Tuesday, April 21, 2009

HaNYa anGkA

Yer...saya sudah berusia 30 tahun pada 19 April 2009, tepat jam 5.03 ptg

Terima kasih kepada emak yg telah melahirkan saya ke dunia, pada usia beliau 25 tahun..(dan saya merupakan anak yg bongsu yea kawan2...).Saya lahir di rumah sahaja, dengan bantuan bidan kampung..di kuarters Jabatan Perhutanan Jemaluang, Mersing Johor

Sepertimana yg dicerita ceritakan oleh emak kepada saya, beberapa bulan setelah dilahirkan, saya terpaksa "menginap" di Hospital Sultanah Aminah JB selama sebulan kerana disyaki mengidap penyakit dalaman berkaitan organ2 utama...masyaAllah..mujur idup sihat smpi sekarang...

Ohh...ini wajah saya, sewaktu memulakan episod MID AGE LIFE...muekekeke...

Nmpk tua kah???

Ni kalo JPJ tahan road block ni, mau mitak lesen ngan IC lg nih...sbb dia sangka under age lg...hehehe sila muntah ye pada sesiapa yg geli dgn statement jujur ini...


Ini pulak sepotong kek utk celebrate...tiada candle 3 btg...tak kose saya nak tiup2 tau...ada stoberi je 3 bijik
Diusia2 dewasa gini, bila org tanya mau pezen apa sempena besdey, saya seniri rasa malu nak jawab...humanghaiiii...malu...malu...malu...

Bila encik suami tanya, saya asek duk pikir...apekanbenda yg saya nak ek?tiba2 teringat pulak buku resepi cupcakes yg encik suami belikan bulan lepas...teringin nak cuba...

Saya pon request MIXER je la seketoi...tak sabar mahu try wat cupcakes...
Lalu...dapat lah saya seketoi MIXER, 2 helai birthday card dan sekuntum ros merah, pemberian sang arjuna di hari lahir kali ini...

Besfren dari Bangi pulak, dengan penuh semangat mengepos 2 helai tudung ekin, 4 kotak coklat dr Beryl's, sekeping laptop skin dan sepeket tepung koko utk wat cupcakes...hehehe

Dan inilah hasil yg saya perolehi setelah berhempas pulas mengadun dengan mixer baru...kehkehkeh

Steamed Moist Choc Cupcakes (sapa mau resepi boleh ym yer...perasan sguh ada org mau mitak resepi..)

Kebetulan cuaca pagi semasa celebrate besdey tu agak panas...kesian tgk anak teruna dan jugak diri kami berdua...encik suami memberi cadangan bernas agar kami lepak di hotel...muahahahaha

Lalu saya bangun packing2 brg dan baju bajan dan segala bentuk keperluan utk sehari semalam di hotel

Dan...zassssss kami start enjin menuju ke Putra Palace Kangar Perlis (yg jauhnya tak smpi 2 km dari Teduhan Kasih)

Heaven...lepak2 dalam bilik ekon...

Petang...bawak anak teruna main swimming pool, smbil tgk budak2 belajar swim



Nti anak teruna dah umo 6-7 tahun, harus register dia swimming class juga

Itu saja cerita cerita yg sempat saya terfikir utk update
Erm...saya suh dia perform lagu Selamat Ulang Tahun; Imran Ajmain, sang arjuna pegi dedicate lagu lain pulak...layannnn je la.........

Aku dan Dirimu -Ari Lasso +BCL

Tiba saatnya kita,
saling bicara,
tentang perasaan yang,
kian menyiksa,
tentang rindu yang menggebu,
tentang cinta yang tak terungkap.
Sudah terlalu lama,
kita berdiam,
tenggelam dalam gelisah,
yang tak teredam,
memenuhi,
mimpi-mimpi,
malam kita.
Duhai cinta ku,
sayang ku,
lepaskanlah,
perasaan mu,
rindu mu,
s’luruh cinta mu,
dan kini hanya,
ada aku,
dan diri mu,
sesaat,
di keabadian.
Jika sang waktu bisa,
kita hentikan,
dan s’gala mimpi-mimpi jadi kenyataan,
meleburkan semua batas,
antara kau dan aku,
kita…



AKU dan DIRIMU

ONE HAPPY FAMILY...






0 comments: