Tuesday, March 24, 2009

BerBaDan DuA...

TAHNIAH kepada student RPS saya (yg berkahwin pada bulan Disember 2008-baru 3 bulan la ek? )kerana berjaya menambah umat Islam di muka bumi ini.Di khabarkan, sudah nak masuk 3 bulan berbadan dua

Alhamdulillah

Aihh...walaupon agak kesian kat dia sbb peknen di waktu study, terpaksa ponteng kelas, tak dapat nak concentrate kat FYP, tp dah rezeki...nanti bleh naik stage ngan baby sekali yerk...

Tiba-tiba saya teringat satu kisah yg pernah berlaku pada saya...bukan kisah peknen tp kisah sblm peknen.

Kejadian berlaku di rumah encik suami di JB...
encik suami tertinggal hp beliau di rumah dan tiba2 ada call masuk , no opis dia.Saya dgn baik hati tolong jawab call itu

Terdengar suara sorang perempuan..jengg..jeng...jeng...

Saya:Hello

P: Hello, Siapa ni?Fahmi ada?

Saya: Ohh...ni wife Fahmi, dia tertinggal hp

P: OO...ye ker...tak pe lah...Ada hal urgent kat opis, nak carik dia.Tak pe la..nanti saya call department dia

Saya:Ok

P: blaaa...bllaaa..blaaa...(soklan beramas mesra sket)

Saya: blaa..blaa..blaa..(jwpn beramas mesra jugak)

tiba-tiba...

P: Tak peknen lagik ker?

Saya: Belom lagi...


P: Eh...dah lama dah ni...tak kan tak de apa2 lagik kot?

Saya: (bior betik ko tanya soklan gini???WTF?)

huhuhu...kisahnya

Giler peramah smpi hal dalam perut saya pon dia mau tahu,padahal ktrg bukan kenal sgt pon.Sekadar saya tahu citer beliau dari encik suami sahaja..kuang3

Tapi ni kisah dulu la...lebih 2 tahun yg lampau

Sekarang...encik suami citer...dia pulak yg stress sbb tak peknen lagik...dia kawen bulan 8 tahun 2008...kiranya dah almost 7 bulan jugak la kan...kira ok la tu...saya dulu masuk 7 bulan jugak baru berbadan dua..hihihihi

Tak pe tak pe...dia wat saya sakit hati dgn soalan-tak-sayang-mulut dia...so dia pon kena tgu 7-8 bulan jugak la kot baru dapat berbadan dua...baru adil !

What goes around, comes around kan?????

Akhir kata; buat student RPS saya

-jaga kesihatan
-amalkan surah Lukman utk 3 bulan pertama
-amalkan surah Yusuf utk 3 bulan kedua
-amalkan surah Maryam utk 3 bulan terakhir
-jaga perilaku, tuturkata

insyaAllah...



0 comments: