Ye...saya mmg suka bau buku dan suka berada di celah2 buku
Suka duduk dalam kedai buku, library dan apa2 jua lah yg berkaitan dgn buku
err...duduk dlm kotak buku tak penah cuba lagi

Sememangnya
Dari kecik lg
Mak dan ayah didik kami bertiga
Agar mencintai, menyukai buku (dan juga membacanya)

Dan sekarang
Saya cuba didik anak teruna sorang tu
Agar menyintai hobi yg sama
InsyaAllah

Sekarang pon mmg nmpk dia suka kan buku
Suka amik buku, bukak buku, baca buku dan koyakkan buku
Huahuahua

Okeh
Berbalik kpd kisah library td
Saya hanya berjaya merembat 2 buah je buku yg berkaitan



malas nak snap, just google image je..haahhaha
Mesti buku2 lain dah dirembat oleh team teaching polimer (ehem ehem) atau student master or phd polimer nih
Dapat le kat saya "sisa-sisa polimer" yg tertinggal
uhuk uhuk
(padan muka! sapa suh buat-buat -tak-mengaku-group-polimer?
kan dah kena tulahhhhhhhhh)

Juga
Terserempak (haha, salah guna perkataan) dengan novel yg saya gila2 kan semalam
Owh
Ini adalah novel mula2
Ada 3 lg sequel selepas novel ini
laskar pelangi
sang pemimpi
edensor
maryamah karpov
bila duk search novel2 kegilaan semasa
4 novel Andrea Hirata ni mmg menjadi pojaan pembaca novel
so saya harus dptkan kesemuanya (ahhh...start dah melonjak syaiton2 dlm diri)
sejak membaca Ayat-Ayat Cinta dan sequel Ketika Cinta Bertasbih 1 & 2
saya mula jatuh cinta dengan novel2 islamik, pebangunan jiwa dan author dari seberang
aahhh...kuat sguh tarikan menda2 dari seberang ni ek?

okeh
Mula menyelak helaian2 buku2 ilmu "sisa-sisa polimer" yg saya berjaya dpt td
hihihi