Tuesday, June 9, 2009

saya ada keLEBIHan

Okeh
kita mulakan cerita dengan kisah baju raya ini
ehemm..bukan sekadar baju raya, tp tersirat cerita mengerikan di sebalik nya
jeng...jeng..jeng...

Owh...saya tahu raya lambat lg, tarikh tgk anak bulan utk isytihar puasa pon ditetapkan lg
tp diramalkan puasa adalah pd 22 Ogos dan raya adalah pd 20 sept (sila jgn kutuk tentang keterujaan saya terhadap hari raya dan baju raya, mana tau kot2 ni raya last saya sebelum merantau)

maka sy dengan sesungguh hati pegi menghantar kain-kayan ini ke tailor faberet saya sbyk 2 psg dan tailor-kali-kedua-nak-test sebanyak sepasang

ooo....baru perasan, tahun ni baju raya saya adalah bertemakan plain+kain corak2

saya mmg agak gigih sedikit utk raya kali ini agar kami sekeluarga bertiga (dan juga famili of my side laa) memakai kaler sedondon sbb sudah 2 tahun lepas, kami gagal mendapat kaler sedondon, sekayu, sekodi (dan apa-apa lg la penjodoh bilangan)

okeh..berbalik pd cerita tailor-kali-kedua-nak-test, beliau mengukur ukuran badan saya

setelah selesai, beliau mengajukan SOKLAN CEPU EMAS

"mengandung ke?" tanya beliau

"kenapa kak?" tanya empunya tuan baju raya

"badan naik sikit la...dari ukuran lepas.D*d* naik 1.5, p**gg**g pon naik 1.5" beliau jawap

"APA???" teng teng teng...

tidakkkkk tidakkkkkk

maka sah la sudah, saya mempunyai keLEBIHan lemak-lemak tepu di sekitar ehemm..ehem....

MAKA,

mulai hari ini, saya akan mulakan sesi diet saya

Breakfast: roti bakar or oat or milo 3 in 1

Lunch: Nasik setengah senduk + lauk2 yg berkhasiat

Dinner: Roti or bislut or epal shj

Juga; EXERCISE spt sit-up, skipping, turun naik tangga (owh..Teduhan Kasih tak de tangga laaa)

Yea...bila org tegor, baru saya perasan akan keLEBIHan diri saya, muakakaka

baru saya perasan spare-tyre yg ada di perut dan pinggang

SAYA PERLU DIET

*hemm...ni mesti gara2 asyik minum milo je semedang!