Thursday, April 30, 2009

KuIZ SoKLan TerKumPuL

Soklan #1-Dr Puan Yaa bintang berkelipan

my family n my life
1. What is the most important thing in your life?

mesti la family 1st kan...mak ayah, abg kakak dan suami serta anak terchenta

2. What is the last thing that you bought with your own money?

apa benda ek??? Novel Rooftop Rant by Hlovate

3. Where do you wish to get married?

memula belom kawen, plan nak nikah kat surau sekolah menengah tempat saya dan encik suami dulu, biasalah...dah nama pon Nor Azwin kan...harus la sentimental sket...
tp last2 saya nikah kat umah jer,kenduri pon kat umah jugakk...tak yah wat kat dewan ke apa ke..kawasan umah luas...pasang je la khemah 10 buah...muat punyer....

4. How old do you think you will be permanently owned by your love?

seumur hidup ku

5. Are you in love?

hof kos...

6. Where was the last restaurant you had dinner?

Dinner?jarang2...kalo lunch , smlm baru pas pekena KFC

7. Name the latest book that you bought?

Oh...sama cam soklan no 2.dah abih baca dah pon..best gilak!

8. What is your full name?

Nor Azwin Ahad

9. Do you prefer your mother or father

Both...tp kalo tipon mesti nak cakap ngan mak dulu...hahah

10. The most exciting place you want to go?

Mesti la Mekah

11. 8 songs I could listen to over and over again

alamak...byk sgt la...bg yg latest boleh tak?

Aku dan Dirimu by Arri Lasso + BCL (sbb encik suami dedicate, sy dengar la smpi pengsan)

12. Name a person that you really wish to meet in real life for the first time.

Sama cam Puan Yaa, heheh Dr SMS …tp dah jupe dah ari tu...
Tingin nak jupe anak2 sedara kat Kuching...lama giler dah tak jupe...last masa sy kawen...huhu percaya tak??? 3 tahun lepas tuuuuuu.Mcm jauh no...bukan apa. sbb selalu diorg lek kg masa cuti sekolah..dah timing asek tak kena je...cam no??

13. Christina or Britney?

Kalo utk jadik maid, Christina la kot.Sbb Britney penah nyanyi lagu I'm Not Slave kot kalo tak silap

12. Do you do your own laundry?

mesti la...sapa lagi...

13. Hugs or kisses?

Kalo nak kiss kena peluk dulu..haha
So kalo dah sekali peluk tu, kiss la sekali yer...boleh???

14. Point out 5 things about the person who tagged you.

-puan yaa sdg mengandung anak sulung
-puan yaa opis dia kat "sarawak"
-saya suka nak teka, baby puan yaa ialah gurl
-puan yaa tgh tak sabo tgu umah dia siap dan boleh di diami
-puan yaa ada anak ikan mcm saya juga (er...maksud saya ikan kelisa, bukan anak ikan macam Jehan Miskin dlm citer Matahari)

15. 3 things I am passionate about-

-my hubby (muekekeke)
-smbung study phd kat France (tibe2 je nak pi France)
-my amjad faheem (rasa nak geget bila dia senyum)

16. 3 things I say too often

-sian sguh!
-dosa!
-don't (oh...ini kalo di rumah...favorite word saya utk amjad faheem)

18. Book I’ve read

-report FYP student cik NAP dan student Pak Ichwan

19. 3 things I learned last year

-dugaan mengajar saya jd kuat dan tabah (dan juga mengajar saya gunakan ayat "ada aku kisah???)
-sabar itu separuh dari iman (e cheh cheh...)
-there's no ONE SIZE FITS ALL

20. people to tag

Puan Buddy di Ampang


Soklan #2 dari Puan Yaa bintang berkelipan juga

Instructions:- -Go to your photos folder in your computer. -Go to the 6th folder of photos. -Go to the 6th picture in that folder. -Put the picture on your blog and description of it. -Invite six friends to join the challenge. -Link them in your blog and let them know they have been challenged. This is 6th picture in my 6th folder!

Muekeke...terkena pd gambar ini
Tp sbb tak lulus sirim utk tayangan umum, saya kena edit dulu la yer..

Gambo masa berpantang.kalo tak silap masa ni dlm seminggu kot pas bersalin.tgh duk tuam batu tungku kat perut.saya stat urut dan tungku pas 5-6 hari bersalin, sbb mak saya takut nak bg saya ke bidan awal2..maklumlah....dlm famili, saya adalah org pertama yg mendapat pengalaman bersalin c-zer.so mak saya dan saya dan kami sekeluarga agak blur sket la...

oh ya...semasa tempoh berpantang, saya juga terkena "bentan" sebanyak 2 kali...atas sbb meminum air masak yg tidak lg dlm keadaan suam2 kuku...huhuhu sgt horror masa tu..gigil2 satu badan dan rasa bisa tak hengat...smpi nanges2...(mak saya duk pujuk2, cakap...jgn nangis la adik...org pantang tak elok nangis...huaaa,...saya tak kira, nak nangis jugak sbb sakit)
saya ingat lagi, dua2 kejadian tu adalah dlm 2 hari berturut2 dan tepat jam 1 pg, selepas menyusukan amjad faheem...
berpantang sgt boring tp nasib baik saya boleh pakai seluar dan boleh duduk dlm apa jua keadaan..hihihi
cuma tang perut agak sakit selama seminggu...tp lepas tu, alhamdulillah...just jaga makan dan jaga luka operate ajer...

Soklan # 3

memula upload gambo kawin paling di gemari

-byk lor gambo kawen...yg suka pun byk jugak (sbb perasan tgk gambo seniri yg bermekap tu cantik sgt...maklum la tak penah bermake up gitu)

_tp saya suka jugak gmbo ini:


1. 4 sbb suka gambo tu

-sbb aksi ini adalah di suruh oleh Waq , photographer ktrg
-encik suami mcm malu2 bila di suruh buat begitu
-masa tu saya rasa nak ketawa lawak + ketawa malu
-suka sb masa ni posing atas buai...mmg impian saya nak bersanding atas buai...pengaruh citer Bwg Putih Bwg Merah yg nyanyi atas buai dpt kawen anak raja!

2.Tarikh penikahan dan di mana

-26 mei 2006, di rumah mak ayah sy di Mersing Johor

3. Tema

-putih masa nikah
-baby blue juga pink masa sanding umah saya
-kuning masa sanding umah encik suami (sy menurut sahaja, wpun plan asal adalah orange peach)

4.Mengapa kamu memilih si dia untuk jadi teman hidup?

-sbb saya sayangkan dia dan dia sayangkan saya (giler skema jwpn!)
-ok jawapan yg tak skema: sbb saya percaya dia boleh jd pembimbing yg baik utk menuju ke syurga...amin....

5.Nyatakan harapan pada perkahwinan ini

-sama seperti ayat yg tertulis pada banner masa saya kawen dulu:
SEMOGA IKATAN INI BERKEKALAN DAN BAHAGIA HINGGA KE SYURGA

amin...

6.Tag org lain utk tugasan ini:

-Puan Yaa: sbb saya tak dpt tgk album kawen dia pon :(

-Puan Buddy: pon sama, tak dpt pon tgk full version gambo kawen
-Puan Puya: tak jemput pi kenduri kawen pon dulu yer......hehehe
-Puan X
-Puan Y
-Puan Z


Soklan #4
tag psl kehamilan
1. WAS YOUR FIRST PREGNANCY PLANNED?
-nak kata plan sgt tu tak ler jgk...cuma berusaha, berdoa dan tawakkal je..lgpon ni semua urusan Allah...DIA yg paling tahu, bila masa sesuai DIA nak bg.alhamdulillah
2. WHAT WAS YOUR SECOND CHOICE NAME FOR YOUR OPPOSITE GENDER NAME?
-rahsia...ready utk second baby ler...heheh tp a name sounds "AIKA"
3. WHAT WERE YOUR REACTIONS?
-Alhamdulillah..syukur tak terhingga. tp tak percaya pon yer jugak wpun masa tu dah lewat 3 mgu...dah siap pegi meronda ke Sabah dan Brunei...siap lompat2, lari2, hiking kat Poring jugak...heheh
Siap tanya doktor masa tu..."biar betul doktor..."
4. HOW OLD WERE YOU?
27 tahun
5. HOW DID YOU FIND OUT YOU WERE PREGNANT?
Period mmg delay 3 mgu.tp 1st ngan 2nd week tu dah check tp -ve...so wat bodo je la...pi hanimun la ke Sabah dan Brunei...balik dari sana, pi klinik sbb nak amik MC (kantoi...malas keje)
doktor suh wat urine test..hehehe
6. WHO DID YOU TELL FIRST?
Encik suami ler...sbb dia yg tgu kat kuar bilik doktor...then kami sama2 menitis air mata...then dia tipon mak saya dan mak dia.smpi umah saya tipon Puan Buddy saya...hihihi
7. DID YOU WANT TO FIND OUT THE SEX?
Seawal 2 bulan preknan, instinct saya kuat mengatakan saya preknan baby BOY...dan ia adalah benar...
masa scan 3D kat Dr Anwar Husaini kat Mahsuri Jitra,saya yg cakap kat dokter..."Boy kan doc???
8. DUE DATE?
ada 2 due date: 9 sept dan 26 sept
tp amjad faheem kuo 25 sept , setelah berjumpa "tingkap"
9. DID YOU HAVE MORNING SICKNESS?
Start mgu ke 9...abis mgu ke 13
10. WHAT DID YOU CRAVE?
Masa lom tau peknan, saya ngidam LOBSTER ...hehehe
Tp sepanjang peknen, saya gemarkan ais krim Wall's yg hijau kat luar, susu kat dlm tu (ntah apa nama nya...)
11. WHAT WAS YOUR FIRST CHILD'S SEX?
BOY
12. HOW MANY POUNDS DID YOU GAIN THROUGHOUT THE PREGNANCY?
Mgu ke 13 peknen, 53kg
B4 bersalin, 65kg
13. DID YOU HAVE ANY COMPLICATIONS DURING YOUR PREGNANCY?
Alhamdulillah... ok je.Cuma masa 3 bulan, kena cirit birit cum gastrik...huhuhu
14. WHERE DID YOU GIVE BIRTH?
HSA JB
15. HOW MANY HOURS WERE YOU IN LABOR?
lebih 12 jam..sbb tu amjad faheem kuo ikut tingkap
16. WHO DROVE YOU TO THE HOSPITAL?
Bapa mertua, di temani encik suami dan ibu mertua
17. WHO WATCHED YOU GIVE BIRTH?
Doktor Hong
bersama nurse2
19. DID YOU TAKE MEDICINE TO EASE THE PAIN?
Harus la dicuck ubat bius di tlang belakang sblm merobek perutku
20. HOW MUCH DID YOUR CHILD WEIGH?
3.6 kg
21. WHEN WAS YOUR CHILD ACTUALLY BORN
Sehari awal dr due date iaitu 25 sept, bersamaan hari ke 13 umat islam berpuasa
22. WHAT DID YOU NAME HIM/HER?
AMJAD FAHEEM bin KHAIRUL FAHMIE
23. HOW OLD IS YOUR FIRST BORN TODAY?
1 tahun 7 bulan 5 hari
24. WOULD YOU DO IT AGAIN?
Er...tgu babah dia dah duk sama2 ngan ktrg la
Sbb saya nak tunaikan hasrat dia yg berbunyi:
"bie akan pastikan, utk second baby, bie ada sama2 ngan syg masa pregnant, bie tanak biarkan syg jaga diri sorang2 lagi mcm sebelum ni"
terharu kan?
ye...sila nangis..
*okeh, habis dah soklan terkumpul nih...
SEKIAN











0 comments: