Thursday, April 9, 2009

rInDu MILO aiS

Saya berkata kepada encik suami, di suatu ketika semasa di Bandung

"Balik nanti sayang nak minum milo ais la...rindu milo ais" wakakakaka

Sebab kat sana, ktrg mmg takan minum menda yg selalu di minum di sini...
Kat sana semua jus buah adalah sgt fresh dan sgt menggoda tekak...
Cuma yg sedih, sempat merasa beberapa jenis jus sahaja; jus alpukat, jus stoberi sirsak, jus melon(tp ekceli honey dew), jus stoberi laici, es jeruk dan fresh orange yg maha pekat cam nak kering rasa anak tekak...

Hari pulang, seawal 4 pagi saya sudah bangun, berkemas dan bersiap2 (tp tak mandi, hikhikhik)

Posing terakhir di bilik...lihat muka2 kami yg sembap dan selekeh...anak teruna juga hanya memakai pijama tidur...

Beg2 yg perlu dibawa pulang ke pangkal jalan.Dari 2 beg masa datang sudah beranak kepada 5 beg...tidak cukup hebat lg nih...

Pak Oca sabar menuggu kami keluar dari guest house.Perjalanan ke epot cuma 15 minit saja.Smpi di sana, Pak Oca dah pesan suh pgl supir tlg angkatkan brg2 kami terus menuju masuk ke tempat check in dengan upah sebanyak Rp20,000.
Bagus juga begitu, sbb kemungkinan besar kami kena "tax" dengan Kastam yg tgu disitu kalo diaorg nmpk kami terhegeh2 bwk 5 beg yg padat ini...
Gedebak-gedebuk tgu que check in, timbang beg, byr epot tax, scan beg, etc...kami tgu di waiting room yg kecik cinonet...beso sket je dari bilik meeting PPK B****...huahuahua...
Kami cuma kena Rp30,000 aje utk excess luggage
Rp 150,000 utk airport tax (Bandung.Kalo airport Jakarta sekali ganda lg yer kawan2...)

Gambar encik suami dan anak teruna. Saya sabotaj encik suami...sbnrnya, subjek utama adalah pokok keladi di belakang tiu...nmpk sgt segar dan sihat dan menghijau...mcm nak bwk balik ke Perlis je rasa...


Lihatlah rupa parasku yg nmpk sgt terseksa kerana terpaksa memikul buggy...tetapi kontrol sengih sbb nak amik gambo masuk blog~poyo!
Sibuk snap gambo sana-sini hingga kan sayalah org terakhir yg naik tangga masuk ke perut bumi ehh...perut pesawat


Seat kami tiga beranak adalah seat yg terakhir...sgt tidak wajar sguh AA ini...dah le masa smpi aritu dah malam, tak sempat nak tgk pemandangan.Ni dah terang, tak dpt jgak tgk sbb tak de tingkap...hampes
Boring punya psl, baik saya tidur saja; kata anak teruna seraya melekapkan bantal busuk yg maha bacin ke mukanya lalu zzzzzzzzzzzzzz....

Kami sgt lapar...tgu punya tgu, troli dan stewardess yg jual makanan tidak kunjung tiba.Dengan harapan, menjadi penumpang di seat paling dekat dengan kitchen, boleh la kami menjadi org pertama melahap...tp %%$#&^? Tetap jadik org terakhir di kala lagik 30 minit pesawat sudah mahu mendarat.Lapar banget gue, sih!
Hanya sempat oder ini saja...Megi ABC dan hotdog yg tak sempat di snap berikutan sudah selamat di semadikan dlm kantung encik suami.Dengan gelojoh saya makan sbb masa tu cuaca tak elok, pesawat terumbang ambing seperti bas ekspress Sri Maju Kangar -JB yg terlanggar-termasuk dlm lubang jalan seluas 1 meter diameter dan sedalam 2 kaki...(cuba bayangkan.............)

Setelah membeli belah dlm pesawat, ini uang Rupiah terakhir yg kami ada...Rp126,000 (boleh beli sehelai lg kebaya sulam neh)


Selamat smpi di LCCT jam 915 pg. Cik Intan smpi 10 minit selepas tgu.
Terus beliau hantar kami ke Rumah Tetamu Kolej Ungku Omar UKM Bangi.
Melepakla kami di situ smpi kul 10 malam, dan kami bertolak dengan bas Durian Burung pulang ke Kangar pada jam 11 malam.Sampai Teduhan Kasih jam 6 pagi...alhamdulillah...semuanya selamat.
Membongkar beg, melihat kembali hasil rembatan, meng-sort kiriman2 sahabat handai dan taulan
Untuk saya:
Paling best...Kemeja dan blaus motif batik utk isteri KF dan suami NA (mahu pakai di hari raya ke 3)

Telekung sulam penuh, sudah lama di idami...walaupon agak mahal sket, tp sgt berbaloi...utk digunakan ketika solat di opis


Kain pasang sulam, kain pasang batik, kain pasang manik utk wat jubah, blaus (menda pertama di beli ketika smpi di Pasar Baroe), kain koten jepang rm5/m....erm...dan 2 lg blaus yg sudah di lenjan.Itu sahaja utk diri seniri....sob sob...


Kiriman rakan seopis encik suami.7 pasang telekung. Yg dalam beg kaler pink tu satu je kiriman rakan seopis saya yg mengoder telekung utk hari istimewa beliau yg dijangkakan tidak lama lagi (siapakah dia????)*wink*wink*


Untuk ayah bonda, anak saudara dan kakak yg sedang berbadan dua (beliau oder kebaya sulam, entah bila boleh dpt pakai,kalau tidak mahu, sila return kepada saya yg sgt senang hati menerima kembali, kuikuikui)

Kebaya-kebayi yg di oder...pastikan anda berbadan ramping, jika tidak...erm...lu pikir seniri la...

Kain pasang batik...



Itu sahaja...
Ermmm...kalau ditanya, adakah saya mahu dtg lagi ke Bandung?
Jawapan saya:"Kalau dapat duit terpijak , durian ehh duit runtuh jatuh bedebuk atas peha, mebe saya akan pergi lg.Tp kalau nak harapkan duit yg saya kumpul (yea..saya kumpul 4 bulan duit gaji utk shopping di Bandung), rasanya better saya pegi tempat lain pulak instead mengulang pegi tempat yg sama, iya dak?
Lagipun, saya "tidak feel" pergi ke Bandung, sama seperti ke-tidak-feel-an saya ketika pergi ke Brunei, Labuan dan Bukit Fraser.
Sebab saya akan rasa nak pegi-nak pegi-dan terus nak ulang pegi lagik, kalu first time saya pegi ke suatu tempat, saya rasa rindu yg teramat..contohnya: Cameron Highland (smpi 3 kali pegi), Kundasang Sabah, Singapore (nti mau bwk anak teruna pulak) dan IKEA (hohoho...ni pon terselit jugak)
Next vacation ke mana pulak ye? Ada tour group ke Beijing ujung tahun ini...tapi takan setahun smpi 2 kali mau bercuti2...saya bukan org kaya dong, berlagak kaya pon jauh sekali, perasan kaya pon tak pernah....muahahahahhahaha
*hoh...penat giler nak update, kuang3*


0 comments: