Wednesday, March 4, 2009

HaDiAh DaRi HaTi

Tajuk cam tak kena je ngan entry tapi tak per...ni blog saya, so suka ati saya la kan nak buh tajuk apa sekali pon? Boleh??? hahaha...giler bongkak + sombong, harus dikecam hebat oleh Yaa...hehehe

Erm...tak de apa, just nak share satu dua menda(dan juga utk tatapan encik babah di kejauhan b4 balik ke Teduhan Kasih weekend nih)...

Sempena usia anak teruna nak menginjak ke setahun setehgan, kami berdua wat keputusan utk biasakan diri dia tido di atas tilam seniri...so saya belikan dia tilam saiz tunggal (single maksud saya) dan letakkan di sebelah katil saiz ratu (err...queen size) ktrg punya.so boleh la anak teruna feeling2 belajo tido sorang dan bagik ler peluang kat mummy ngan babah merapatkan silaturrahim setelah setahun lebih ni, asek babaaaaaahhhhhhh jeeeeeeee yg mengalah tido atas toto...heheheh

Smlm jugak mummy pegi carik bedsheet utk tilam tunggal tu tp dapat yg gini jer.Tak per sayang, nanti mummy beli bedsheet kat Aussinno ek? mummy carikkan yg gambo ball ke, car ke...ok?

Dan anak teruna hepi je mengetest ke empuk kan tilam tunggal baru dia...

Tapi disebalik cerita sebenar weekend nanti, tak tau la sapa jugaaaakkkkkk yg akan mengalah tido atas tilam tunggal tu?Kita tgk sama ada babah ke anak teruna...silap2 mummy dia...hahahaha

Ni pulak rak buku kaler itam...ada 12 petak semuanya tp baru 6 petak je terisi.Hermm...harus beli byk lagi majalah dan buku serta novel la gini ek?

Rasa mcm nyk dah novel tp rupanya baru bp ketoi je.Takan nak hangkut novel dari kampung semata2 nak penuhkan shelves ni kan?Gilo apo...so...rajin2 ler membeli pas nih.

Majalah pon cuma ada Pa&Ma, Mami&Baby, Anjung Seri, Impiana, Dapur..majalah2 lain byk dah saya tglkan kat umah lama sbb maleh nak bwk...hihihi.(Dah lama tak beli Anjung Seri dan Impiana sbb dah pindah umah.Malas dah nak belek buku ID, kang stress menggelegak perasaan nak deko lagi umah cm dlm majalah tu...hehehe)

Buku2 ilmiah tu pon byk yg berkenaan pasal perkahwinan, motivasi,baby, pregnancy, buku resepi dan hofkos katalog IKEA..heheh

Ermm...godak2 folder, terperasan gambo2 nih...

Kenangan nih...sweater baby siap ada telinga saya beli masa tahun 2002 kalo tak silap.Masa tu hofkos la belum kawen, boipren pon tak sure yg mana lagi masa tu (keji giler ayat) tp geram ngan sweater ni langsung beli.Rm15 jer...hehehe balik kampung ari tu, jupe ni dlm almari...nti buleh pakaikan kat anak teruna masa nak pegi tempat berhawa sejuk ujung bulan ni. (eh...muat ke anak teruna ku pakai yerk??)


Ini pon saya jupe dalam almari baju saya kat kampung.Nostalgia sguh...
Feeding set baby mickey hadiah dari Azura Kamarudin Sohami, sekarang dah jadik cikgu kat Taiping) roomate saya masa matrik 1 di USM Minden. Masa tuko2 adiah di hari terakhir kami, dia bagi saya ini...hehehe masa tu rasa, alahaiiii...lama giler aku nak tgu dapat guna menda ni, ntah kawen ke idak aku ni?dapat ke anak aku ni???




See..dia pesan suh guna untuk 1st baby.Tapi saya tak guna lagi.Amjad faheem is my 1st baby...tp dia tak cakap pon suh guna masa umo berapakan???Guna je la feeding set ni masa Faheem umo 20 tahun ke, 30 tahun ke ,tak kisah la kan???Janji utk 1st baby...kuang3





0 comments: