Wednesday, March 11, 2009

the BEACH = my KITCHEN CABINET

Huhuhu
Cam tajuk pilem je kan?

Ini ler kitchen cabinet save budget kepunyaan saya di Teduhan Kasih

Saya dan encik suami pilih gambo ini agar kami sentiasa ingat kampung halaman kami...kihkihkih

Dan jugak bior nmpk tenang agar saya sentiasa happy dan gumbira dan rajin untuk lepak2 di kitchen sambil memasak...hihihihi

Budget saya untuk kitchen cabinet tidak banyak...sekadar < atau = rm4000 sahaja...tp bila tokei cina tu promote kabinet yg bergambar sebegini, saya terus kelabu mata a.k.a rambang mata...tapi bila dia mai ukur dapur...saya rasa tak mampu la pulak nak wat 11x6 kaki...sbb rege dia mencecah rm6k! over budget...over budget...

Tapi dia bg cadangan suh wat 10 kaki sahaja dengan harga rm3000...terus gedik2 setuju...

Alhamdulillah

Walaupon tak se-gah mana, tp buleh la utk saya memasak dan feeling2 jadik chef utk keluarga seniri....heheheh

Hob tu pon bila dah siap kabinet baru la pi beli.Tu pon kat Giant Alor Star je...ada 3 brand je masa tu kat Giant.Pensonic, Elba dan Haier...
Elba agak mahal sket, tp Pensonic dan Haier beza rm10 je...tp Pensonic tu rupa-paras dia tak meyakinkan utk saya jadik chef terkemuka...so saya pilih Haier...(agar dpt jadik chef terbaik???huh...perasan sguh!!!) dengan harga rm269

Anyway...selamat memasak yg lazat2 yer...(pesan encik suami)





sila abaikan pekakas2 yg berkecah di atas kabinet.tak sempat kemas elok2 lagik ler.....

3 comments:

Anonymous said...

bila lg bleh mkn mskan dr The beach

teduhankasih said...

boleh...
bila2 pon boleh
sila roger Chef Terkemuka itu ehhh ini...
hahaha

vida muchacha said...

ooooooooooo chantekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk