Friday, August 20, 2010

Kenangan 2:Kak Shima sebagai pengasuh Amjad Faheem

*entry ni saya tulis sehari selepas hari last Amjad Faheem di rumah pengasuh...tp tak sempat nak touch up dan publish...

Semalam, 16 julai
last day anak teruna saya "di asuh" di rumah pengasuh beliau
yg menjadi rumah kedua Amjad sejak berusia 2 bulan

huhu..
petang yg redup lagi sedih bagi saya dan tentu bg mereka sekeluarga

masa nak salam ngan mereka
saya yg meleleh air mata dulu
sbb sebak je tgk anak bongsu Kak Shima, yg di panggil Pak Anjang Heikal memeluk anak teruna saya (fyi...anak kak shima ni mmg akan peluk dan cium kepala amjad everytime nak amik amjad balik petang2...so sweet je saya tgk)..dan seisi keluarga menangis sedih termasuk suami Kak Shima yg dipanggil Ayah Li oleh anak teruna saya.

sungguh sedih dan syahdu saya rasa
sbb bagi saya, mereka sekeluarga mmg byk membantu saya yg berseorangan di sini mnjaga anak teruna

jasa mereka mmg tidak dpt saya balas, hatta dengan bayaran/ upah mengasuh setiap bulan

bak kata mak saya; " diorg la yg suap makan, basuh poo2, mandi kan, dodoikan anak kita, mcmana kita sendiri sbg mak"

K Shima pon alhamdullilah jenis tak berkira. kdg2 saya terpaksa tinggalkan anak teruna saya di hari minggu or cuti sebab ada hal or nak meronggeng...koh2...lebih2 lagi masa amjad kecik, baby lagi...masa tu dia masih fragile if nak bawak ke mana2..dan kalau babah dia tak de, mmg saya tak keluar rumah ler...

tp if ada hal or saya yg gedik lebih nak keluarkan diri jugak...saya mintak kak shima jagakan sekejap...kira cam OT la...(OT tp free...boleh?)

amjad pon sempat tido rumah kak shima sebanyak 2 kali sbb dua2 situasi tu saya ke KL...kali pertama masa nak jumpa supervisor utk sambung study. kali kedua lak masa nak carik rumah kat KL...sbb pegi sehari semalam jer..cam kesian nak angkut dia.so end up kena la tinggal kat sana...huhuh...tp sesungguhnya masa tu, dia tak heran pon kena tido kat rumah kak shima.tp dia sgt excited sbb dapat tido dgn "mak dan pak anjang" dia...hihihih

erm...skrg dah duk kat sini, mmg everytime saya akan kol kak shima dan bg amjad bcakap ngan "mak dan pak anjang " dia...hihihi

apa-apa pun...insyaAllah next year saya nak ke Perlis, nak jumpa dengan mereka dan nak bg amjad lepas rindu ngan famili kak shima (hrp2 amjad tak lupa diorang lerr...)

amjad dan darwish
rakan baik dan rakan gaduh


amjad dan pak anjang heikal


ayah li


mak shima


0 comments: