Friday, August 20, 2010

Kenangan 3: Tempat jatuh lagi di kenang

apa ke punya jiwang tajuk entry
muekekeke...

erm...entry ni nak citer apa ek?

ok...cam ne kehidupan saya setiap di sini ek?

meh saya tulis kan jadual kehidupan saya kat sini, pegi balik sekolah dan sebagainya...tp bukan nya nak war2 kan apa2 pun, just share cerita saja...tak de apa pon yg nak di heboh2 kan...tp dah nama blog seniri kan...dah macam diari...hihih

sekarang sbb bulan posa, maka waktu bangun adalah...

5.00 pagi: sahur

6.15 pagi: solat

6.30 pagi: arjuna pegi keje, pas tu saya tido balik...tp kalau ada kerja rumah yg nak kena settle..saya siapkan dulu la...siapkan beg sekolah anak teruna seme

7.15 pagi: selalunya masa ni anak teruna bangun tido.bwk dia layan astro ceria.saya kemas2 bilik, basuh botol susu

8.00 pagi: mandi, siap2 pi sekolah

8.30 pagi: drive keluar rumah

9.00 pagi: biasanya masa ni dah exit tol kajang...if tak jem. tp kalau jem,lewat sketla...tp minggu ni baru saya bereksperimen utk keluar rumah kul 8.30 pagi. before this saya rajin sgt, kul 8.00 pg dah kuo...tp hambeeekkkkkkkk....jem teruk...dari keluar rumah sampai la pas tol sg besi tu...dan akan smpi exit kajang kul 9.00 pg jugak...tp rugi masa la kan...hihihi

9.10 pg: smpi sekolah amjad... drama sket sbb budak kecik ni akan demand nak teacher shiken je yg amik dia kat pagar sekolah. if teacher lg yg menonjolkan diri, harus la dia tarik munjung 14...

9.30 pg: biasanya saya dah smpi opis..

4.50 ptg: selalunya pas solat asar saya dah gerak balik..sbb bulan puasa, kena rushing sket. nak balik masak...if lewat takut jalan jem...heheheh

tu je la jadual saya setiap hari...

jarak perjalanan dr cheras ke bangi adalah lebih kurang 22 km jer...tol pulak sehari saya kena sediakan rm3.60...kalo sebulan kira2 rm 72 gitu la kot sbb consider pi sana 20 hari jek sebulan, wakakakakaka....

kat bangi, masa b4 bulan puasa saya tak de try mana2 tempat utk lunch lagik.just byk kali makan kat kafe dlm ukm jer...oh ya...lasagne kat bakery kat pusanika tu sgt lazat....teringat2 smpi skrg...nyum nyum...

kat kl ni pun saya tak sempat nak pegi meronda2 sangat...sbb arjuna mmg byk hari bekerja dar hari bercuti...hihihi..rdha jek la.at least tetiap hari dpt tgk muka dia kan?

everyday keje 8.00 to 5.30 (bulan posa) or 6.30 ptg (hari biasa)...perjalanan dia memakan masa hampir sejam gak la dr bentong ke sini...tp dia lagi sadis..tol saja setiap hari adalah rm16...

every sabtu dia keje half day smpi kul 12. hari ahad lak kalo ada urgent apa2 benda kat kilang, dia kena keje gak...smpi kul 5.30 ptg...pastu, dalam sebulan mmg setiap pekerja akan dpt duty keje 24 hours...so kalau nak meronda kl, kena tgu hari sabtu or hari ahad yg dia tak keje...

erm...lagi apa yek? oh...rumah saya tak abih kemas betul2 pon lagik.byk barang keperluan masih dlm kotak sbb belum sampai masa utk ia digunakan...tp kdg2 bila plan nak buat itu ini, masak itu ini ke..saya kena pikir dulu, kata kotak mana saya simpan benda tu ek? atau kalau nak senang...saya kol jek mak saya dan bertanya " mak, adik punya si polan si polan tu mak letak dlm kotak mana ek?"
(ni tgh plan nak buat biskut raya, tp tengah duk pkir2 kat mana mak saya buh mixer ek? pastu ari tu tingat pulak raya nti nak amik gambar famili, kena ada tripod... tp lupa dah tripod tu saya sumbat dlm kotak mana? adeiiiiii....)



0 comments: