Thursday, June 4, 2009

saNdarKan paDa KeNanGan

Ke-gedik-kan saya mahu ke Lumut adalah sgt berbaloi ( utk diri saya, hahaha)

sbb saya dpt menyusuri jalan Jepalang-Lumut yg penuh dengan memori


walaupon tak dpt view dengan tenang di perjalanan pergi sbb saya drive, tapi boleh berpuas hati sbb dpt snap gambar dengan taksub semasa perjalanan pulang kerna encik suami pulak yg drive


Lokasi utama yg mahu di imbas memori:


No 40 Jalan Maju Damai Taman Maju


ini ler umah sewa saya bersama 4 org lagi rakan seperjuangan, lepas snap gambar (haha..kena curik2 snap ala paparazi ) saya terus mms ke sahabat baik merangkap teman sebilik di rumah ini dulu...


saya suh dia teka, umah sapakah ini? sib baik ingatan beliau masih tip-top lalu dpt mengecam tak smpi 2 minit...hihihi


di rumah ini dulu, kami bawa tv..punya la haloba...tak de meja wat buh tv, amik kotak besar...buh surat kabar byk2 then top up ngan buku teks dlm kotak tu...hahahah sengal giler sbb jadik kan buku teks sebagai alas tv...sib baik lulus exam lalu tidak di sumpah oleh buku!


kami jugak ada dapur dan periuk belanga utk memasak. ujung mgu je musti masak secara berjemaah (nak cut cost) dan penah sekali dua masak2 dan ajak rakan2 baik yg duk hostel, menjamu selera bersama kami...


kami jugak penah masak rendang dan ketupat di hari raya korban sbb tak balik kampung kerana hari raya jatuh pd minggu nak exam


ini adalah deretan kedai2 ...tempat saya melaburkan zakat beli aiskerim, hantar baju kat dobi, fotostat nota kuliah, beli majalah, beli nasik ayam super sedap, dan beli ayam goreng berempah yg best, dan blaa...bla...




Saya juga sempat masuk ke dlm UTP (dulu adalah USM Kampus Kejuruteraan Tronoh)


Ini adalah tasik favorite saya, tempat saya meluah perasaan..kehkehkeh apabila tension study


Di tasik ini saya dan rakan baik pernah menyaksikan 2 couple melayu islam dan 1 couple cina di tangkap khalwat di siang hari...hehehe

sib baik saya berdua ngan rakan pompuan, kalo idak saya pon di tangkap khalwat jugaaaa


dulu, kampus usm sgt bagus...di larang duk berdua2 lelaki pompuan, hatta kat kafe sekali pon...nanti pak guard mai tangkap dan suh isi borang, amik ic dan blaa....bla...


Ini adalah pusat pengajian kejuruteraan bahan dan sumber mineral di masa dulu...

Ini pula masjid dan pusat islam...
penah solat raya korban di sini, dan solat terawikh masa duk hostel. bila dah duk umah sewa, kami solat di surau taman perumahan saja...(motif: sbb imam kat surau tu solat cepat sikit..)



kafe dan desasiswa harapan...



Ini hostel saya...dah lupa la nombor bilik berapa tp saya ingat la bilik saya..tuuuu...bilik dua dari kiri, tingkat yg ketiga dari atas...(ada nmpk cam bulat lampu jalan tu...haaa tu la bilik saya)




Sungguh mendayu2 bila teringat memori masa study di sini...entah...tak reti nak discribe macamana...cuma yg paling saya teringat..masa study degree dulu...erm...tak pe la malas nak cerita...nanti mengundang sedih pula...ewahhhh


0 comments: