Friday, August 13, 2010

koleksi cerita pendek

semalam;

jam 5:15 ptg di tol sg besi...masa saya nak bayar duit tol ..kad touch n go tinggal rm2.00 so kena guna tunai...huhu...bukak tingkap..pegang tiket dan duit kertas...tetiba...fuuhhhhh....angin tiup.maka berterbangan la tikat tol saya.....hohoho....help help...mana tiket aku?

tol gate girl kat situ pandang muka saya dengan pelik...dia tnya apsal? saya kata tiket saya terbang...tapi dia sengih jek...mata melilau2...tengok2 tiket tu elok duk parking atas jalan raya 2 meter dari kete saya..

huhuh...kelam kabut turun kete dan berlari2 comel ...sambil toleh ke belakang, ada 4 bijik kete sedang menunggu dan mungkin saya kenyang makan kutukan je smlm..hahahaha.jatuh saham...

p/s: pi top up kad touch n go sekarang!

pagi tadi;

jam 8:40 pagi..tengah tunggu trafic light bertukar menjadi otomen hijau...nmpk kete honda city kat depan tu...si ayah sedang menyikat rambut anak perempuannya...hihih...ingtkan saya jek yg selalu wat multitasking masa tgh drive dan tgh tgu kat traffic light...

sbb selalunya masa tu ler saya nak sua biskut kat anak, nak wat susu anak, nak amik toys dia yg jatuh bwh seat, lap hingus anak...dan penah jugak sekali masa tu la duk curi masa pakaikan diapers anak...hahahaha...

pagi tadi jugak;

dah smpi sekolah amjad, baru teringat botol susu dia saya lupa masukkan dlm beg...adeiii...( ni yg leceh kalu anto nursery kan? sbb kena alert tang botol, baju, towel...dl kat umah pengasuh...botol susu 3 bulan skali baru amik...huhuhu)
nak tak nak...kena tgu kedai bukak kul 10 nak beli yg baru...nak kena beli yg sebijik sejibon lak yg sama mcm botol dia bwk pi sekolah...ye la...dia masih dlm mood penyesuaian diri.sbg motivasi dia utk suka ke sekolah, saya kena main psikologi sket...huhuhu

hari ni;

petang ada kelas dari kul 3 smpi kul 7 (ikut jadual kelas ler...tp tak de keje nya gua nak tgu smpi kul 7...duk smpi kul 430 pon dah kira syukur..muahahaha)
maka hari ni saya kena beli lauk berbuka la nmpk gaya nya..bimbang tak sempat nak catch up masak...menu hari ni pon tak sempat nak pikir lagi..ada haiwan sotong ngan ikan kembung dan ikan kerisi jek...no idea nak masak apa...

owh...arjuna request mintak tulung carikkan kuih akok...suka banget dia sama kuih itu.mujur citarasa kami berbeza...if not...berebut2kan kuih akok la kami gamaknyerr....

erm...dah masuk hari ke 3 berpuasa...kepala saya masih pening, weng dan melayang dari sejak minit pertama berpuasa hingga ke sekarang, lebih2 lagi bila sujud dan tunduk...(okeh..jgn buat sebarang spekulasi lagik yek, hehehe).

nak kata kurang gula...smlm saya dah melantak kuih lopez yg kaya dgn air gula merah tu ( kena minum air glukos kot kan?)

nak kata saya kurang garam...smlm pon dah melantak mempelam cicah garam satu sudu besar (aa...tang mempelam tu pon jgn wat spekulasi tau..sbb buah tu jek yg ada dlm peti ais...takan nak telan garam saja sesudu kan? hehehe

arjuna kata,mungkin jga kurang air..hahha...takan nak minum air skrg?????

hhuhu...ni ler dugaan berpuasa kan? masa puasa ganti elok je sehat cergas...tp bila masuk ramadhan...dugaan dia lain sket...cabaran utk mengukuhkan iman gitu.... :)


0 comments: