Tuesday, April 7, 2009

PaSaR BaRoE...

Already at Bandung...

hoh...subuh gajah kami berdua pagi ini
disebabkan beza waktu, saya agak ter konpius nak set alarm kul bp
jadinya subuh lah kami kul 7 pagi waktu Mesia, yg bermaksud 6 pagi waktu Bandung tp bila jenguk luar tingkap dah terang benderang!

Bersiap2 dan makan bekpes yg disediakan oleh pihak guest house...sekadar nasik goreng, omelette...sedap jugak masakan org sini...

Gedik2 saya mau kuo awal, wpon encik suami cakap suh kuo lewat sikit...agak2 kedai seme dah bukak sepenuhnya...tp being Nur Aswin (tiba2 je guna nama indonesia) harusla saya gatai2 muntot sudah mahu keluar cepat kan...hahahah

So 830 pg sudah ready tgu teksi Blue Bird yg di panggil oleh pihak guest house untuk ke Pasar Baroe Trade Centre...tambangnya cuma Rp20,000 saja...


Dan bermula la episod shopping-tak-hingat-dunia tp masih ingat anak dan suami terchenta...

Rembatan pertama...kedai kain batik...kami byk beli dr kedai ini...kalo tak silap 2 kali kedai ni dan 2 kali ke kedai ni jugak tp cawangan di lantai atas. Banyak teteh (kakak) ni dapat duit saya dan mereka yg mengirim...hhihih

Anak teruna yg memahami situasi mummy nya...behave je...isi "minyak" dulu...tak lama pas tu tido dlm stroller selama 2 jam dlm keadaan bising dan ramai org tu...cian tul kat dia....huhuhuhu

Encik babah melihat2 belt yg di jual...tp tak jd beli sebab mas (abang) yg jual tu tak paham soalan..kehkehkeh


Layan gambo je la ek..


Telekung...rambang mata mau pilih....

Kedai jual alas meja, sarung bantal, table runner, sarung tudung saji...bukan guna kain biasa..tp guna serat nenas...

Kain cotton Jepun (kat sana tulis Koten Jepang)...murah2...tp saya rambang mata smpi tak tau nak pilih...hahahahha...beli 2 meter je utk wat blaus...hampeh tul....dah smpi sini rasa nyesal...


Perfume...mcm2 bau...ckp je nak yg mana...tp saya tak beli, perfume saya pakai lambat nak abis...hantaran masa kawen ada sebotol lg tak guna..hahaha...encik suami je beli satu perfume kat sini


Blaus sulam benang dan sulam reben...cantik2...giler ahhh...tp wujud dlm 2 kaler saja, putih dan cream...


Dah kul 2 baru rasa lapor...kalo saya sorang harus la saya lupa makan. tp ada insan tersayang ni, kena la pikirkan perut mereka juga.Lalu kami naik ke Lantai 6 utk menjamu perut yg berlagu dangdut...
Makan kat Pak Cik Met (tau pasal kedai ni sbb duk search internet b4 pegi)
Cuba masakan Sunda.Saya amik set Ayam Penyet (tingat kenduri Mawi-Ekin, hehehe)



Encik suami amik Set Garume Bakar


Es Campur Shanghai...meriah dgn isian2...dan saya minum Jus Alpukat (yg dah lama saya idamkan, sejak dari sekolah menengah lagi, pas baca novel citer pasal mamat sorang ni keje kat Jakarta, dia asek minum jus alpukat smpikan pak supir dia pelik...hihihi)



Sambung shopping lagi...
Beli simcard...ada mcm2 jenis...simPATI la, Axis la...ktrg amik XL....murah je nak tipon Mesia...cakap 10 minit cuma Rp1,000 je...means dlm 30 sen duit kita.


OK jom balik...kul 4 waktu sana, kami dah pulang ke pangkal jalan, dgn tangan penuh hasil2 rembatan (tp saya rasa ada yg terlupa beli...esok wajib ulang sekali lg dong!)...
Sempat lihat permandangan begini
Diorg mahu pilihanraya
Sgt fanati(dr parti Megawati)...smpi duk atas angkutan kota (cam teksi sapu la kalu kat sini)

Lawa makcik yg mahu bertanding ni, dah le siap posing gedik wat gambo utk poster...hahaha
Hai makcik...meh dtg mesia la, jadik model tudung Ariani ke, Hajaba ker....kihkihkih



Cerita sedih dan sayu...smpi kat bilik...encik babah mandikan anak teruna...anak terunaku siap mengadu penat lg kat babah dia...
Dia cakap..."babah, enat (penat)" sambil tunjuk2 kat bontut dia...sob sob...kesian kan?mesti dia penat sbb byk duduk, penat di dukung, penat berjalan..maklumlah, seharian jugak teman mummy shopping...huhuhu...encik babah smpi bergenang air mata bila dengar anak teruna mengadu gitu...saya yg mendengar versi sketsa ini jugak merasa sayu...sorry anakku sayang!

0 comments: